geen idee, het ding zit nog in de doos, bij de scoop (die nog in de zelfde tas zit waarin die vorig jaar uit Breda terug kwam)Bert61 schreef:Henk Jan is het bij jou veel beter![]()
Functie generator
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Functie generator
Re: Functie generator
En kan je na jaren trots laten zien dat ze vroeger best wel goede spullen maakten in China
Misschien dat je nu nieuwsgierig bent hoe het werkt
Edit
Wat toegevoegd
de AD812 moet worden vervangen door de THS3092
Dan knapt de Functie generator echt van op Henk Jan zie YouTube
Ik ga een stuk of 3 ervan bestellen
1 reserve voor als ik iets doms doe
En dan iemand vinden die dat dingetje er in kan solderen voor me
Er staan op YouTube een hele reeks video,s over deze functie generator
Als je die generator nog maar kort hebt
Kan je misschien ook een vergoeding vragen voor deze afwijking van de beschrijving
Re: Functie generator
Operatie upgrade MHS5200A Mislukt
Er kwam rook uit de buck die de 2x12 volt maakt op de print ,dat is niet zomaar
Er moet ergens een soldeerklodder tussen gevallen zijn met het losmaken van de oude IC,s
Ik kan niks vinden schudden blazen niets er uit gehoord of zien vallen,
Dus die heb ik maar besteld bij Alie 1,35€ en ik waag het dan nog maar eens
Er kwam rook uit de buck die de 2x12 volt maakt op de print ,dat is niet zomaar
Er moet ergens een soldeerklodder tussen gevallen zijn met het losmaken van de oude IC,s
Ik kan niks vinden schudden blazen niets er uit gehoord of zien vallen,
Dus die heb ik maar besteld bij Alie 1,35€ en ik waag het dan nog maar eens
Re: Functie generator
Vandaag aan gekomenBert61 schreef:Operatie upgrade MHS5200A Mislukt
Er kwam rook uit de buck die de 2x12 volt maakt op de print ,dat is niet zomaar
Er moet ergens een soldeerklodder tussen gevallen zijn met het losmaken van de oude IC,s![]()
Ik kan niks vinden schudden blazen niets er uit gehoord of zien vallen,
Dus die heb ik maar besteld bij Alie 1,35€ en ik waag het dan nog maar eens
Donderdag ga ik er nog 1 aan wagen
Re: Functie generator
Nou de Buck zit er in en ik super trots hoe goed dat het er uit ziet
Maar de sluiting zit er ook nog steeds in
Iemand die me hierbij wilt en kan helpen ?
Maar de sluiting zit er ook nog steeds in
Iemand die me hierbij wilt en kan helpen ?
Re: Functie generator
ik weet niet wat er gaande is maar ik krijg er geen foto in van meer dan 1200x1600 pixels
of was dat altijd al
ik heb voor die Mod 2 is vervangen en door dat ik een vergissing maakte
ik zat op een verkeerde plaats te knippen
als je niks doet maak je geen fouten
Een derde ook moeten vervangen
Daarna ging de buck in rook op
die koste maar iets van 1 euro en nog wat die toch maar besteld en er in gesoldeerd
je kan aan het soldeerwerk wel zien welke ik er in heb gesoldeerd met een 50 wat weller
maar
of was dat altijd al
ik heb voor die Mod 2 is vervangen en door dat ik een vergissing maakte
ik zat op een verkeerde plaats te knippen
als je niks doet maak je geen fouten
Een derde ook moeten vervangen
Daarna ging de buck in rook op
die koste maar iets van 1 euro en nog wat die toch maar besteld en er in gesoldeerd
je kan aan het soldeerwerk wel zien welke ik er in heb gesoldeerd met een 50 wat weller
maar
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Functie generator
Volgens mij heb je de boel gewoon stuk gesoldeerd Bert. Zie anders eerst dat je een geschikt stuk gereedschap koopt voor dit soort vervang acties, een dikke pookbout is hier niet geschikt voor. Je hebt er ook mee tegen het huisje gezeten zo te zien, wordt het niet beter van.
Re: Functie generator
ik ben ook bang dat je gelijk hebt
Maar deskundige vertellen mij dat die Ic,s in een oven gebakken worden op de print met 400 graden
en dat ze dat ook zo thuis doen met 50 watt pook Barry
Nu snap ik dat niet zo met dat bakken in 400 graden want printplaat vliegt dan in de fik
maar ik snap wel meer niet
Maar het was een Lor van een ding en ik heb de gok genomen om er iets van te maken
zie
https://hackaday.com/tag/mhs-5200a/
Maar deskundige vertellen mij dat die Ic,s in een oven gebakken worden op de print met 400 graden
en dat ze dat ook zo thuis doen met 50 watt pook Barry
Nu snap ik dat niet zo met dat bakken in 400 graden want printplaat vliegt dan in de fik
maar ik snap wel meer niet
Maar het was een Lor van een ding en ik heb de gok genomen om er iets van te maken
zie
https://hackaday.com/tag/mhs-5200a/
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Functie generator
Als de 50W bout temperatuur geregeld zou zijn (misschien is íe dat wel?) en een fijn puntje zou hebben zou het wel gaan. Het lijkt erop dat er vrij forse punt aan zit waarmee je ook tegen het huisje hebt gezeten.
Re: Functie generator
welk huisje bedoel je barry
dat van dat wit plastic ?
of die inkeping op de Ic,s zelf dat hoort er te zitten
dat van dat wit plastic ?
of die inkeping op de Ic,s zelf dat hoort er te zitten
