Ja klopt Peter, het is meer vorm naar functie

eigenlijk zien ze er niet uit.... Het zijn zendbuizen waarvan het de bedoeling was dat ze ´hot swappable´ waren, dus dat ze in het veld een defect exemplaar konden vervangen zonder je vingers te branden aan het glas.
Heb er wel een zwak voor gekregen, kwalitatief ben ik ervan overtuigd dat ze degelijker zijn dan KT´s, langer meegaan. Militair, bedoelt om mensen om zeep te helpen, dus dat moet dan goed geconstrueerd worden he

De bias, ook zo´n ding, mooi schermpje gebouwd met nixies om dit in de gaten te houden, er valt weinig in de gaten te houden want het verloopt amper

Veel minder dan de KT´s. En de prijs dus, niet bekend/populair dus errug goedkoop.
Als iemand me nu vraagt naar wel of niet een buizenversterker, mijn ervaring: erg lekker in midden en hoog, goede staging/stereobeeld, lekkere soul/swing in de muziek (zal de vervorming van het ding wel zijn

) zwakke punt overduidelijk het laag door de UGT's. In triode is dit wat beter dan UL, maar alle niet-buizenversterkers die ik heb gebouwd doen dit beter, hoorbaar strakker. Dit hangt natuurlijk samen met de speakers die je gebruikt, eigenlijk zou je een buizenbakje ergens moeten kunnen lenen icm jou speakers om te bepalen of het wat voor je is.
Ideale wereld zoals ik er nu over denk, midden/hoog buizen, laag een vette torren amp.