Toekomst muziek

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

NewSound

Toekomst muziek

Bericht door NewSound »

Ik ben al een tijdje aan het kijken wat ik precies met mijn audio set wil gaan doen en lees hier dan dus ook al een tijdje mee. Ik wil het liefste met buizen gaan werken en ben dus op zoek naar een leuke versterker. Ik zit al een tijdje naar de versterkers van Menno Van Der Veen, de ul40p eindversterker en de mcml05 voorversterker. Dit lijken mij voor een eerste project mooie versterkers waar ook veel over te lezen is en waar ook veel mee "gespeeld" kan worden. Nu vraag ik mij af of dit inderdaad aan te raden is als eerste project? En of de ul40p mijn Bowers & Wilkins 603 s3 speakers aan kan sturen, deze vraag omdat de impedantie van de luidsprekers weg kunnen zakken tot 3 Ohm. Verder bestaat de set nu uit een Denon avr3802 versterker plus een Denon DP47-f platenspeler met een Denon DL110 element.

Ik hoop graag jullie meningen en adviezen te horen en eventueel tips

Mvg Sander
Kappa7
Contacteer:

Re: Toekomst muziek

Bericht door Kappa7 »

De ul40 heeft een aansluiting voor 4ohm en die 3 ohm is dan niet echt een probleem.
Wat meer van belang is het rendement van de speaker.
Is deze heel laag dan moet de versterker nog al wat vermogen leveren om wat luider te kunnen spelen.
Echter in super triode kan de ul40 de meeste speakers wel aansturen en gaat dat al snel goed.
Op mijn Maggies gong het net maar ook dan weer niet te luid.

Nog ff een tip.
Je kunt eerst beginnen met de geintegreerde ul40 en later deze ombouwen naar eindversterker als je de mcml05 af hebt.
Kan je de kosten een beetje spreiden.
Wil je zeker weten of de ul40 goed gaat met jou speaker dan kan je ook aan Menno vragen of je jou speakers mee kan nemen en bij hem het gewoon te proberen.
NewSound

Bericht door NewSound »

Het rendement van de speakers is 90db spl(2.83v, 1m) Dit zou volgens mij wel goed wezen qua rendement? Corrigeer me aub als dit niet zo is haha.
Nadeel van met alleen de geintregeerde versterker vind ik dat ik tot ik de mcml05 heb dan ook nog via mijn avr3802 moet blijven spelen voor mijn platenspeler. Maar dat is op zich natuurlijk nog wel te overzien. Op de versterkers wil ik uiteindelijk custom fronts hebben dus dat scheelt al wel weer het extra frontje bij ombouwen haha. Het luisteren bij Menno is ook inderdaad nog een hele goeie optie of eventueel bij iemand anders zou ook kunnen.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Heb je soldeer ervaring ?
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Met 90dB is het werkelijk geen probleem.
Kan je ook in Triode nog aansturen
NewSound

Bericht door NewSound »

@ray5150 ik heb enige ervaring met solderen dus dat zal goed moeten komen

@Kappa7 dat is goed om te horen :)

Maar ik heb nu dus nog de vraag zijn deze versterkers een goede keuze om in de buizenversterkers te beginnen?
richard

Bericht door richard »

Kappa7 schreef:
Wil je zeker weten of de ul40 goed gaat met jou speaker dan kan je ook aan Menno vragen of je jou speakers mee kan nemen en bij hem het gewoon te proberen.
Vroeger kon je de UL40 een weekje lenen bij Amplimo, geen idee of ze die service nog hebben.
NewSound

Bericht door NewSound »

Dat zou ook nog een optie wezen inderdaad als amplimo dit nog steeds doet, is wel een stukje rijden 2 uur haha
NewSound

Bericht door NewSound »

Vandaag te horen gekregen dat de "waf" 0,0 is voor de van der veen versterkers, al ondertussen zitten kijken naar de Audio Note Kits welke wel "waf" goedgekeurd zijn. Toch wel prijzig allemaal maar voor een leek als ik ziet het er super uit. Zijn er nog andere merken die kits aanbieden met de looks ala audio note? Dus geen trafo's en buizen in het zicht maar netjes in behuizing? Waarschijnlijk ook veiliger in verband met kinderhandjes. Of zal ik toch echt zelf alles bij elkaar moeten zoeken en maken. Dit laatste is ook geen probleem. Ik hoop dat jullie misschien wat ideeën hebben.

