Stereo versterkertje conrad

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Stereo versterkertje conrad

Bericht door Thomox »

Wie o wie heeft er ervaring met dit kaliber stereoversterkertjes? Als ik de reviews mag geloven is het een prima budget dingetje...

Ik zou er graag de CHR70 gen2 mee aan willen sturen.
Voor- en nadelen?

klikkerdeklik
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Stereo versterkertje conrad

Bericht door SARK »

Geen ervaring met deze versterker maar je kunt deze website http://www.popular-hifi.com/shack/acc_renkforce_esa9/ eens door de vertaalmachine halen .... op deze site staat ook een plaatje van de ingewanden en het ziet er best netjes uit met een flinke ringkern. Ik weet dat dit natuurlijk absoluut geen garantie is vor een goed ontwerp of goede versterker maar het lijkt mij zo stug dat ze een degelijke ringkern in een prutsversterker stoppen.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Stereo versterkertje conrad

Bericht door sander1238 »

Ken de kwaliteit van deze versterkers niet
Maar...

Ik zou zeggen voor 60 euro is er op mp heel wat moois te halen.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Stereo versterkertje conrad

Bericht door Thomox »

SARK schreef:
Geen ervaring met deze versterker maar je kunt deze website http://www.popular-hifi.com/shack/acc_renkforce_esa9/ eens door de vertaalmachine halen .... op deze site staat ook een plaatje van de ingewanden en het ziet er best netjes uit met een flinke ringkern. Ik weet dat dit natuurlijk absoluut geen garantie is vor een goed ontwerp of goede versterker maar het lijkt mij zo stug dat ze een degelijke ringkern in een prutsversterker stoppen.
Hmm.. In het schema is te zien dat ze gebruik maken van een LM1875... Dat IC zie ik hier vaak voorbij komen, dus dat zit wel snor. Maar hoe het verdere schema eruitziet, daar kan ik me nog niet in mengen.
sander1238 schreef:
Ik zou zeggen voor 60 euro is er op mp heel wat moois te halen.
MP vind ik met elektronica altijd wat gevaarlijk, 't kan maar zo morgen kapot zijn en dan heb je niks...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stereo versterkertje conrad

Bericht door ray5150 »

Draai het eens om, waar heb je behoefte aan ?
En zoek daar dan iets passends bij.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stereo versterkertje conrad

Bericht door Pjotr »

sander1238 schreef:
Ken de kwaliteit van deze versterkers niet
Maar...

Ik zou zeggen voor 60 euro is er op mp heel wat moois te halen.
Of bij de kringloop. Het hangt een beetje af van de kringloop maar gemiddeld kost iets redelijks rond de €25,- Soms met een aardige ben je voor een tientje klaar, maar er zijn er ook die pas bij €50 beginnen voor iets aardigs. Die zijn gewoon te duur.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Stereo versterkertje conrad

Bericht door Thomox »

ray5150 schreef:
Draai het eens om, waar heb je behoefte aan ?
En zoek daar dan iets passends bij.
Misschien handig om te vermelden inderdaad:
- Het liefst gewoon plug and play met netspanning. (zelfbouw mag ook met trafo, brug en elcootjes.)
- compact (A5 formaat en maximaal 10 cm dik)
- volume regelbaar
- één bron is genoeg (2 x tulp of 3.5mm jack)
- liefst ook simpele toonregeling, bass en treble
- simpel/minimalistisch uiterlijk
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Stereo versterkertje conrad

Bericht door Aaad »

Thomox schreef:
ray5150 schreef:
Draai het eens om, waar heb je behoefte aan ?
En zoek daar dan iets passends bij.
Misschien handig om te vermelden inderdaad:
... (zelfbouw mag ook met trafo, brug en elcootjes.)
..............
Bij Conrad is het schema te downloaden dus wat let je?

Aad
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Stereo versterkertje conrad

Bericht door Thomox »

Klopt Aaad, het schema is already op mijn PC, maar ik doelde meer op een ander bewezen ontwerp (gainclone). Voor 60 euro is dit niet na te bouwen, en dan bedoel ik qua uiterlijk (knopjes/kast).

Maar alsnog bedankt voor de tip :dank:
Plaats reactie