Zij ik toch al?sander1238 schreef:In overleg met de achterban gaan we terug naar de impedantie meting. Hier klopt geen ... van
(vintage project #5) d'appolito
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: (vintage project #5) d'appolito
Re: (vintage project #5) d'appolito
En de akoestische offsetsander1238 schreef:In overleg met de achterban gaan we terug naar de impedantie meting. Hier klopt geen ... van
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Die staat op 0.Jag schreef:En de akoestische offsetsander1238 schreef:In overleg met de achterban gaan we terug naar de impedantie meting. Hier klopt geen ... van?
Re: (vintage project #5) d'appolito
Heb je ook een gezamenlijke response gemeten? Zo ja kan je die gebruiken om de offset mee te bepalen. Anders gaat waarschijnlijk je gesimuleerde resultaat niet overeen komen met wat je gaat meten.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Het probleem met de impedantie is opgelost, er stond een ref waarde van 100 ohm in Limp ingesteld.
Word vervolgd
Word vervolgd
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Ja ik heb een meting van zowel de onderste wwofer als de bovenste woofer icm de tweeter. ik heb ( meen ik) geen meting van beide woofers icm de tweeter.Jag schreef:Heb je ook een gezamenlijke response gemeten? Zo ja kan je die gebruiken om de offset mee te bepalen. Anders gaat waarschijnlijk je gesimuleerde resultaat niet overeen komen met wat je gaat meten.
Maar hoe bepaal ik vanuit die metingen de offset???
----------------------------------------------------------------------------------------
De impendatie metingen zijn overnieuw gedaan, en ik ben weer begonnen met simuleren. nog lang niet mooi, dus tips zijn welkom.
Het gebied tussen 1000hz en 2000hz moet (in mijn ogen) omlaag, maar hoe krijg ik dat voor elkaar
?
- Bijlagen
-
- philips vintage project 1.0.zip
- (53.93 KiB) 55 keer gedownload
Re: (vintage project #5) d'appolito
Die offset moet je achter komen door simuleren. Je simuleert de opgetelde respons van woofer en tweeter. En dan voeg je net zo lang offset toe tot je hetzelfde resultaat krijgt als de gemeten response van woofer en tweeter samen. Die waarde is de offset die je moet invoeren voor je simulaties. Als je dit niet doet, dan gaat de fase op het crossover punt niet kloppen, want single Channel heeft geen vaste tijd referentie. Je kan ook je metingen dual Channel doen, omzeil je dit probleem. Beide oplossingen zijn mogelijk.
Re: (vintage project #5) d'appolito
Een veel grotere spoel doet al een hoop.sander1238 schreef:Ja ik heb een meting van zowel de onderste wwofer als de bovenste woofer icm de tweeter. ik heb ( meen ik) geen meting van beide woofers icm de tweeter.Jag schreef:Heb je ook een gezamenlijke response gemeten? Zo ja kan je die gebruiken om de offset mee te bepalen. Anders gaat waarschijnlijk je gesimuleerde resultaat niet overeen komen met wat je gaat meten.
Maar hoe bepaal ik vanuit die metingen de offset???
----------------------------------------------------------------------------------------
De impendatie metingen zijn overnieuw gedaan, en ik ben weer begonnen met simuleren. nog lang niet mooi, dus tips zijn welkom.
Het gebied tussen 1000hz en 2000hz moet (in mijn ogen) omlaag, maar hoe krijg ik dat voor elkaar
?
Schermafdruk 2016-10-21 21.20.58.png
Schermafdruk 2016-10-21 21.21.17.png
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Inmiddels zijn er nieuwe metingen gemaakt, ik heb duidelijke instructies gehad van de achterban over hoe ik de offset moet bepalen. dit is ook al gebeurt, De lijn in arta staat nu gelijk aan die van Boxsim door een correctie van 30mm.
Weer een poging gedaan om een filter te maken en dit is het resultaat tot nu toe, tips zijn zeker welkom... Ik zou graag een tip willen hebben hoe ik de mid/laag eerder kan laten afvallen.
Weer een poging gedaan om een filter te maken en dit is het resultaat tot nu toe, tips zijn zeker welkom... Ik zou graag een tip willen hebben hoe ik de mid/laag eerder kan laten afvallen.
Re: (vintage project #5) d'appolito
Dit is het zeker niet!
Kun je de file nog eens posten?
In ieder geval maag die spoel een heel stuk groter!
Doe eens iets als 3.3mH en de capaciteit parallel ook een stuk hoger richting 15uF.
Kun je de file nog eens posten?
In ieder geval maag die spoel een heel stuk groter!
Doe eens iets als 3.3mH en de capaciteit parallel ook een stuk hoger richting 15uF.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
komt ie dre
- Bijlagen
-
- philips vintage project 1.1.zip
- (53.79 KiB) 47 keer gedownload
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Bij beide woofers zijn de gegevens en de kastinhoud niet ingevuld.....
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Welke gegevens bedoel je hiermee en waar kan ik de kastinhoud invullen?dre schreef:Bij beide woofers zijn de gegevens en de kastinhoud niet ingevuld.....
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Binnenmaten zijn ingevuld (ik ga er tenminste vanuit dat hierbij de binnenmaten bedoeld word).
Moet ik de vinkjes aanzetten bij de drivers afzonderlijk? iedere driver heeft zijn eigen ruimte, niets gezamenlijk dus.
Moet ik de vinkjes aanzetten bij de drivers afzonderlijk? iedere driver heeft zijn eigen ruimte, niets gezamenlijk dus.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Is het mogelijk/slim om het geel gemaakte gebied nog iets te laten zakken?
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: (vintage project #5) d'appolito
Mogelijk Ja.sander1238 schreef:Schermafdruk 2016-10-30.png
Is het mogelijk/slim om het geel gemaakte gebied nog iets te laten zakken?
Slim, nee zelfs noodzakelijk, als het even kan vanaf 400hz recht en dat stukje omlijnd zelfs 5 tot 7db minder zodat je een mooie rechte lijn krijgt.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
En dit is het uiteindelijk geworden, de onderdelen zijn besteld, eerst maar eens luisteren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: (vintage project #5) d'appolito
sander1238 schreef:En dit is het uiteindelijk geworden, de onderdelen zijn besteld, eerst maar eens luisteren.
heb je wat extra weerstanden besteld om daar wat mee te kunnen spelen?ds23man schreef:Ik denk dat je de tweet nog verder gaat verzwakken.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Ja ik heb wat extra weerstanden besteld. Ook voor de tweeter om hier mee te spelen. Hier had ik al rekening mee gehouden gerhard.
