Foto's van Breda de luisterdag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door hannesie »

Ik heb het maar even apart in een topic gedaan.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
De versterker van het jaar 2015
De versterker van het jaar 2015
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
En dan is daar de........................?? PIZZA!!!
En dan is daar de........................?? PIZZA!!!
29.jpg
Het CA ontwikkelteam
Het CA ontwikkelteam
31.jpg
32.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door FR_Aad »

....
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door ray5150 »

Nou, dan ga ik er ook maar eens even wat foto's inrammen, tekst komt later wel. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door ray5150 »

20160528_100716.jpg
20160528_101604.jpg
20160528_104505.jpg
20160528_123636.jpg
20160528_123647.jpg
20160528_123720.jpg
20160528_123732.jpg
20160528_123742.jpg
20160528_123801.jpg
20160528_123812.jpg
20160528_123827.jpg
20160528_123835.jpg
20160528_123843.jpg
Morgen de rest...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Kappa7 »

Zo ben net thuis en de spullen zijn uitgeladen.

Allemaal bedankt voor de gezellige dag en de mooie creaties die ik voorbij heb zien komen.
Wat mij opviel is dat ik dit jaar geen slechte dingen heb gehoord.
Ook speakers die nog in ontwikkeling waren klonken al heel behoorlijk.
Verder was ook de afwerking van de het geen gebouwd was van erg hoog niveau.
Uitschieter daar in was de speaker van Dan die in het echt nog mooier is als op de foto.
De set van Harry was erg goed en heb ik werkelijk van genoten en is het sjouwen meer dan waard geweest.
Aan de andere kant de set van Gerard die ook weer erg goed is maar mogelijk beter uit de verf komt als de volume knop wat beter in bedwang gehouden wordt.
De ruimte loopt bij hoger volume nog al snel vol en het wordt dan een brij van geluid.
In de avond was dat met de set van Harry maar later ook met de speakers van Ray goed waar te nemen.
De speakers van Ray en Dre waren beide wel erg prettig om naar te luisteren.
En lieten beide goed de verschillen tussen de versterkers horen.
Waar bij ik deze allemaal erg dicht bij elkaar vond zitten.
Met alle gehoorde versterkers ook de N cores dus zou ik prima kunnen leven.
Echt een winnaar kan ik daar niet aanwijzen allemaal hadden zo zo hun sterke punten.

Jan bedankt voor de organisatie en zeker het vermelden waard ik heb dit jaar zo waar de pizza gekregen die ik besteld had!!!
NewSound
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 11:48

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door NewSound »

Ziet er goed uit allemaal, kan er denk ik wel vanuit gaan dat het een mooie dag was gister. Misschien in het vervolg toch maar even kijken of ik ook langs kan komen haha.

Mvg Sander
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Walt »

Ziet er leuk uit, goede variatie van luidspreker systemen, van klein tot enorm groot. Die AMT's van Gerhard zijn echt joekels zeg! :rock:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door gervenja »

Gisteren heerlijk genoten.
Lekker diverse dingen geluisterd en mijn muzieklijstje weer wat aangevuld.
Graag wil ik de organisatie en de leden bedanken voor een geslaagde dag.
Loek (Cool) nogmaals dank voor de spoeltjes.
Heb een sessie van Wouter bijgewoond over filteren, komt een hoop bij kijken om zoiets zelf te ontwerpen.
Was best veel voor een eerste keer, maar dank hiervoor.

genoeg geluld Foto's:
In (stilte) genieten. ;)
In (stilte) genieten. ;)
Keuze genoeg.
Keuze genoeg.
aansturing
aansturing
Links de juwelen van Dan.
Links de juwelen van Dan.
Voor mij de eerste keer dat dsp mij heeft kunnen overtuigen.
De kleine kamer, maar wel gezellig. (niet scherp)
De kleine kamer, maar wel gezellig. (niet scherp)
Pizza
Pizza
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door FR_Aad »

Nog een gevonden van de volgepakte en flink gedempte kleine kamer.
Bijlagen
image.jpeg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door pappaleo »

Ik heb geen foto's gemaakt. Alleen maar geluisterd, gekeken en gekletst. Het was een leuke dag :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Barry2001 »

Ook genoten van weer een ouderwets gezellige Breda luisterdag. Bijgepraat met wat oude bekenden, en kennis gemaakt met enkele nieuwe gezichten. Voor mij de hoogtepunten, met de kanttekening dat ik helaas wat later 's ochtends aanwezig was en om 16:00 alweer weg moest, heb dus niet alles gehoord:

