GU-50 Monoblokken
Moderator: Beheerdersteam
Re: GU-50 Monoblokken
Volgens mij gaat het zo lukken.
Wacht nog op een paar onderdelen uit China.
De voedingstrafo en uitgangstrafo komen op de bovenplaat te staan.
En dat stapelen of aan het hout vastschroeven kan altijd nog, mocht ik wat ruimte te kort komen.
Wacht nog op een paar onderdelen uit China.
De voedingstrafo en uitgangstrafo komen op de bovenplaat te staan.
En dat stapelen of aan het hout vastschroeven kan altijd nog, mocht ik wat ruimte te kort komen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: GU-50 Monoblokken
En het bouwdoosprincipe loslaten zou ook een hoop schelen. Ik zie nu 7 printen die voeding gerelateerd zijn en 1 audio, wat nemen al die aansluitterminals wel niet aan ruimte in........
Re: GU-50 Monoblokken
Met al die tussenverbindingen heb je wel meer kans op ergens een slecht kontakt.En ook een beetje oppassen welke draden in de buurt van wat komen.
Aan de andere kant is 't wel makkelijker om het geheel aan de vorm van de kast aan te passen, één print past of past niet.
Anne
Aan de andere kant is 't wel makkelijker om het geheel aan de vorm van de kast aan te passen, één print past of past niet.
Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Trafo kappen.............
Ja, bakjes over de vier ringkern trafo,s.
Wat wil ik?
De bakjes moeten niet in afmeting boven de eindbuizen uitkomen,dan wordt het zicht meer gefocust op de buizen.
Geen ronde bakjes,vind ik geen porum op rechthoekige Mono bakken.
Nou dan gaan we even aan de slag,passen en meten,boren en mijn fafo werk, schroefdraad tappen
Afijn,na twee uur door bikkelen zat het eerste bakje in elkaar
Nog 3 te gaan................
Ja, bakjes over de vier ringkern trafo,s.
Wat wil ik?
De bakjes moeten niet in afmeting boven de eindbuizen uitkomen,dan wordt het zicht meer gefocust op de buizen.
Geen ronde bakjes,vind ik geen porum op rechthoekige Mono bakken.
Nou dan gaan we even aan de slag,passen en meten,boren en mijn fafo werk, schroefdraad tappen
Afijn,na twee uur door bikkelen zat het eerste bakje in elkaar
Nog 3 te gaan................
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU-50 Monoblokken
Wat is het ding toch met draad tappen Demo, dat moet in dat alu staf toch als een warm mes door de boter gaan. Gebruik je wel olie? Met welke maat boor je voor? Is dit tap misschien bot?
Re: GU-50 Monoblokken
Ik gebruik snijolie en boor met 2,5mm voor 3mm schroefdraad.Gebruik je wel olie? Met welke maat boor je voor? Is dit tap misschien bot?
Het gaat al wat beter dat tappen,maar wordt nooit mijn favoriete bezigheid
Gebruik nu een klein houtklemmetje van de Action bij dit werk,maakt het ook wat handzamer.
Re: GU-50 Monoblokken
Het tappen doe ik eigenlijk tegenwoordig gewoon met een machine tap in de accuboor.
Nog geen last gehad van gebroken tappen.
Wel zorgen dat je recht het gat ingaat.
Als ik geen accu boor gebruik en het werkstuk staat in de kolomboor dan zet ik vaan na het boren de machine tap in de boorkop en laat deze uitdraaien en het gat in trekken door de tap.
vervolgens de snelspan kop los en met het tap krukje verder of terug draaien.
Op die manier weetje dat je recht het gat in gaat.
wat wel van belang is dat je na het boren even de rand breekt met een 45 graden boor.
Je krijgt dan een mooie afwerking om je schroefgat.
Nog geen last gehad van gebroken tappen.
Wel zorgen dat je recht het gat ingaat.
Als ik geen accu boor gebruik en het werkstuk staat in de kolomboor dan zet ik vaan na het boren de machine tap in de boorkop en laat deze uitdraaien en het gat in trekken door de tap.
vervolgens de snelspan kop los en met het tap krukje verder of terug draaien.
Op die manier weetje dat je recht het gat in gaat.
wat wel van belang is dat je na het boren even de rand breekt met een 45 graden boor.
Je krijgt dan een mooie afwerking om je schroefgat.
