Fantomas
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fantomas
Dan zit je goed mis.............Walt schreef:denk dat dit best goed zal gaan klinken.
Re: Fantomas
Ach, je kunt er altijd nog een galmbak van maken: Opname studio "Gerretje" . Met natuurlijke galm, op biologische wijze bereid.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fantomas
Stel je een set Bose 901 voor waar de front speakers van kapot zijn..............
Re: Fantomas
Volgens mij zijn die reckhorn units ook bedoelt om op de luisteraar te richten i.p.v. op de grond...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fantomas
Walt, lees je eerst eens even in in de theorieen van de Klerk voordat je domme opmerkingen maakt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fantomas
Goed, een kleine review.
1. Fantoom geluidsbeeld: Is er niet, alleen een galmveld.
2. Stereo klinkt overal hetzelfde: Klopt, overal is het stereobeeld afwezig.
3. De onhoorbare luidspreker: Klopt, ik hoor alleen maar de luisterruimte
4. Plaatsing instrumenten: afwezig
5.
Zelfs een orgelopname klopt niet..................
Met een vergelijking van de Bose 901 waarvan de frontspeakers niet werken zit ik er denk ik niet ver naast qua beschrijving.
1. Fantoom geluidsbeeld: Is er niet, alleen een galmveld.
2. Stereo klinkt overal hetzelfde: Klopt, overal is het stereobeeld afwezig.
3. De onhoorbare luidspreker: Klopt, ik hoor alleen maar de luisterruimte
4. Plaatsing instrumenten: afwezig
5.
Zelfs een orgelopname klopt niet..................
Met een vergelijking van de Bose 901 waarvan de frontspeakers niet werken zit ik er denk ik niet ver naast qua beschrijving.
Re: Fantomas
Misschien moet je een mailtje naar de Klerk sturen om te vragen wat je fout doet.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Fantomas
Met of zonder equalizer?ds23man schreef:Met een vergelijking van de Bose 901 waarvan de frontspeakers niet werken zit ik er denk ik niet ver naast qua beschrijving.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fantomas
Met.pappaleo schreef:Met of zonder equalizer?ds23man schreef:Met een vergelijking van de Bose 901 waarvan de frontspeakers niet werken zit ik er denk ik niet ver naast qua beschrijving.
Klankspectrum is op zich niets mee aan de hand, alleen is het beeld volledig dichtgesmeerd. Als je de grondspeakers naar voren draait wordt het al beter en kun je wat meer plaatsing waarnemen. Morgen de set maar even in de grote schuur neerzetten om de akoestiek uit te schakelen.
Re: Fantomas
De echte set die Hans had gehoord klonk wel gewoon goed in een gewone ruimte toch? waar zitten de verschillen dan in?
Re: Fantomas
Dat was wel in een studio met aardig wat akoestische maatregelen.
Maar je kunt het ook gaan horen op de X-Fi, ik zag dat het nu zeker is dat hij daar staat met de Bloomline en op uitnodiging van Lyngdorf als ik het goed heb.
Maar je kunt het ook gaan horen op de X-Fi, ik zag dat het nu zeker is dat hij daar staat met de Bloomline en op uitnodiging van Lyngdorf als ik het goed heb.
Re: Fantomas
Leuk, bedankt voor de tip Hans!
Er is erg veel moois van eigen bodem te zien op de aankomende X-Fi, bijv. de nieuwe C1 speaker van Daudio (Jeroen en Hans van dit forum) en ook de Dutch & Dutch speakers (Martijn Mensink en Koen Knapen van dit forum)
Ik vraag me af of 1 dag wel genoeg is om alles te zien en te horen, vorig jaar toch ook nog aardig wat misgelopen en dit jaar lijkt er nog meer te staan. Of van te voren een selectie maken, de kamernummers staan al op de X-Fi site.
Groetjes Walter
Er is erg veel moois van eigen bodem te zien op de aankomende X-Fi, bijv. de nieuwe C1 speaker van Daudio (Jeroen en Hans van dit forum) en ook de Dutch & Dutch speakers (Martijn Mensink en Koen Knapen van dit forum)
Ik vraag me af of 1 dag wel genoeg is om alles te zien en te horen, vorig jaar toch ook nog aardig wat misgelopen en dit jaar lijkt er nog meer te staan. Of van te voren een selectie maken, de kamernummers staan al op de X-Fi site.
Groetjes Walter
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
Re: Fantomas
Aha nu zie ik het, de driver die je gebruikt zal het effect veel minder geven. Waarom niet moet je maar aan Leo vragen ik heb een NDA getekend 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fantomas
Als je nou eens goed leest: ik heb teveel effect..........just-sounds schreef:Aha nu zie ik het, de driver die je gebruikt zal het effect veel minder geven. Waarom niet moet je maar aan Leo vragen ik heb een NDA getekend
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Fantomas
NDA of geheimhoudingsplicht, lijkt me best lastig wat je dan wel en niet kan zeggen. Want je ziet de potentie in van het systeem maar hier moet het wiel dan zelf eerst nog even uitgevonden worden. Lijkt me een dilemma, weten waar het bij Leo's systeem anders zit en dat niet mogen zeggen. Nou ja, blijft het ook spannend voor jezelf. Ik gok dat de Lyngdorf hardware e.e.a. tot goede resultaten brengt, al betekent het bij gewone systemen soms ook een stukje achteruitgang naast de vooruitgang op andere aspecten.
Het is in ieder geval mooi hoe Gerhard hiermee bezig is, zo lang het niet de bedoeling is het slecht uit te voeren en daarmee aan te tonen dat iets niet deugt. Hooguit is aan te tonen dat de redeneringen en verklaringen van Leo niet deugen, ondanks dat zijn product dat wellicht (deels) wel doet.
Volg modus aan
Het is in ieder geval mooi hoe Gerhard hiermee bezig is, zo lang het niet de bedoeling is het slecht uit te voeren en daarmee aan te tonen dat iets niet deugt. Hooguit is aan te tonen dat de redeneringen en verklaringen van Leo niet deugen, ondanks dat zijn product dat wellicht (deels) wel doet.
Volg modus aan
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
Re: Fantomas
Zeker tof dat jullie erop door borduren maar ik kan helaas niet zoveel zeggen omdat een idee zo gejat is en patenten maar beperkt helpen. Gerhard, als je geen stereoplaatsing hebt dan is dat in ieder geval anders dan bij mij
je mag ze gerust eens beluisteren hier. Ik zie een paar fundamentele verschillen die misschien niet zo erg lijken maar....
En by all means probeer leo zijn stelling onderuit te halen!! Zo gaat vooruitgang
Maar luidsprekers zijn moeilijke beestjes. Akoestiek, mechanica electronica...
En by all means probeer leo zijn stelling onderuit te halen!! Zo gaat vooruitgang
