OBALAPAP
Moderator: Beheerdersteam
Re: OBALAPAP
Zorg dat de baffle flink schuin kan staan. Want 40-50cm hoog is eigenlijk te laag voor Beyma.
Re: OBALAPAP
Oké, daar zal ik dan even rekening mee houden als ik verder ga met de test baffle.
Re: OBALAPAP
Zo, units zitten in de baffle.
Volgende stap, bekabeling aanbrengen en het filter op een plankje monteren.
Volgende stap, bekabeling aanbrengen en het filter op een plankje monteren.
Re: OBALAPAP
Dat is wel het startpunt.FR_Aad schreef:Ga je daar het filter voor de Tangbands gebruiken?
Re: OBALAPAP
En ze spelen, eerste indruk is goed, al heb ik wel de indruk dat ze iets meer ruimte nodig hebben 
Re: OBALAPAP
Ze staan nu nog in mijn knutselruimte op zolder en verhuizen waarschijnlijk dit weekend naar de woonkamer.Shadow schreef:Volgens mij moet jij aan een grotere luister ruimte idd
Re: OBALAPAP
Zo, de speakers staan nu een tijdje in de woonkamer te spelen en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over het resultaat. Wel merk ik dat de speakers zeer plaatsingsgevoelig zijn en aardig wat ruimte nodig hebben. Ook merk ik dat de Beyma iets minder presteert dan bijvoorbeeld een Ciare HX201, hier valt dus mogelijk nog wel wat winst te behalen. Het idee is wel om nog een baffle te maken waarbij ik de tussenruimte tussen de units iets ga verkleinen, dit op aanraden van forumlid Sander Sassen. Dit zou de spreiding ten goede komen, dus zeker de moeite waard om te proberen. Al met al best wel tevreden met het resultaat van mijn eerste OB.
Re: OBALAPAP
Zo, de nieuwe baffle voor de OB is ook klaar. De Beyma is vervangen door een Gradiënt AX-8, eens kijken wat dat brengt. Volgende stap is het filter 
Re: OBALAPAP
[quote="dre"]Alweer een project?
[/quote
Nee, dit is nog een oud project wat al een tijdje op zolder stond. Het idee was altijd al om een nieuwe baffle te maken voor de OB, dus vandaar.
Het bestaande filter wat ik heb ga ik gebruiken als basis voor de Gradiënt, het laag blijft even het zelfde.
Nee, dit is nog een oud project wat al een tijdje op zolder stond. Het idee was altijd al om een nieuwe baffle te maken voor de OB, dus vandaar.
Het bestaande filter wat ik heb ga ik gebruiken als basis voor de Gradiënt, het laag blijft even het zelfde.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: OBALAPAP
Zweitse schreef:Zo, de nieuwe baffle voor de OB is ook klaar. De Beyma is vervangen door een Gradiënt AX-8, eens kijken wat dat brengt. Volgende stap is het filter
ik ben niet zo van de OB's maar dit is een hele fraaie plank zo
Re: OBALAPAP
Qua WAF scoort dit ook wat beter
Bedoeling is om het filter in de voet te plaatsen, deze ligt nu nog op een plankje achter de OB.