Re: GU-50 Monoblokken
Bedankt voor de adviezen George.
Heb nu het tweede bakje klaar,maar op aandringen van mijn vrouw maar even gestopt,volgens haar had ik mijn dag niet.
Afijn twee pleisters verder en een gebroken tap die in mijn duim stond,haar advies maar opgevolgd
Ja leuk werk dat tappen
In ieder geval kunnen we nu met 1 bakje aan de slag
Heb nu het tweede bakje klaar,maar op aandringen van mijn vrouw maar even gestopt,volgens haar had ik mijn dag niet.
Afijn twee pleisters verder en een gebroken tap die in mijn duim stond,haar advies maar opgevolgd
Ja leuk werk dat tappen
In ieder geval kunnen we nu met 1 bakje aan de slag
Re: GU-50 Monoblokken
Oei bloederige bedoeling daar bij jou.
Kwam dat door mijn advies
Wat voor tapjes gebruik jij eigenlijk
Kwam dat door mijn advies
Wat voor tapjes gebruik jij eigenlijk
Re: GU-50 Monoblokken
Nee,kwam niet door jouw advies
Had de slip van de boormachine verkeerd afgesteld.............

Had de slip van de boormachine verkeerd afgesteld.............
Re: GU-50 Monoblokken
Geen porum gelijkzelftappende schroeven !
Nee, zie dit als een noodzakelijke bouwfase waar ik doorheen moet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: GU-50 Monoblokken
Je komt hier maar even op tapcursus, ik tap zo een helicoil in een gietijzeren motorblok en daar heb ik dan geen pleisters bij nodig.....
Re: GU-50 Monoblokken
Een helicoil van 3mm????
Nee vanaf M6 is het geen probleem meer,maar M3 is toch andere koek
Nee vanaf M6 is het geen probleem meer,maar M3 is toch andere koek
Re: GU-50 Monoblokken
Voorzichtig met het handje beginnen.
Als je dat onder de knie hebt kan je pas de boormachine gebruiken.
En daar heb je dan wel machine tappen voor nodig.
Met hand tappen wil het niet in de boormachine
Als je dat onder de knie hebt kan je pas de boormachine gebruiken.
En daar heb je dan wel machine tappen voor nodig.
Met hand tappen wil het niet in de boormachine
Re: GU-50 Monoblokken
Heb je weleens een helicoil in een plaatje aluminium van 2 mm geplaatst?ds23man schreef:Je komt hier maar even op tapcursus, ik tap zo een helicoil in een gietijzeren motorblok en daar heb ik dan geen pleisters bij nodig.....
Knappe jongen.....
Wat is er eigenlijk op tegen om popnageltjes te gebruiken?
Aad
Re: GU-50 Monoblokken
Nou helemaal niets op tegen,al een keer gedaan.Wat is er eigenlijk op tegen om popnageltjes te gebruiken?
Kwa bevestiging vind ik geschroefde alu staf net even wat makkelijker en steviger te bevestigen aan de bovenplaat.
Maar de looks van popnagels kunnen zeker ook wat toevoegen aan het geheel,lekker industrieel
Het plaatwerk is trouwens 3mm dik, 2mm is voor watjes
Re: GU-50 Monoblokken
En ja,dan wordt het tijd voor de snelle cursus voor,,Dummy,s,,..........
,,Centreer de buisvoeten en bepaal de gaten voor de printplaat ophanging.,,
Overwegend mannen op de cursus zie ik,dan is een aantal plaatjes voldoende
,,Centreer de buisvoeten en bepaal de gaten voor de printplaat ophanging.,,
Overwegend mannen op de cursus zie ik,dan is een aantal plaatjes voldoende
Re: GU-50 Monoblokken
Och gut, twee kaboutertjes verdwaald op de grote vlakte
Zet er maar vlug wat bij
Anne
Zet er maar vlug wat bij
Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Welkom terug bij de cursus ,,buisvoet centreren,voor Dummy,s ,,..............
Als eerste hebben we wat speciaal gereedschap nodig
En dat speciaal gereedschap niet duur hoeft te zijn,blijkt maar weer
Voor de rest zie de plaatjes.............
Als eerste hebben we wat speciaal gereedschap nodig
En dat speciaal gereedschap niet duur hoeft te zijn,blijkt maar weer
Voor de rest zie de plaatjes.............
