Hp microserver
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hp microserver
Als je NAS een CIFS of NFS export heeft moet hij/je die ook kunnen vinden, als je dan zoals ik dat deed, met een scherm is het geen probleem.
Ik zou het zo ook even niet weten, je laptop moet eigenlijk het proces starten en er verder niets meer mee hoeven doen, want dat valt natuurlijk anders in slaapmode.
Ik zou het zo ook even niet weten, je laptop moet eigenlijk het proces starten en er verder niets meer mee hoeven doen, want dat valt natuurlijk anders in slaapmode.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Heb nu toegang tot de muziekmap van mijn muziekmap op de Nas, maar hoe kopieer ik die in vredesnaam naar een map op de microserver.

Re: Hp microserver
Met je laptop de bestanden van a naar b mogelijk dan op de server met webmin een map aanmaken in /srv, en ,ijn je rechten van latere orde.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 27 okt 2016, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Ah, ik krijg het wel voorelkaar om naar de map music te kopieren maar niet naar de map /srv waar de HHD's zijn gemount. Als ik daar op propeties kijk dan zie ik dat ik geen root toegang heb.

Re: Hp microserver
AntonZ schreef:iets met goedkoop 64GB server geheugen (4x 16GB) in een werkstation
Helemaal correct, ik wilde niet suggereren dat er zoveel in een thuisservertje moet. Meer ter illustratie dat het mogelijk is om dat soort geheugen voor een schappelijke prijs op de kop te tikken. Tweakers vraag&aanbod aanbevolen. Daar zitten nogal wat nerds die via werk dat soort hardware over houden (zei de nerdhannesie schreef:Voor een servertje die een beetje muziek moet streamen is dat wel een beetje royaal.
Voor de ROON core is wel wat meer nodig om het smeuiig te laten draaien, maar nog steeds geen 64Gb.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Zo, alles is overgepompt. Maar eens verder met de serverfunctie zodat de Sonos de muziek weer kan zien.
Re: Hp microserver
Dat is dan als er wat bij wilt zetten misschien wat moeilijker, of kun je het ook wijzigen i.v.m. rechten.?ds23man schreef:Zo, alles is overgepompt. Maar eens verder met de serverfunctie zodat de Sonos de muziek weer kan zien.
In ieder geval helpt het bij plaatsen van geheugen niet om het probleem van de ROON server te tackelen.
Hier zit nu tijdelijk 12 Gb in, door er een reepje van 8 Gb bij te plaatsen, maar Roon server laat zich niet installeren.
Loopt wel erg lekker en vlot.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Waarom zou meer geheugen plaatsen dat probleem oplossen?
Wat gaat er nou fout met het installeren van Roon?
Wat gaat er nou fout met het installeren van Roon?
Re: Hp microserver
X64 bit ssysteem met een OS met X86-64 bit software 4 Gb werkgeheugen.
Er komt geen duiding welke dingen er niet goed gaan, en alle dependencies zijn naar mijn beste weten geïnstalleerd.
Er komt geen duiding welke dingen er niet goed gaan, en alle dependencies zijn naar mijn beste weten geïnstalleerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Installeer je het wel met SUDO?
Roon Server x86_64
$ curl -O http://download.roonlabs.com/builds/roo ... inuxx64.sh
$ chmod +x roonserver-installer-linuxx64.sh
$ sudo ./roonserver-installer-linuxx64.sh
Roon Server x86_64
$ curl -O http://download.roonlabs.com/builds/roo ... inuxx64.sh
$ chmod +x roonserver-installer-linuxx64.sh
$ sudo ./roonserver-installer-linuxx64.sh
Re: Hp microserver
Via Webmin ben je sudo.
\
Geef maar een seintje als jij het wel hebt draaien.
\
Geef maar een seintje als jij het wel hebt draaien.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Dat zou tegen elke veiligheidsprocedure zijn waar Linux op is gebaseerd.hannesie schreef:Via Webmin ben je sudo.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Ook al ben je ingelogd en heb je rootrechten, moet je als je een commando uitvoert die root rechten nodig heeft het commando sudo gebruiken en dan vraagt ie je ook nog een keer naar je wachtwoord.
Re: Hp microserver
Nu maar even anders gedaan, als standaard log ik in als hans met Webmin.
Na installatie van Webmin krijg je dit te zien. Nu dan even het via het terminal programma ook direct de boel benaderd.
ingelogd als hans, en via het terminal dan met sudo geïnstalleerd. Hij doet het als ik het geloven mag.
Voor het eerst dat ik dit op deze wijze een installatie heb gedaan.
Altijd alles kunnen installeren met webmin.
Maar het maakt niet uit, UT DOET UT....

Na installatie van Webmin krijg je dit te zien. Nu dan even het via het terminal programma ook direct de boel benaderd.
ingelogd als hans, en via het terminal dan met sudo geïnstalleerd. Hij doet het als ik het geloven mag.
Voor het eerst dat ik dit op deze wijze een installatie heb gedaan.
Altijd alles kunnen installeren met webmin.
Maar het maakt niet uit, UT DOET UT....
Re: Hp microserver
Ook na de reboot correct werkend, zal dan maar eens een free trial proberen van 2 maanden die er staat op de site van Hans Beekhuyzen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Tablet ziet de Core server netjes, nou nog even een nieuwe trial regelen.........
