6 en 7 dubbeltjes bij Ome Dick. is inderdaad heel redelijk.Pjotr schreef:Och, zijn best te tillen hoorGaat ook om wat ze kosten Anne en verkrijgbaarheid.
Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Dan zijn de BD 441 en BD442 (80V versie van BD439 BD440) voordeliger, 30cent per stukray5150 schreef:6 en 7 dubbeltjes bij Ome Dick. is inderdaad heel redelijk.Pjotr schreef:Och, zijn best te tillen hoorGaat ook om wat ze kosten Anne en verkrijgbaarheid.
Anne
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Ga nog maar eens tellen Anne: LM1875 vs OPA2604 + emitter volgers............
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Zo, weer een stapje verder:
Schema is aangepast naar het voorbeeld van Anne; niet alle waardes zijn juist ingevoerd, maar dit speelt voorlopig geen rol: Ook printplaatje wat aangepast, is voorlopig met "hoekige" verbindingen, maar nu met koeling op de printplaat, daar we niet meer zo veel vermogen stoken.
Past op 10 * 10 cm Laat de reacties maar komen
Schema is aangepast naar het voorbeeld van Anne; niet alle waardes zijn juist ingevoerd, maar dit speelt voorlopig geen rol: Ook printplaatje wat aangepast, is voorlopig met "hoekige" verbindingen, maar nu met koeling op de printplaat, daar we niet meer zo veel vermogen stoken.
Past op 10 * 10 cm Laat de reacties maar komen
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Da's bijna het originele schema
Het verbruik ligt lang niet zo hoog nu, die grote koelvinnen kunnen wel weg.Misschien nog een koelplaatje voor de transistors aan de uitgang.
Nog kleine veranderingen, de ingangen van de op-amp kunnen niet goed overweg met een zwaai tot de voeding.Zo is dat kleiner.En gelijk de weerstanden groter, kan best met de fet ingangen.
Oh ja, een doorgestreepte weerstand is eruit, niet doorverbonden
Anne
Het verbruik ligt lang niet zo hoog nu, die grote koelvinnen kunnen wel weg.Misschien nog een koelplaatje voor de transistors aan de uitgang.
Nog kleine veranderingen, de ingangen van de op-amp kunnen niet goed overweg met een zwaai tot de voeding.Zo is dat kleiner.En gelijk de weerstanden groter, kan best met de fet ingangen.
Oh ja, een doorgestreepte weerstand is eruit, niet doorverbonden
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Schema aangepast , zou nu goed moeten zijn
Overal kleinere koelblokjes toegepast en layout een beetje aangepast, past nu op 7.5cm op 10cm
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Je hebt wel zo 't een en ander gemist
Een overzicht van wat anders is en een eagle schema (.pdf eraf en je houdt .sch van eagle over) Anne
Een overzicht van wat anders is en een eagle schema (.pdf eraf en je houdt .sch van eagle over) Anne
- Bijlagen
-
- norremod30-10-2016.sch.pdf
- (957.01 KiB) 81 keer gedownload
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Nu met aangepast schema van Anne, waarvoor dank
en bijhorende printplaat :
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Alleen wat ik nou niet snap is dat Anne muizen zit te vlooien voor een paar dubbeltjes voor een eindtor maar er wel een op-amps in zet a €4,95/stuk. Terwijl een complete LM1875 €2,20 kost bij ome Dick 
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 01 nov 2016, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Ziet er goed uit
Ondertussen ontdekt dat er behalve een 2k2 waarvan Ray 100k had gemaakt er nog iets mis was.
Heb je nu zeker ook wel ontdekt, de verbinding uitgang 7805 en het µC deel ontbrak.
De gestabiliseerde spanningen dienen enkel nog voor de opamp, is nogal overbemeten, hoeft geen koeling.
Over de 7805 is er een verlies van wel 20V.Voor enkel de µC zou het wel meevallen maar met ook nog een display eraan zou 't wel wat veel kunnen zijn.Voor "je weet nooit" een plaats voor een serieweerstand op de print (plaats genoeg).Met een serieweerstand moet de 7805in wel weer ontkoppeld.Kan de 100n daar voor dienen, is erachter niet nodig (zitten al twee C's).Kan zo'n weerstand een deel van het verlies opstoken.
Even de bedoeling erin getekend (beetje rommelig
) ter verduidelijking
.
Anne
Ondertussen ontdekt dat er behalve een 2k2 waarvan Ray 100k had gemaakt er nog iets mis was.
