Stereo versterkertje conrad
Moderator: Beheerdersteam
Stereo versterkertje conrad
Wie o wie heeft er ervaring met dit kaliber stereoversterkertjes? Als ik de reviews mag geloven is het een prima budget dingetje...
Ik zou er graag de CHR70 gen2 mee aan willen sturen.
Voor- en nadelen?
klikkerdeklik
Ik zou er graag de CHR70 gen2 mee aan willen sturen.
Voor- en nadelen?
klikkerdeklik
Re: Stereo versterkertje conrad
Geen ervaring met deze versterker maar je kunt deze website http://www.popular-hifi.com/shack/acc_renkforce_esa9/ eens door de vertaalmachine halen .... op deze site staat ook een plaatje van de ingewanden en het ziet er best netjes uit met een flinke ringkern. Ik weet dat dit natuurlijk absoluut geen garantie is vor een goed ontwerp of goede versterker maar het lijkt mij zo stug dat ze een degelijke ringkern in een prutsversterker stoppen.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Stereo versterkertje conrad
Ken de kwaliteit van deze versterkers niet
Maar...
Ik zou zeggen voor 60 euro is er op mp heel wat moois te halen.
Maar...
Ik zou zeggen voor 60 euro is er op mp heel wat moois te halen.
Re: Stereo versterkertje conrad
Hmm.. In het schema is te zien dat ze gebruik maken van een LM1875... Dat IC zie ik hier vaak voorbij komen, dus dat zit wel snor. Maar hoe het verdere schema eruitziet, daar kan ik me nog niet in mengen.SARK schreef:Geen ervaring met deze versterker maar je kunt deze website http://www.popular-hifi.com/shack/acc_renkforce_esa9/ eens door de vertaalmachine halen .... op deze site staat ook een plaatje van de ingewanden en het ziet er best netjes uit met een flinke ringkern. Ik weet dat dit natuurlijk absoluut geen garantie is vor een goed ontwerp of goede versterker maar het lijkt mij zo stug dat ze een degelijke ringkern in een prutsversterker stoppen.
MP vind ik met elektronica altijd wat gevaarlijk, 't kan maar zo morgen kapot zijn en dan heb je niks...sander1238 schreef:Ik zou zeggen voor 60 euro is er op mp heel wat moois te halen.
Re: Stereo versterkertje conrad
Draai het eens om, waar heb je behoefte aan ?
En zoek daar dan iets passends bij.
En zoek daar dan iets passends bij.
Re: Stereo versterkertje conrad
Of bij de kringloop. Het hangt een beetje af van de kringloop maar gemiddeld kost iets redelijks rond de €25,- Soms met een aardige ben je voor een tientje klaar, maar er zijn er ook die pas bij €50 beginnen voor iets aardigs. Die zijn gewoon te duur.sander1238 schreef:Ken de kwaliteit van deze versterkers niet
Maar...
Ik zou zeggen voor 60 euro is er op mp heel wat moois te halen.
Re: Stereo versterkertje conrad
Misschien handig om te vermelden inderdaad:ray5150 schreef:Draai het eens om, waar heb je behoefte aan ?
En zoek daar dan iets passends bij.
- Het liefst gewoon plug and play met netspanning. (zelfbouw mag ook met trafo, brug en elcootjes.)
- compact (A5 formaat en maximaal 10 cm dik)
- volume regelbaar
- één bron is genoeg (2 x tulp of 3.5mm jack)
- liefst ook simpele toonregeling, bass en treble
- simpel/minimalistisch uiterlijk
Re: Stereo versterkertje conrad
Bij Conrad is het schema te downloaden dus wat let je?Thomox schreef:Misschien handig om te vermelden inderdaad:ray5150 schreef:Draai het eens om, waar heb je behoefte aan ?
En zoek daar dan iets passends bij.
... (zelfbouw mag ook met trafo, brug en elcootjes.)
..............
Aad
Re: Stereo versterkertje conrad
Klopt Aaad, het schema is already op mijn PC, maar ik doelde meer op een ander bewezen ontwerp (gainclone). Voor 60 euro is dit niet na te bouwen, en dan bedoel ik qua uiterlijk (knopjes/kast).
Maar alsnog bedankt voor de tip
Maar alsnog bedankt voor de tip
