Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Is idd bij benadering, geen hifi.Moet ook niet, de sinus lijkt heel aardig na wat hoog-af.
De afsluiting van het netwerkje moet wel hetzelfde blijven, met inbegrip van de 100k na de koppel-C van 10µF.En hoog-af bij dat R-gebeuren met een C is niet goed, weerstand verandert nogal.
Kan natuurlijk netter, of je 't verschil merkt ? En zelf soft schrijven dan.
Anne
De afsluiting van het netwerkje moet wel hetzelfde blijven, met inbegrip van de 100k na de koppel-C van 10µF.En hoog-af bij dat R-gebeuren met een C is niet goed, weerstand verandert nogal.
Kan natuurlijk netter, of je 't verschil merkt ? En zelf soft schrijven dan.
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Heb ik ook nog volgende site gevonden, is in het duits :
http://www.matuschek.net/sincos/index.html
http://www.matuschek.net/sincos/index.html
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Nee hoor, de uitgangsweerstand van het dacje blijft hetzelfde: De 6 weerstandjes worden geschakeld tussen 0V en Vdd die beide 0 ohm bronweerstand hebben in principe. Dan blijft de totale inwendige weerstand bij iedere stand gelijk volgens meneer Thevenin,Ah!buis schreef:Is idd bij benadering, geen hifi.Moet ook niet, de sinus lijkt heel aardig na wat hoog-af.
De afsluiting van het netwerkje moet wel hetzelfde blijven, met inbegrip van de 100k na de koppel-C van 10µF.En hoog-af bij dat R-gebeuren met een C is niet goed, weerstand verandert nogal.
Kan natuurlijk netter, of je 't verschil merkt ? En zelf soft schrijven dan.
Anne
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Het program heb ik niet bekeken, was niet de bedoeling daar iets aan te veranderen.Maar als de weerstanden idd allemaal aan 0 of + zitten is het alles parallel.'s Kijken !
Anne
Ongeveer 2k1 dan, een C van 0µ47 erover.
Anne
Ongeveer 2k1 dan, een C van 0µ47 erover.
Laatst gewijzigd door Ah!buis op di 01 nov 2016, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Heb je al eens op diyaudio.com gesnuggeld? Zoiets moet toch al 100x fatsoenlijk zelf geklust zijn?
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 01 nov 2016, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Dat (SYNCOS) is met PWM , twee fasen en zo te zien met een terugmelding van het toerental.Meer dan nodig en vraagt ombouw van de platendraaier.
Anne
Anne
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Mwah, dat verbouwen valt wel mee hoor. Die 2 fase sturing loopt sowieso ook rustiger dan met condensator.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
En effe op diyaudio gesnuffeld en raar maar waar een splinternieuw project, heb nu geen tijd meer om het te bekijken maar hier is de link ;.http://www.diyaudio.com/forums/analogue ... ost4857310
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Kun je een 3-fasen motor mee aansturen
Volgens mij zoekt Sassen zoiets voor zijn zaagmasjien
Ziet er wel leuk uit. Is wel PWM.
Zal eens gaan zoeken. Ik moet nog wel ergens een opzetje hebben voor een 2 fasen die op 0,01% instelbaar is en met 7-segment display. Is met een 10bits R-2R dacje (6bits + noise shaping). Als je daar een LM1876 (dat is dus NIET de LM1875) of een TDA7292 aanhangt....
Zal eens gaan zoeken. Ik moet nog wel ergens een opzetje hebben voor een 2 fasen die op 0,01% instelbaar is en met 7-segment display. Is met een 10bits R-2R dacje (6bits + noise shaping). Als je daar een LM1876 (dat is dus NIET de LM1875) of een TDA7292 aanhangt....
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Volgens de openingszinnen kan je er ook een 2-fasen motor mee aansturen :
"The SG4 generates 4 low distortion, high accuracy sinewaves suitable for driving conventional audio power amps to create a multi-phase drive for turntable motors. The generator outputs a reference sinewave at 60/81Hz or 50/67.5Hz on the 0° pin. The 90° pin outputs an exact replica of the reference sinewave, but shifted +90° (Cosine) for driving 2 phase AC synchronous motors."