Heb je nu zeker ook wel ontdekt, de verbinding uitgang 7805 en het µC deel ontbrak.
De gestabiliseerde spanningen dienen enkel nog voor de opamp, is nogal overbemeten, hoeft geen koeling.
Over de 7805 is er een verlies van wel 20V.Voor enkel de µC zou het wel meevallen maar met ook nog een display eraan zou 't wel wat veel kunnen zijn.Voor "je weet nooit" een plaats voor een serieweerstand op de print (plaats genoeg).Met een serieweerstand moet de 7805in wel weer ontkoppeld.Kan de 100n daar voor dienen, is erachter niet nodig (zitten al twee C's).Kan zo'n weerstand een deel van het verlies opstoken.
Even de bedoeling erin getekend (beetje rommelig
Anne
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Tja, zoiets als de D44H11 enz. die je voorsteldePjotr schreef:Wat doen Q4 en Q5 Anne?
Is wat? overdreven (had ik al gezegd) maar och, beter teveel dan te weinig, en kan geen kwaad.Lijkt 't ook nog een beetje op het oorspronkelijk ding
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Bedankt Anne,
welke waarde had je in gedachten voor die serieweerstand ?
welke waarde had je in gedachten voor die serieweerstand ?
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Wat is dat nou voor flut antwoord..... ?????????????? Nou ja je zit lekker te prutsenAh!buis schreef:Tja, zoiets als de D44H11 enz. die je voorsteldePjotr schreef:Wat doen Q4 en Q5 Anne?![]()
Is wat? overdreven (had ik al gezegd) maar och, beter teveel dan te weinig, en kan geen kwaad.Lijkt 't ook nog een beetje op het oorspronkelijk ding![]()
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Het zal altijd wel ergens iets beter en iets goedkoper kunnen , maar zoals Anne aanhaalde, we proberen zoveel mogelijk bij het origineel te blijven.
Schema aangepast met serieweerstand, maar op de uitgang van die 7805 kan die 100 n ook nog blijven :
Schema aangepast met serieweerstand, maar op de uitgang van die 7805 kan die 100 n ook nog blijven :
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Dat is prima maar zo ga je nooit die 16V_rms halen. Nou zal dat motorje waarschijnlijk ook wel op 12V draaien. Maar als je ook naar 45 rpm wilt met elektronisch omschakelen moet er wel 1,35 zoveel spanning op dat motortje. Anders wordt het wel heel krap. Afijn we zullen zien wat het gaat doenronnydepony schreef:Het zal altijd wel ergens iets beter en iets goedkoper kunnen , maar zoals Anne aanhaalde, we proberen zoveel mogelijk bij het origineel te blijven.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Gewoon direct achter je "weerstands"dacje een simpel RC laagdoorlaat en een LM1875 op 2x 18V gelijkgericht. Dat filtertje kan een C parallel aan R7 zijn. Verder zou ik een R-2R ladder dacje maken. Is meer weerstanden maar die zijn wel allemaal simpel R en 2xR en daarmee nauwkeuriger. B,v. 10K en 20K werstanden. Zie ook hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Resistor_ladder
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Dan kom ik gedeeltelijk hier op uit :
Als ik dan nog een schemaatje heb van die LM1875 kan ik bekijken of ik het kan universeel maken, een 10 * 10 printje kost toch evenveel als een 7.5 * 10
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Vermoedelijk zoietsronnydepony schreef:Hoe zou jij het dan aanpakken Peter ?
Als je aan de DAC gaat prutsen klopt de soft niet meer.
Anne
Een weerstand mis (47 -> 100k)
Laatst gewijzigd door Ah!buis op di 01 nov 2016, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Vertel...Ah!buis schreef:Als je aan de DAC gaat prutsen klopt de soft niet meer.
Anne
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Bij norre vindt je de soft voor zijn schakeling.Is Ray mee aangekomen in 't begin dit draadje.Pjotr schreef:Vertel...Ah!buis schreef:Als je aan de DAC gaat prutsen klopt de soft niet meer.
Anne
Anne
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Ja, zie het al. Die sinus wordt in 6 ruwe stappen gemaakt. En niet zoals het ogenschijnlijk lijkt met 6 bits, wat 64 stapjes op zou moeten leveren. Nogal primitief. Wat je hier nou mee opschiet, vervormt nog meer dan het oorspronkelijke lichtnet.
Re: Hulp gevraagd ? Pro-ject Speed Box namaken
Tja...
Je kunt i.i.g. de frequentie variëren...
Je kunt i.i.g. de frequentie variëren...
