Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Janus is klaar en staat in testpositie:
Voorkant: Achterkant:
Nu nog even de DLCP instellen.
Voorkant: Achterkant:
Nu nog even de DLCP instellen.
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Ja lekker werken zo. Leuk om cardioide sub te maken. Hoe is deze behoefte ontstaan?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Een lezing waar ik onderweg een fijne flip heb gehad op de A2 bij Vinkenveen:
http://www.aes-section.nl/
117 euri.
http://www.aes-section.nl/
117 euri.
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Mooi, had al een vermoeden dat je er iets mee ging doen. Leuk zijproject van Bruno, of neemt dit inmiddels meer tijd in dan Hypex?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Eigenlijk is het niet zo raar. Heb zelf veel ervaring met beamstearing in de PA wereld, vandaar mijn voorliefde voor een line array.
Een opmerking van Bruno tijdens de lezing zette me wel aan het denken: innovatie op audio gebied vindt momenteel plaats in de PA wereld, niet in de hifi en studio......
Een opmerking van Bruno tijdens de lezing zette me wel aan het denken: innovatie op audio gebied vindt momenteel plaats in de PA wereld, niet in de hifi en studio......
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Het leuke is dat een collega van me een PA bedrijf heeft, die vertelde een paar jaar geleden ook al dat ie een extra sub op de muur had staan en die in het tijdsdomein varieerde om de ruimte onder controle te krijgen, had ik zo 123 niet verwacht...
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Dat is toch altijd zo geweest? En logisch?ds23man schreef:Een opmerking van Bruno tijdens de lezing zette me wel aan het denken: innovatie op audio gebied vindt momenteel plaats in de PA wereld, niet in de hifi en studio......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Jag, wat voor FFT instellingen gebruik jij in Arta voor die directivity tool? Bij alle drie mogelijkheden krijg ik andere uitkomsten. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Eerst mijn meetopstelling maar eens valideren met 1 woofer en een beetje met de instellingen spelen zodat er een plausibel resultaat ontstaat.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Gerhard, kun je mij uitleggen wat ik nu zie in dit plaatje?ds23man schreef:Mmmmm......
janus.PNG
Ik zie lijntjes met kleurtjes maar wat het nu voor moet stellen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Zo, dat lek is ook weer boven. Ik ben nu met totale onzinmetingen bezig.
Alleen de frontwoofer van voren en 180 graden gedraaid:
Ik ben nu de ruimte aan het meten.
Dit moet je dus gewoon in een hele grote ruimte of in de openlucht doen!

Alleen de frontwoofer van voren en 180 graden gedraaid:
Ik ben nu de ruimte aan het meten.
Dit moet je dus gewoon in een hele grote ruimte of in de openlucht doen!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Hier ook maar eens verder.
Andere laagkasten.
Beetje zitten spelen met de calculator en dan kom ik hier op uit:
Ze worden dan ongeveer 75cm breed, 55 hoog en 41 diep.
Eerst maar eens op zoek naar een leuke formaatzaag.
Andere laagkasten.
Beetje zitten spelen met de calculator en dan kom ik hier op uit:
Ze worden dan ongeveer 75cm breed, 55 hoog en 41 diep.
Eerst maar eens op zoek naar een leuke formaatzaag.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Ik heb wel wat suggesties daarvoords23man schreef:Eerst maar eens op zoek naar een leuke formaatzaag.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
SSassen schreef:Ik heb wel wat suggesties daarvoords23man schreef:Eerst maar eens op zoek naar een leuke formaatzaag.
Ik gebruik naar (gepaste) tevredenheid een Metabo FKU/PKU. Heb daar 950,- euro voor betaald en ik zou voor dit bedrag dit direct weer doen. Hij is compact en redelijk exact.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Daar heb ik ook naar lopen zoeken, maar die zijn al jaren niet meer nieuw verkrijgbaar, wellicht 2e hands wel?wouter schreef:Ik gebruik naar (gepaste) tevredenheid een Metabo FKU/PKU. Heb daar 950,- euro voor betaald en ik zou voor dit bedrag dit direct weer doen. Hij is compact en redelijk exact.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
op veiligkijker.nl zie ik ze regelmatig in zeer goede staat vanaf ca 1000,-
Heb 1 geleider gemaakt van een meter alu buis om de roltafel geleider te behoeden voor doorbuigen wanneer je de tafel meer dan een meter achteruit trekt.
Heb 1 geleider gemaakt van een meter alu buis om de roltafel geleider te behoeden voor doorbuigen wanneer je de tafel meer dan een meter achteruit trekt.
