Invalzaag

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Invalzaag

Bericht door ds23man »

Wil mezelf trakteren op een nieuwe cirkelzaag.

Dit iets?

http://www.toolnation.nl/bosch-gkt55gce ... 030%20Juni
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Invalzaag

Bericht door Arno »

Lijkt me een prima zaagje. Voor zover ik het kan zien heeft ie geen spouwmes, en kan ie niet zo dicht langs bijvoorbeeld een wand zagen als de Festool TS55
Verder is het een kopie :mrgreen:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Invalzaag

Bericht door beijert »

Leuk testje, al gezien?

http://www.gereedschappro.nl/nieuws/de- ... n-remco/48

Voor de budgetlozen is Spero ook prima spul, daar heb ik zelf de 85mm uitvoering van die een soort kopie is van de Holzher, die later naar Festool is gegaan.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Invalzaag

Bericht door ds23man »

Ik zaag nooit langs een wand. Doet me denken aan die tekenfilms waarbij iemand een rondje in de vloer zaagt en naar beneden flikkert. :lol:

Wat ik zo een beetje lees op het net is dat de Mafell superieur is en de Bosch dezelfde geleiderail gebruikt. Vooral de koppeling tussen de 2 rails schijnt spot on te zijn qua rechtheid ( bij Festool schijn je dat te moeten controleren).

En het feit dat dit ding de bouwvarkers overleeft die hier de afgelopen maanden bezig zijn geweest ( 2 machines), zegt mij al genoeg.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Invalzaag

Bericht door ds23man »

beijert schreef:
Leuk testje, al gezien?

http://www.gereedschappro.nl/nieuws/de- ... n-remco/48

Voor de budgetlozen is Spero ook prima spul, daar heb ik zelf de 85mm uitvoering van die een soort kopie is van de Holzher, die later naar Festool is gegaan.
Dank voor de link, het filmpje had al wel gezien.

Voor mij gaat het dus de Bosch worden! :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Invalzaag

Bericht door ds23man »

En besteld!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Invalzaag

Bericht door richard »

ds23man schreef:
En het feit dat dit ding de bouwvarkens overleeft die hier de afgelopen maanden bezig zijn geweest ( 2 machines), zegt mij al genoeg.
Lijkt me een prima argument.
AntonZ
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Invalzaag

Bericht door AntonZ »

Ik zie toevallig vandaag dat Lidl een invalzaag heeft voor net geen €90, inclusief twee geleiders. Het zal geen Festool of Mafell zijn, maar voor die prijs kun je je er haast geen buil aan vallen.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”