De 'big guns' in de grote zaal, beide met veel potentie. Ik sluit me aan bij de eerdere reacties, Gerhard dacht denk ik met een PA sessie bezig te zijn :mrgreen: Stond wat mij betreft te hard om het goed te kunnen beoordelen. In zo'n grote ruimte wordt het wat meer een brei, terwijl de set toch heel gedetailleerd moet kunnen weergeven. De set van Harry is imposant om te zien en klinkt ook zo, wel miste ik ook de punch in het laag wat je met deze drivers toch zou moeten kunnen halen. Er stond op een gegeven moment een klassiek stuk op waar dit goed was te horen: trompetten, strijkers e.d. mooi in dynamiek, maar bij de pauken viel het laag wat minder op. Wellicht ook de ruimte, en dat dit in Harry's ongetwijfeld kleinere luisterruimte thuis beter uit de verf komt. Respect voor de moeite die je hebt genomen dit systeem mee te nemen, en George ook voor de hulp.

De set van hsmeets, wat een ongelooflijk lekker klinkend setje is dit geworden, de monitoren met de sub. Ben normaal wat septisch tegenover een losse sub, maar dit pakte echt goed uit. Mooi compact, geluid mooi los van de speakers, ruimtelijk, ook als je er niet midden voor zit. Heel fraai.

De kunstwerken van Dan, die er niet alleen heel fraai uitzien maar ook goed klinken. Na wat opstart problemen lieten deze ook horen een lekker stukje muziek te kunnen weergeven.

De zelfbouwplatenspeler van John.
2016-05-28 12.27.56.jpg
Met een voor mij bekende lichte ADC arm, heb een Thorens TD150 waar deze arm op zit. John heeft er een automatisch start-stop systeem op gemaakt, IR diodes 'zien' de stand van de arm aan de achterkant bij het contra gewicht waardoor íe automatisch start, aan het eind van de plaat komt de arm los van de plaat zodat íe niet op het uitvoegstukje blijft doorreutelen. Erg fraai, kan wel genieten van zo'n crea oplossing :D

Jan bedankt voor de organisatie!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door ray5150 »

Nog meer foto's.
20160528_123918.jpg
20160528_123928.jpg
20160528_123937.jpg
20160528_124213.jpg
20160528_124230.jpg
20160528_124320.jpg
20160528_124334.jpg
20160528_132502.jpg
20160528_151630.jpg
20160528_153805.jpg
20160528_153809.jpg
20160528_172905.jpg
20160528_172916.jpg
20160528_190958.jpg
20160528_190958.jpg
20160528_203413.jpg
20160528_203418.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door ds23man »

Het stond niet altijd hard Barry, de meeste tijd hadden de luisteraars de tablet en AB in handen. In de middag nog wat getweakt in het hoog vanwege de harde ruimte.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Dan »

Allereerst komplimenten aan de organisatie en iedereen die de moeite heeft genomen om zijn mooie spullen weer mee te slepen naar Breda. Ik heb weer erg leuke dingen gezien en gehoord op deze ZBA dag. Gerard met zijn dacje waarmee je kon schakelen tussen oversampled en non-oversampled was erg interessant. Wat een klankmatig verschil zeg! Dat kun je trouwens ook zeggen van de verschillende luidspreker systemen. Het is altijd weer verbazend te zien dat elke luidspreker zijn eigen specifieke fanbase heeft. Jammer genoeg niet alles kunnen horen. Nog wel een gedeelte van de presentatie van Wouter meegekregen. Was erg interessant maar ik ben bang dat ik niet alles meteen goed begreep. Het was best veel in korte tijd. Helaas moest ik ook een beetje op tijd naar huis waardoor ik de composite amp shoot out heb moeten missen. Maar even een afspraak met Knuisje maken om bij hem thuis te komen luisteren.
Al met al een zeer geslaagde dag en HSmeets nog heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van zijn minishark DSP en eindtrapjes. Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik was dat m'n Bartones zó goed klonken met slechts één subkast aangesloten en zonder enige verdere tuning. Ik had dat echt niet verwacht. Ook bedankt voor alle komplimentjes.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door hsmeets »

Graag gedaan Dan. Wel stom :oops: van mij dat doordat ik een kanaal niet had ingeplugd op mijn versterker de woofer in je linker speaker niet mee deed. We merkten het pas toen Wilco's TQWT aan de versterker ging.

Het was een prima dag, de dag is omgevlogen, helaas niet alles kunnen zien of horen. Ikzelf was erg benieuwd hoe a) mijn speakers het zouden doen in heel andere ruimte en b) hoe ze tov andere speakers klonken omdat ik na de nodige metingen ook bewust nog wel mijn eigen sausje er over heb gegoten.

