Copying The Inimini

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Copying The Inimini

Bericht door Aaad »

ray5150 schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige wiens hobbyhoek vrij rommelig is... :mrgreen:
Dan weet je niet wat rommelig is :hide:

:lol:

Aad
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Copying The Inimini

Bericht door ds23man »

Hebben jullie mijn werkbank wel eens gezien? :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

:foto:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Copying The Inimini

Bericht door ds23man »

_DSC1610.JPG
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Copying The Inimini

Bericht door SARK »

Je mag dat plankje op de grond wel eens afstoffen maar voor de rest ziet het er keurig uit hoor :!:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Lekker hoor zo'n eigen hobby/rommel ruimte. :mrgreen:
IMG_20160508_162632[1].jpg
De stand van zaken vandaag.

Volgende week weer verder.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Copying The Inimini

Bericht door Chris_T »

Ach rommel is het (on)bewust efficiënt maken/indelen van de werkruimte :lol:

Mooie voortgang A3Baak :goedzo:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door Kappa7 »

ds23man schreef:
_DSC1610.JPG
Valt mee, je hebt nog ruimte onder de werkbank :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door Barry2001 »

Nice! M'n neefje (niet aktief op dit forum) is ze ook aan het bouwen, maar volgens mij nog niet zo ver als deze..
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Het is alweer een tijdje geleden, heb echter niet stil gezeten.

Door de drukte thuis heeft het "wat" langer geduurd dan de bedoeling was.
Heb ook best wat problemen met het verven gehad, te grove korrel schuurpapier, loslatende laklaag, sinaasappel effect doordat ik er nog een keer overheen was gegaan.
Het is helaas niet perfect geworden, maar ik kan er nu mee leven.
sized_zijkant.JPG
Ben nu de boel in elkaar aan zetten, te beginnen met de watten.
sized_watten.JPG
Heb de lappen op maat gesneden en in de kastjes geplakt met een paar stukjes tapijttape.
Laatst gewijzigd door A3Baak op ma 01 aug 2016, 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Copying The Inimini

Bericht door ray5150 »

Ik vind ze er netjes uitzien. =D>
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

ray5150 schreef:
Ik vind ze er netjes uitzien. =D>
Thx
sized_IMG_20160731_155828.JPG
Eindelijk :yeah: :yeah:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door RobertD »

En hoe klinken ze? Ik heb ze één keer heel kort gehoord in Hengelo, maar ik zie dat we in dezelfde plaats wonen... keertje luisteren?
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Copying The Inimini

Bericht door knubbe »

Wat voor fineer is dat? En hoe heb je het behandeld om de donkere kleur zo te krijgen?

Mooi resultaat!
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

RobertD schreef:
En hoe klinken ze? Ik heb ze één keer heel kort gehoord in Hengelo, maar ik zie dat we in dezelfde plaats wonen... keertje luisteren?
Ze moeten nog inspelen, maar ze klinken nu al goed.
Als ze een beetje ingespeeld zijn ben je welkom.
Altijd spannend als je ze voor de eerste keer aansluit.
Verder ben ik nu nog op zoek naar een paar goede niet al te dure standaards die ook nog door de WAF komen :) .

Ik had de Atacama Estilo of de Norstone Esse op het oog.
knubbe schreef:
Wat voor fineer is dat? En hoe heb je het behandeld om de donkere kleur zo te krijgen?
Mooi resultaat!
Thx :goedzo:

Het is Essen fineer, ik heb het gelakt met Rambo Mystiek Ebben, dat wordt bij elke laag wat donkerder.
Maar ik heb hier wel wat klassieke foutjes gemaakt, allereerst bij het schuren, dus ik heb het niet helemaal effen gekregen.
Staat ook in kleine lettertjes op het blikje, doe eerst een laagje blanke lak en dat las ik dus achteraf. :shock:
Dus dat had beter gekund.
Laatst gewijzigd door A3Baak op ma 01 aug 2016, 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

O en nog ff een tip voor het schuren, neem niet de cheap ass motherf...er schuurpapier van de Gamma of van welke bouwmarkt dan ook. :twisted:

Er zit zwaar verschil in die van de Gamma met dezelfde korrel en die van bijvoorbeeld 3M, voor het grove werk zijn die goedkope prima, maar niet voor het fijne werk.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Copying The Inimini

Bericht door wouter »

Gaaf hoor!

