een tijdje terug kocht ik een softstartbord: http://www.ebay.de/itm/New-Class-A-powe ... 3a991f7af3
nu blijkt echter dat de standaard manier van schakelen is met een klikaanklikuit is en dat is niet zoals ik m wil inzetten; nu is die volgens de beschrijving om te bouwen naar latching, maar hoe je dat dan moet doen is er niet bij gezet wel staat er een opdruk op de onderkant van de print.
gewoon met kroko's en een lamp op de uitgang: als die gesloten laat zitten gebeurt er niets (lamp uit), heb je ze open en doe je ze even tegen elkaar aan dan gaat de lamp aan hoor je netjes 2 keer klik van de beide relais.
gewoon met kroko's en een lamp op de uitgang: als die gesloten laat zitten gebeurt er niets (lamp uit), heb je ze open en doe je ze even tegen elkaar aan dan gaat de lamp aan hoor je netjes 2 keer klik van de beide relais.
Dan werkt het toch goed?
ja en nee: ja omdat een klikaanklikuit zo hoort te werken, nee omdat ik geen klikaanklikuit wil, maar gewoon altijd aan (schakelen van de versterker doe ik met een signaal detectie printje)
Vermoedelijk het soldeerdruppltje bij "latch" weghalen zodat er geen verbinding meer is.En dan een druppel bij "no latch" om er een verbinding te maken.
Anne
Vermoedelijk het soldeerdruppltje bij "latch" weghalen zodat er geen verbinding meer is.En dan een druppel bij "no latch" om er een verbinding te maken.
Anne
Als de trafo onder de 500 VA is, is het niet echt nodig.
Maar het is wel handig om het geheel met een klein drukschakelaartje op te starten.
op de grens mss, maar liever wel. nog handiger is om t met een signaal detectie printje aan (en weer uit) te laten gaan, m.n. voor de rest van t huishouden. verdient zichzelf weer terug aan electriciteit ik gooi zo wel een foto in t LM4780 topic