sealer?
Moderator: Beheerdersteam
sealer?
Hallo,
Ik ben bezig met een bluetooth speaker te bouwen, ik heb al het hout in verstek gezaagd. ik wil de onderste plank eigenlijk dichtschroeven in plaats van lijmen, zodat ik hem nog open kan maken mocht er iets mis zijn. Ik ga hem met heel veel kleine schroefjes dichtmaken, maar bestaat er een soort van sealer die niet lijmt die ik op de naden kan doen zodat het wel 100% luchtdicht is?
Bedankt voor de hulp!
Ik ben bezig met een bluetooth speaker te bouwen, ik heb al het hout in verstek gezaagd. ik wil de onderste plank eigenlijk dichtschroeven in plaats van lijmen, zodat ik hem nog open kan maken mocht er iets mis zijn. Ik ga hem met heel veel kleine schroefjes dichtmaken, maar bestaat er een soort van sealer die niet lijmt die ik op de naden kan doen zodat het wel 100% luchtdicht is?
Bedankt voor de hulp!
Re: sealer?
is dat niet te dik? ik heb nu het zo precies gezaagd dat alles goed past. ik dacht zelf aan aclyraatkit oid
Re: sealer?
Zelf zou ik ook iets van kit gebruiken, dit sluit af en is het nodig snij je het door en het is weer los.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: sealer?
als je er nog met een dun plamuurmes tussen kan, dan is acrylaatkit goed weer los te krijgen. maar als dat niet kan, dan zit dat spul verdomde vast idd 
Re: sealer?
Butyleenkit, blijft flexibel. Kitresten wel verwijderen anders wordt het een knoeiboel.dre schreef:Geen kit,liever beglazingsband.
Kit zit echt vaster als je denkt.......
Aad
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: sealer?
acrylaatkit blijft ook flexibel, maar plakt ook...
je zou kit kunnen doen, en dan een laagje huishoudfolie op de nog natte kit, dan dicht maken en wachten tot de kit uitgehard is.
je zou kit kunnen doen, en dan een laagje huishoudfolie op de nog natte kit, dan dicht maken en wachten tot de kit uitgehard is.
Re: sealer?
Alles uit een tube verdroogd en gaat (op den duur) vast zitten. Gewoon 1-3 mm PU tochtband van de Gamma. Knijp je uiteindelijk erg dun met aanschroeven. Vergaat op den duur ook wel maar het blijft dan wel dicht.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: sealer?
ik heb dingen die ik 20 jaar geleden vast had gezet met acrylaatkit nog soepel kunnen scheiden, t spul was nog steeds soepel
Re: sealer?
Bedankt voor de tips, ik ga het eerst maar eens proberen met de tochtband. Ben bang dat het te dik is, maar anders probeer ik een hele goedkope acrylaatkit. Denk dat die het minste zal plakken.
Re: sealer?
Wij maakten op vliegtuigen wel eens verbindingen met aan 1 kant kit en aan de andere kant een 'release agent' zoals vaseline, heb je een luchtdichte seal die zich vormt naar de beschikbare spleet maar wel loskomt.
