Als ik ruimte had voor 2 had ik natuurlijk liever een 4" gepakt

Een bascabinetje heeft maar 1 luidspreker nodig, liefst eentje die onder de 80 Hz komt.
Ik ga eens kijken of 65 Hz of lager afstemmen mogelijk is.
Uit ervaring weet ik dat ik boven de 65 Hz afstemmen vrij zinloos vind als je nog wat 'warmte' in je laag wil.
En een basgitaar levert daaronder ook nog wel signaal, dus lager afstemmen betekent dat de poort de belastbaarheid dan verhoogt. Onder fb 50 Hz hoef ik het niet te zoeken, maar 50 Hz in 2 liter is ook weer een dingetje... ca 50 cm poort als je ca 10 cm^2 nodig hebt.
Ik kan een PR gaan maken, verbouwen of whatever, maar dat gaan we allemaal even proefondervindelijk vaststellen. Voor hetzelfde geld is het een kansloos idee.
Mij lijkt het leuk een accu bascombo te maken, met 10 of 12x AA en een T-ampje met input en volumeregeling. Hoeft niet al te veel te kosten, driver 30,- versterker ook zoiets. En dan max 2,5 liter. Gewoon om met muziek mee te kunnen spelen (die je het liefst er dan ook weer over kan draaien met een mixsignaal)
Ik heb nog een 2.1 ampje liggen, dus daarmee ga ik eerst de laagweergave onderzoeken. Zet ik 2x 2" erbij, heb ik een Nano sub/sat systeem. Een 2" heeft amper volume nodig, denk 0,05 - 0,1 liter ofzo.
De SLS hier krijgen is meer werk, maar dat gaat helemaal goed komen (Quint-Store)