Mvg sander
Audiolicious

Bericht door Audiolicious »

NewSound schreef:
Vandaag te horen gekregen dat de "waf" 0,0 is voor de van der veen versterkers ..
Omdat? Als kinderhandjes het probleem zijn is de oplossing simpel: koop de bijbehorende afdekkappen, of nog eenvoudiger: zorg dat ze achter slot en grendel staan.
NewSound

Bericht door NewSound »

Om mijn vrouw der woorden te gebruiken 'afschuwelijk dat ding'. Vind zelf de versterker met de grijze voorkant ook niet mooi dus dat had ik ook al met de cnc machine willen laten maken en daarna laten poedercoaten

En over achter slot en grendel, word het niet met buizen te warm als dit in een kastje staat?
Audiolicious

NewSound schreef:
Om mijn vrouw der woorden te gebruiken 'afschuwelijk dat ding'. Vind zelf de versterker met de grijze voorkant ook niet mooi dus dat had ik ook al met de cnc machine willen laten maken en daarna laten poedercoaten

En over achter slot en grendel, word het niet met buizen te warm als dit in een kastje staat?
Als je zaken puur op uiterlijk gaat aanschaffen kom je in de regel bedrogen uit, don't judge a book by its cover.
NewSound

Bericht door NewSound »

Audiolicious schreef:

Als je zaken puur op uiterlijk gaat aanschaffen kom je in de regel bedrogen uit, don't judge a book by its cover.
Ik zal zelf ook niet puur op uiterlijk kijken, ik zelf vind het juist mooi als je de buizen vol in het zicht zijn, trafo's vind ik zelf wat minder maar niet erg en daar zijn talloze oplossingen voor te verkrijgen of te maken. Maar wanneer de versterkers in een kast komen zouden deze dan niet te veel warmte afgeven? Omdat ook mijn vinyl in deze kast staat.

Mvg sander
ray5150

Bericht door ray5150 »

Audiolicious schreef:

Probeer dat maar eens aan een vrouw duidelijk te maken.... :lol:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

:sure: ................................... :rofl: :mrgreen:
Audiolicious

ray5150 schreef:
Audiolicious schreef:

Het is toch ook jouw huis? Of niet soms? Het is geven en nemen tenslotte.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Audiolicious schreef:
ray5150 schreef:
Audiolicious schreef:

Het is toch ook jouw huis? Of niet soms? Het is geven en nemen tenslotte.
Is soms wel eens wat lastig.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 3#p1772293
NewSound

Bericht door NewSound »

Mannen en vrouwen zitten helaas kilometers van elkaar als het om audio gaat, tenminste in de meeste gevallen dan. En inderdaad het is ook mijn huis maar je moet wel rekening met elkaar houden. Ik zie het zelf bijvoorbeeld niet zitten om overal roze kussens en frutseltjes te hebben. En aangezien vrouwlief het eigenlijk al overbodig vind word het helemaal lastig om iets neer te kunnen zetten wat ze niet mooi vind, ze heeft het liefste 2 melkpakjes verdekt opgesteld uit het zicht haha :think:
Maar hoe de versterker kits van audio note eruit zien vind ik ook mooi, zowel extern al intern. Alleen snap ik niet bij audio note niet waarom in de kant en klaar lijn in het hogere segment waarom de schakelingen op houten plankjes gemaakt worden.
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Audiolicious schreef:

Ik zie het probleem niet :sure:
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

pappaleo schreef:
Ik zie het probleem niet :sure:
wat-baten-kaars-en-bril-als-de-uil-niet-zien-en-lezen-wil.png
:lol: Anne
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Ach, misschien is mijn beeld van vrouwen wat onrealistisch geworden doordat ik in de loop der tijd met de verkeerde vrouwen ben omgegaan. :mrgreen: :mrgreen:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

'Die versterker erin, of ik eruit' . Waarschuwing, het kan al behoorlijk koud zijn 's nachts :hide: [-o<
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Barry2001 schreef:
'Die versterker erin, of ik eruit' . Waarschuwing, het kan al behoorlijk koud zijn 's nachts :hide: [-o<
Hier klopt iets niet :? Wie/wat, erin/eruit :o
Anne
Audiolicious

Ik heb 't dan kennelijk getroffen met de andere sexe, die van mij vindt 't allemaal prima, ook de 85 inch flatscreen was een must wat haar betreft.
NewSound

Bericht door NewSound »

Barry2001 schreef:
Denk dat ik dan van een koude kermis thuis kom haha hier valt het gelukkig nog wel mee met de kou snachts maar ik denk dat ik toch maar eieren voor mn geld kies in plaats van die opmerking haha
Audiolicious schreef:
Ik heb 't dan kennelijk getroffen met de andere sexe, die van mij vindt 't allemaal prima, ook de 85 inch flatscreen was een must wat haar betreft.
Ja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en daar mag je met een audio hobby dan heel blij mee zijn
Plaats reactie