Functie generator

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Functie generator

Bericht door Henkjan »

Bert61 schreef:
Henk Jan is het bij jou veel beter :?:
geen idee, het ding zit nog in de doos, bij de scoop (die nog in de zelfde tas zit waarin die vorig jaar uit Breda terug kwam) :oops: ik had pas gedacht ze nodig te hebben als ik verder ga met mn KT88 project....
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

:D zo blijft het heel mooi en compleet
En kan je na jaren trots laten zien dat ze vroeger best wel goede spullen maakten in China
:rofl: geintje Henk Jan
Misschien dat je nu nieuwsgierig bent hoe het werkt O:)

Edit
Wat toegevoegd
de AD812 moet worden vervangen door de THS3092
Dan knapt de Functie generator echt van op Henk Jan zie YouTube
Ik ga een stuk of 3 ervan bestellen
1 reserve voor als ik iets doms doe
En dan iemand vinden die dat dingetje er in kan solderen voor me
Er staan op YouTube een hele reeks video,s over deze functie generator
Als je die generator nog maar kort hebt
Kan je misschien ook een vergoeding vragen voor deze afwijking van de beschrijving
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

Operatie upgrade MHS5200A Mislukt
Er kwam rook uit de buck die de 2x12 volt maakt op de print ,dat is niet zomaar
Er moet ergens een soldeerklodder tussen gevallen zijn met het losmaken van de oude IC,s :(
Ik kan niks vinden schudden blazen niets er uit gehoord of zien vallen,
Dus die heb ik maar besteld bij Alie 1,35€ en ik waag het dan nog maar eens
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

Bert61 schreef:
Operatie upgrade MHS5200A Mislukt
Er kwam rook uit de buck die de 2x12 volt maakt op de print ,dat is niet zomaar
Er moet ergens een soldeerklodder tussen gevallen zijn met het losmaken van de oude IC,s :(
Ik kan niks vinden schudden blazen niets er uit gehoord of zien vallen,
Dus die heb ik maar besteld bij Alie 1,35€ en ik waag het dan nog maar eens
Vandaag aan gekomen
Donderdag ga ik er nog 1 aan wagen :( O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

Nou de Buck zit er in en ik super trots hoe goed dat het er uit ziet
Maar de sluiting zit er ook nog steeds in
Iemand die me hierbij wilt en kan helpen ?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Functie generator

Bericht door ray5150 »

:foto: :foto:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

Komt voor de bakker
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

IMG_0428.JPG
eerste foto van de buck welke ik heb vervangen
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

ik weet niet wat er gaande is maar ik krijg er geen foto in van meer dan 1200x1600 pixels
of was dat altijd al

ik heb voor die Mod 2 is vervangen en door dat ik een vergissing maakte
ik zat op een verkeerde plaats te knippen
als je niks doet maak je geen fouten
Een derde ook moeten vervangen
Daarna ging de buck in rook op
die koste maar iets van 1 euro en nog wat die toch maar besteld en er in gesoldeerd
je kan aan het soldeerwerk wel zien welke ik er in heb gesoldeerd met een 50 wat weller :bakkie:
maar


IMG_0441.JPG
IMG_0440.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Functie generator

Bericht door Barry2001 »

Volgens mij heb je de boel gewoon stuk gesoldeerd Bert. Zie anders eerst dat je een geschikt stuk gereedschap koopt voor dit soort vervang acties, een dikke pookbout is hier niet geschikt voor. Je hebt er ook mee tegen het huisje gezeten zo te zien, wordt het niet beter van.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

ik ben ook bang dat je gelijk hebt :cry:
Maar deskundige vertellen mij dat die Ic,s in een oven gebakken worden op de print met 400 graden
en dat ze dat ook zo thuis doen met 50 watt pook Barry
Nu snap ik dat niet zo met dat bakken in 400 graden want printplaat vliegt dan in de fik
maar ik snap wel meer niet
Maar het was een Lor van een ding en ik heb de gok genomen om er iets van te maken
zie
https://hackaday.com/tag/mhs-5200a/
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Functie generator

Bericht door Barry2001 »

Als de 50W bout temperatuur geregeld zou zijn (misschien is íe dat wel?) en een fijn puntje zou hebben zou het wel gaan. Het lijkt erop dat er vrij forse punt aan zit waarmee je ook tegen het huisje hebt gezeten.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Functie generator

Bericht door OpaBert »

welk huisje bedoel je barry
dat van dat wit plastic ?
of die inkeping op de Ic,s zelf dat hoort er te zitten
Plaats reactie