"The SG4 generates 4 low distortion, high accuracy sinewaves suitable for driving conventional audio power amps to create a multi-phase drive for turntable motors. The generator outputs a reference sinewave at 60/81Hz or 50/67.5Hz on the 0° pin. The 90° pin outputs an exact replica of the reference sinewave, but shifted +90° (Cosine) for driving 2 phase AC synchronous motors."
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Is idd 3fase aansturing en ook nog een erbij voor 2fasen.Met het motortje van de platendraaier zijn het 2fasen.Zijn er ook maar twee van de vier filters nodig.Waarom ze die µC met een losse EEPROM eraan gehangen gebruiken, terwijl er nu bijna altijd een in de µC zit, is me niet duidelijk.Ook het gebruik van een schuifregister voor de uitlezing terwijl er nog een hele 8-bit poort vrij is, beetje eigenaardig.
Voor die twee fasen zijn er ook nog eindversterkers nodig, staan er niet bij.
Zo wel afgedwaald van het stuurboxje ipv de trafo die er nu tussen platendraaier en net zit.De C van 6µ8 eruit (of toch los) en snoer vervangen door een drie-aderig geval.Als de waarborgperiode nog niet voorbij is ben je die dan vermoedelijk wel kwijt.
Anne
Voor die twee fasen zijn er ook nog eindversterkers nodig, staan er niet bij.
Zo wel afgedwaald van het stuurboxje ipv de trafo die er nu tussen platendraaier en net zit.De C van 6µ8 eruit (of toch los) en snoer vervangen door een drie-aderig geval.Als de waarborgperiode nog niet voorbij is ben je die dan vermoedelijk wel kwijt.
Anne
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
'Tis idd een beetje over the top en het is ook een al oude uC die gebruikt wordt Anne. Voor de rest, tja met een simpele Wienbrug oscillator + fietslampje kan het natuurlijk ook
En in heel veel van die losse doosjes zit dat ook!
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Dat is dan weer heel erg onder de topPjotr schreef:'Tis idd een beetje over the top en het is ook een al oude uC die gebruikt wordt Anne. Voor de rest, tja met een simpele Wienbrug oscillator + fietslampje kan het natuurlijk ookEn in heel veel van die losse doosjes zit dat ook!
Anne
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Altijd weer leuk als je bij een medeforummer op bezoek gaat. En heel eerlijk had ik er ook zelf al over zitten denken, dus dit draadje zou ook zomaar leuk kunnen zijn voor mijn Rega kloon. Je moet er toch niet aan denken straks geen projectje te hebben, dussss... 
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
I'm in! Wil nl echt graag een betere aansturing!

Btw. Zou dit wat zijn voor die 230v AC rega motor?ronnydepony schreef:En effe op diyaudio gesnuffeld en raar maar waar een splinternieuw project, heb nu geen tijd meer om het te bekijken maar hier is de link ;.http://www.diyaudio.com/forums/analogue ... ost4857310
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Hey, boefje! Gedraag je!Pjotr schreef:Kun je een 3-fasen motor mee aansturenVolgens mij zoekt Sassen zoiets voor zijn zaagmasjien
![]()
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Volgens mij loopt de rega op 110V met behulp van een serieweerstand.MickRS schreef:I'm in! Wil nl echt graag een betere aansturing!
Btw. Zou dit wat zijn voor die 230v AC rega motor?ronnydepony schreef:En effe op diyaudio gesnuffeld en raar maar waar een splinternieuw project, heb nu geen tijd meer om het te bekijken maar hier is de link ;.http://www.diyaudio.com/forums/analogue ... ost4857310
Heb mijn oude (niet af!) projectje eens opgeduikeld. Is niet veel meer dan een Atmega168 + 2 low cost Microchip 12 bit dacjes, 2 versterkertjes en wat voer. Is bedoeld voor mijn TD160 en de loopt ook op 110V. Daarvoor zitten er nog 2 step up trafo's aan de uitgang.
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
110v zou idd ook zomaar kunnen. Heb bij het verbouwen van de tt eigenlijk niet goed gekeken. Zal deze morgen eens opentrekken...
