Maar wat zien we hier nu eigenlijk?
luidsprekers meten
Moderator: Beheerdersteam
Re: luidsprekers meten
we hebben nog iets op het scherm kunnen toveren.
Maar wat zien we hier nu eigenlijk?
Maar wat zien we hier nu eigenlijk?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidsprekers meten
Het lijkt op een frequentiekarakteristiek van je speaker.toetertje schreef:we hebben nog iets op het scherm kunnen toveren.
Maar wat zien we hier nu eigenlijk?
Re: luidsprekers meten
dan zitten we blijkbaar toch op de goede weg.
nu weet ik alleen nog niet of de mic en geluidskaart
instellingen allemaal goed staan.
Nu ook nog langzaam aan leren hoe ik de frequentiekarakteristiek af
kan lezen en interpreteren. ik heb geen idee of dit er nu goed uit ziet,
of dat ik mij ergens zorgen over moet maken.
Het is een 3-weg speaker en de mic stond precies tussen mid en tweeter.
De mic stond op 50cm afstand. recht voor de kast.
nu weet ik alleen nog niet of de mic en geluidskaart
instellingen allemaal goed staan.
Nu ook nog langzaam aan leren hoe ik de frequentiekarakteristiek af
kan lezen en interpreteren. ik heb geen idee of dit er nu goed uit ziet,
of dat ik mij ergens zorgen over moet maken.
Het is een 3-weg speaker en de mic stond precies tussen mid en tweeter.
De mic stond op 50cm afstand. recht voor de kast.
Re: luidsprekers meten
Je hebt nu al een redelijke weergave van de frequentiekarakteristiek. Je kunt de microfoon vereder weh zetten, maar dat heeft tot gevolg dat de onderfrequentie omhoog gaat. met onderfrequentie (witte lijn op 100-400 Hz) bedoel ik dan de laagste frequentie die nog geldig is voor deze meting. Deze resultaten zijn op het moment nog relatief dwz het absolute niveau klopt nog niet. Daartoe moet je de instellingen goed doorlopen en calibreren aan de hand van een bekende luidspreker of tweeter. In de handleiding staat dit uitgebreid beschreven, maar je bent er wel een dagje mee bezig. Dus Gewoon doorgaan
.
Re: luidsprekers meten
Ik moet zeggen dat de handleiding best pittig is. zeker als je nog niet helemaal thuis bent
in de materie en de verschillende termen. Maar zo spelenderwijs pik ik het wel sneller op.
Alleen dat calibreren, dat wordt nog wel even een dingetje.
in de materie en de verschillende termen. Maar zo spelenderwijs pik ik het wel sneller op.
Alleen dat calibreren, dat wordt nog wel even een dingetje.
Re: luidsprekers meten
Meet je single of dual channel? Kan je een screenshot maken van hoe je de impuls hebt gegate?
Re: luidsprekers meten
Ik denk dat ik 1 channel gemeten heb.
En zo heb ik ze gegate.
En zo heb ik ze gegate.