Ik gebruik het liefst schuurpapier op linnen. Dat verkochten ze vroeger bij de Hornbach. Nu koop ik eens in de paar jaar Bosch schuurpads voor de vlakschuurmachine, korrel 40, 80, 120 & 180. Op een plankje kun je rustig een hele speaker schuren. Even de kantjes 'breken' van het plankje, en het schuurpapier vast nieten aan het plankje. Altijd vlak resultaat mee gehad, wil niet meer anders ;-)

Zoiets dus:
https://www.alternate.nl/Bosch/Schuurpa ... ct/1023460
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Copying The Inimini

Bericht door ray5150 »

Met het gele schuurpapier van de A****n is anders ook niks mis. :hide:
Kost iets van anderhalve euro voor een pak van 10 vellen, en nee, het niet watervast.
(daar hebben we 3M voor.)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Copying The Inimini

Bericht door SARK »

Maar zodra dat spul van de AC-Tion volloopt dan gooi ik het meteen weg ... de 3M-etjes en Bosch varianten kun je nog een paar keer leegkloppen of borstelen. Wat ook een nadeel is van de AC-Tion papiertjes is dat het schuurmiddel vrij snel loskomt van het papier. Ik heb nog een paar Bosch bandschuurmachinerollen (drie keer de woordwaarde) die ik heb verknipt tot vellen en die lijken onverwoestbaar, zeker de meest grove korrel!
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

SARK schreef:
Maar zodra dat spul van de AC-Tion volloopt dan gooi ik het meteen weg ... de 3M-etjes en Bosch varianten kun je nog een paar keer leegkloppen of borstelen. Wat ook een nadeel is van de AC-Tion papiertjes is dat het schuurmiddel vrij snel loskomt van het papier. Ik heb nog een paar Bosch bandschuurmachinerollen (drie keer de woordwaarde) die ik heb verknipt tot vellen en die lijken onverwoestbaar, zeker de meest grove korrel!
Dat vollopen en leegkloppen komt mij bekend voor :mrgreen: ,even uitborstelen en je kunt weer door.

Ik wil niet zeggen dat voor het meeste werk de vellen van de "Wat zeg ik ..." slecht zijn, maar er zit echt merkbaar verschil in merkloos en die van bekende merken. En ja die zijn weer wat duurder. Alle waar naar zijn geld gaat hier wel op denk ik.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door Kappa7 »

Klopt echt schuurlinnen is zo veel fijner om mee te werken.
Gewoon schuurpapier van welk merk ook breekt sneler de korrel los en is gewoon erg snel op.
Jammer dat schuurlinnen zo slecht te krijgen is bij de bouwmarkt.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door pappaleo »

Hoe spelen ze ? Naar wens?
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

pappaleo schreef:
Hoe spelen ze ? Naar wens?
Voor wat ik tot nu toe gehoord heb, spelen ze lekker.

Ik krijg vandaag als het goed is de standaardjes binnen, Ik heb gekozen voor de Norstone Esse, dan komen ze meteen op hun plek te staan en kunnen ze verder inspelen.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

IMG_20160802_214424.jpg
De speakers op de standaardjes \:D/
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Copying The Inimini

Bericht door Aaad »

SARK schreef:
Maar zodra dat spul van de AC-Tion volloopt dan gooi ik het meteen weg ... de 3M-etjes en Bosch varianten kun je nog een paar keer leegkloppen of borstelen. Wat ook een nadeel is van de AC-Tion papiertjes is dat het schuurmiddel vrij snel loskomt van het papier. Ik heb nog een paar Bosch bandschuurmachinerollen (drie keer de woordwaarde) die ik heb verknipt tot vellen en die lijken onverwoestbaar, zeker de meest grove korrel!
Die truc met de bandschuurmachinerol heb ik ook gedaan. Alleen gaat de schuurmachine flink trillen wat je enige tijd daarna blijft voelen, maar ze scheuren in ieder geval niet. Ik heb zo een hele schutting kaal gekregen met 1 strook korrel 40.

Aad
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”