Hp microserver
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hp microserver
De 180Gb van de Asus weer terug naar af, en met het klonen van/naar een SSD, de boel weer aan het draaien.
Bij het proberen of er een Linux met RedHat gemaakt kon worden, kreeg ik de partitie voor die installatie er bij. 
even kijken of er daar nog wat te doen valt.
De machine is weer onder stoom, en dus een heel stuk sneller als je hem met het scherm gebruikt.
Maar booten duurt net zo lang, komt door het BIOS, dat alles toch wel behoorlijk onder controle heeft.
Maar hij kan als een reserve dienen voor tijdelijk gebruik, je weet maar nooit.
En de squeezebox server is al volledig functioneel, en dus draaiend.
even kijken of er daar nog wat te doen valt.
De machine is weer onder stoom, en dus een heel stuk sneller als je hem met het scherm gebruikt.
Maar booten duurt net zo lang, komt door het BIOS, dat alles toch wel behoorlijk onder controle heeft.
Maar hij kan als een reserve dienen voor tijdelijk gebruik, je weet maar nooit.
En de squeezebox server is al volledig functioneel, en dus draaiend.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Het bootproces duurt lang omdat er voor de serverbewakingsfuncties allerlei routines worden opgestart voor het eigenlijke bootproces zelf Voor een server is dat geen probleem, die staat normaliter 24/7 aan.
Re: Hp microserver
Dit is ook geen BIOS die te vergelijken is met de standaard bios-sen die ik dus al wel jaren ken.
Daar kon je soms irq's toewijzen aan PCI kaarten enz.
Bij mijn gewone PC kan ik b.v. kiezen van welke schijf wil booten.
Hier geen kans op, vandaar de constructie die ik nu heb gemaakt om de koppeling, die er is in de slede voor de eerste 3.5 schijf, nu naar boven gehaald, en dan kan ik in de eerste slede een schijf koppelen op de ODD oftewel de optische drive reservering, die ik dan weer kan benutten voor een 3.5 schijf die nu overblijft voor back-ups van mijn lokale machine.
Daar kon je soms irq's toewijzen aan PCI kaarten enz.
Bij mijn gewone PC kan ik b.v. kiezen van welke schijf wil booten.
Hier geen kans op, vandaar de constructie die ik nu heb gemaakt om de koppeling, die er is in de slede voor de eerste 3.5 schijf, nu naar boven gehaald, en dan kan ik in de eerste slede een schijf koppelen op de ODD oftewel de optische drive reservering, die ik dan weer kan benutten voor een 3.5 schijf die nu overblijft voor back-ups van mijn lokale machine.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Hans,
Doe het nou gewoon op mijn methode, dan heb je gewoon 4 drive bays tot je beschikking.
Doe het nou gewoon op mijn methode, dan heb je gewoon 4 drive bays tot je beschikking.
Re: Hp microserver
De meest linkse bay/slot heeft nu dus geen aansluiting, die is dus nu voor de SSD, is port 1, bovenop in de kast.ds23man schreef:Op de foto ziet het er toch echt anders uit.![]()
![]()
![]()
En de aansluiting ( gele kabel) die bedoeld is voor de DVD/CD speler =ODD optical disk drive, staat op de print, die gaan dadelijk naar de 1e Bay port 5, en dan niet in RAID, gewoon als een HD van 2 Tb die nu nog in de oude server zit. SNAPPIE?
Dan heb ik ook nog een plekje over.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 26 okt 2016, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Wat ben je nu aan het moeilijk doen? De boot ssd kan gewoon op de ODD poort als je hem even in de raidcontroller op Raid 0 zet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Dan kan je het gewoon toch nog even opnieuw proberen met die SSD? Kun je alles weer netjes terugbouwen.
Re: Hp microserver
Die Hitachi krijgt daar ook te weinig koeling ben ik bang. Lekker een SSD'tje daar stoppen.
Re: Hp microserver
Het servertje is binnen
echt een leuk ding. Alleen had de postbezorger een behoorlijke vertraging
vanavond maar eens kijken wat die gaat doen.
Re: Hp microserver
Het is toch wel heel anders dan een "normale" pc
Wordt nog een heel avontuur volgens mij.
De virtuele cd-rom speler (ZalmanZMVE300) ziet die niet, daar wat anders voor zoeken.
De SSD kan ik niet inbouwen geen passende kabels thuis, morgen maar eens kijken op het werk.
Wordt nog een heel avontuur volgens mij.
De virtuele cd-rom speler (ZalmanZMVE300) ziet die niet, daar wat anders voor zoeken.
De SSD kan ik niet inbouwen geen passende kabels thuis, morgen maar eens kijken op het werk.
Re: Hp microserver
Ik heb een externe DVD /USB speler gebruikt, ooit gekregen voor bewezen diensten, komt regelmatig goed te pas.
Re: Hp microserver
Het is gelukt Linux (Ubuntu server) staat erop gedaan via USB-Stick en dan de interne USB poort.
Webmin ook geïnstalleerd en nu maar eerst even verder spelen
Webmin ook geïnstalleerd en nu maar eerst even verder spelen
Re: Hp microserver
Ik heb hem al draaien op de Touch, hij is lekker snel met de bestanden zoeken als je het doet via de muziekmap van de squeezeboxserver.
En ook de totale verzameling scannen gaat lekker vlot. 
