Toon je Plankjesversterker - Showcase
Moderator: Beheerdersteam
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Lijkt me erg pijnlijk, zo'n DIP40 in je broodje makreel. 
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
maar weer eens wat plankjes showen. Tis niet zo heel spannend, maar het past in het topic
UCD400 monoblokken, met UCD ST voeding erbij.
UCD400 monoblokken, met UCD ST voeding erbij.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ha, ha, waren de montageschijven van de trafo's zoek? 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Even nieuwschierig, waarom een UCD op een spijkerplankje? Wil je gaan meten, tweaken?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ik heb een stuk betonmultiplex van 45 x 60 centimeter geritseld .
Daar kan ik vast wel een leuk versterkertje op kwijt...
Daar kan ik vast wel een leuk versterkertje op kwijt...
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ik had die spullen nog liggen. Enerzijds heb ik er (nog) geen directe toepassing voor waardoor ik extra investeren in een mooie behuizing nog niet zo nodig vond. Anderzijds is het natuurlijk wel zonde om zoiets niet te gebruiken, dus maar zo.Barry2001 schreef:Even nieuwschierig, waarom een UCD op een spijkerplankje? Wil je gaan meten, tweaken?
Ik gebruik zo in mijn hobbyhok, waar de looks niet zo belangrijk zijn. Dus voor testjes, metingen, proefjes etc. A
@pjotr: spulletjes tweedehands aangeschaft, die schijven zaten er niet bij. Dus maar zo opgelost met een redelijke laag celrubber ertussen. Zit ook vast.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Zie de smiley Daniel
Ken het euvel maar dit is natuurlijk wel de ware kunst van bouwen plankjesversterkers! 
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Tsja de versterker is al een plankje op zich, maar dit staat stabieler:)
Misschien nog een speaker terminal maken om speakers zonder schroevedraaien te kunnen bevestigen
Misschien nog een speaker terminal maken om speakers zonder schroevedraaien te kunnen bevestigen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
kwam nog meer tegen in de schuur:ff aan de PC gehangen, klinkt niet onaardig maar ruist wel flink.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Misschien een galvanische scheiding ertussen, of is het versterkertje van zichzelf al een ruisbak ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
geen idee. hij zit met glas aan de PC, dan de 2 tientjes DAC, en van daar naar t ampje. Luidsprekers zijn de Ga voor Goud, niet echt rendementswonders.ray5150 schreef:Misschien een galvanische scheiding ertussen, of is het versterkertje van zichzelf al een ruisbak ?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Als hij met een optische SP-dif aan de PC zit is hij al galvanisch gescheiden, zit het probleem in ieder geval niet daarin...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Daar zit alleen de analoge uitgang van de dac aangesloten. digitaal zit echt met optischJan Geert schreef:Zo op de foto te zien is het coax.
- Robert Gribnau
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
- Locatie: Konongo, Ghana
- Contacteer:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Een foto van mijn OTL versterker met 2 x PC86, 4 x EL504 triode, 2 x 6CA4 en 1 x EZ80:
- Robert Gribnau
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
- Locatie: Konongo, Ghana
- Contacteer:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Een foto van mijn actieve crossover (400 Hz) met 2 x PCC88, 1 x ECL82 triode en 1 x EZ80:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
na goed 2 jaar komt hier eindelijk muziek uit, mooi is ie niet maar klinkt wel en er steken nu zelfs lampen in
ik weet alles kan beter, maar we moeten ergens beginnen...
http://streampowers.blogspot.be/2012/06 ... rcuit.html
ik weet alles kan beter, maar we moeten ergens beginnen...
http://streampowers.blogspot.be/2012/06 ... rcuit.html
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Welke speakers uit je arsenaal stuur je hiermee aan?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
De 'kleine wonders' (TL kastje met gleufpoort) hangen er nu aan, klinken naar mijn gehoor een stuk beter dan er voor, zelfs met de Hifiberry DAC+
Helder hoog, stemmen meer uitgesproken en scheiding stereobeeld beter.
Jazzy nummers komen wel beter uit de verf dan bv Ayreon...
Volgende stap gescheiden voedingen, mag iets meer power hebben ==> andere FET's.
Is wel volkomen stil met de PC voedingen momenteel en onafgeschermde 180V voeding.
Ding wordt wel goed warm, dat het maar snel winter wordt
Helder hoog, stemmen meer uitgesproken en scheiding stereobeeld beter.
Jazzy nummers komen wel beter uit de verf dan bv Ayreon...
Volgende stap gescheiden voedingen, mag iets meer power hebben ==> andere FET's.
Is wel volkomen stil met de PC voedingen momenteel en onafgeschermde 180V voeding.
Ding wordt wel goed warm, dat het maar snel winter wordt
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Wat een mooie plankjesversterker.Robert Gribnau schreef:Een foto van mijn OTL versterker met 2 x PC86, 4 x EL504 triode, 2 x 6CA4 en 1 x EZ80:
- Robert Gribnau
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
- Locatie: Konongo, Ghana
- Contacteer:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Dag Richard,
Bedankt voor het compliment.
Met vriendelijke groet,
Robert
Bedankt voor het compliment.
Met vriendelijke groet,
Robert
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Leuk was hier al een poosje niet geweest
ziet er zo lekker , hoe zeg ik het , gedurfd basic uit SUPER !!
ziet er zo lekker , hoe zeg ik het , gedurfd basic uit SUPER !!
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Wat heet basic. Lijkt wel jaren'20 stijl
In die tijd had je ook mooie buisvoeten met schroefaansluitingen. Ok, dat waren toen maar 4 aansluitingen.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Mijn eerste diy versterkertje als soort soldeer oefening. Uiteindelijk maar op een plankje geschroefd.
Het gaat om een lm3886 stereo versterkertje.
Ik moet nog mooie rca connectors bestellen en uiteindelijk ook een mooie ringkerntrafo en een kastje.
Het gaat om een lm3886 stereo versterkertje.
Ik moet nog mooie rca connectors bestellen en uiteindelijk ook een mooie ringkerntrafo en een kastje.