Huib
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Barry2001 »

ds23man schreef:
Het stond niet altijd hard Barry, de meeste tijd hadden de luisteraars de tablet en AB in handen. In de middag nog wat getweakt in het hoog vanwege de harde ruimte.
Ok, heb ik het net 'getroffen' denk ik. Was er ook niet de hele dag, zal het zijn geweest.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door ds23man »

Je had net pech......... :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door ds23man »

Al met al was het een leuke dag. Als eerste moet ik mijn respect uiten jegens Harry wat betreft de bouwkwaliteit van zijn systeem. Diep respect. Hij heeft iets in zijn hoofd qua vorm en flikt het gewoon. Maar ondanks dat, ben ik toch weer bevestigd in mijn OB allergie. Ook met mijn systeem. De luisterruimte neemt gewoon de overhand boven de akoestische informatie in de opname. Bij mijn systeem wat minder door het non OB laag en de demping achter de driver in het hoog. Het loopt gewoon dicht, zeker bij hogere luisterniveau's. Iets anders wat ik bemerkt heb is dat het echte laag van mijn systeem verdwenen was in deze ruimte. Ik verdenk die 8 woofers van Harry van een laagabsorptie effect. :lol:

Oh ja, Dan moet ook nog een veer in zijn reet hebben:
veer.~png.jpg
veer.~png.jpg (7.4 KiB) 1442 keer bekeken
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Wowly »

Ik heb echt genoten van deze dag, hoewel ik behoorlijk chagrijnig op de foto's sta. Beste van de show: Harry set, beste prijskwaliteit, OOOB, grootste verassing: ieniemini's, lekkerste: pizza San Remo, grappigste: Aatv, informatiefste: Wouter, verste reis: Gerhard, beste kritiek; Peter, beste hulp; George, Mooiste afwerking; Dan, lekkerste Old Scool (met moderne units), Hsmeets 2.1 set, beste fotograaf; hans, en ga zo maar door. Echt voor iedereen heb ik zo een beste benaming. Gewoon genoten!!!!

Mooi weertje, gezellige mensen, fijne lokatie, een antieke projector rijkeralsmede een paar enorm mooie muziekstukken!!! (oa Mahler 5e eerste stuk; klonk ook indrukwekkend op mijn set, maar niet zo verfijnd als op die van Harry).
Soms wordt er te hard gespeeld en moeten mijn oren even cailbreren daarna, maar wat een mooie zaken heb ik gezien en gehoord. De (oversampling of niet) DAC, te veel om op te noemen.

Ik wil jullie allemaal superhartelijk bedanken voor deze dag!!!! Ik heb alleen voor de faciliteiten gezorgd, maar jullie voor de invulling. Gewoon fantastisch zo'n samenwerking!

Oja, bedankt voor de rollen vilt, ze liggen nu in mijn schuurtje: eindelijk hebben we de ruimte naast de bar omgetoverd tot een mooie luisterruimte!!

Jan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Pjotr »

Het was weer een mooie en gezellige "Breda" dag als vanouds Jan. Ook aan jou de complimenten en dank voor het weer mogelijk maken dat het kon geburen!

Over de diverse spullen is al veel gezegd en daar sluit ik mij volledig bij aan. Een stel speakers mis ik daarin nog: De klassieke 3-weg van André. I.d.d. een echte klassieker waar je de hele dag naar luisteren kunt zonder moe te worden. Klonk lekker relaxed, mooi homogeen, neutraal en een met mooie fijne detaillering qua geluidsbeeld. Geen spoortje van stress te bekennen. Vond dat echt een voorbeeld van dat onbenoembare tandje extra wat het af maakt.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Dan »

Ik heb zelf ook even naar het open baffle-less ontwerp van Harry geluisterd. Ik denk zelf dat vooral de afwezigheid van de baffle problemen veroorzaakt. Op de X-fi beurs heb ik naar onderstaand ontwerp van Bert Doppenberg geluisterd. En dat was ongelooflijk precies in soundstage en plaatsing. Maar ja, dan moet je er wel voor kiezen om kamer en suite te gaan wonen.
bd bass horn 2.JPG
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Walt »

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik vond dat BD systeem echt nergens naar klinken, en dat is geen geintje.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door ray5150 »

Als dat losse panelen zijn, gaan die natuurlijk lekker mee staan trillen... :roll:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door Dan »

@Walt, ook dat systeem heeft z'n manco's. Maar dat zit 'm voornamelijk in geproduceerde muziek. Vooral direct gesneden platen uit de jaren '50 en '60 klinken waanzinnig goed.

[Edit] misschien beter in een ander topic discussieren realiseer ik me... [/edit]
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's van Breda de luisterdag

Bericht door hannesie »

Inmiddels is wel duidelijk dat mijn niet functionerende DAC een slechte sap/muziekverzorger had.

De server zag hem eerst wel, maar niet goed geïnstalleerd, en dan de zaak nu maar even opnieuw op zijn kop gezet, en (helaas te laat) nu doet hij alles perfect.


Wat kunnen we ervan zeggen, gelukkig hebben we de foto's nog. :lol: :lol:
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”