HornResp gebruik ik al erg lang, maar eigenlijk vooral om subwoofers te simuleren. Nu weet ik dat ik een .txt export kan maken van het frequentieverloop en impedantieverloop, die daarna weer geimporteerd kan worden in BoxSim. Kan dat zomaar? Of klopt dat eigenlijk niet? Het is maar om een goed begin te krijgen voor het filter van een nieuwe speaker.
Met gesloten of BR kan ik in BoxSim dit kiezen bij het frequentieverloop, lijkt me dan wel te kloppen. Maar dan moet ik in het tabje daarna wel dezelfde behuizing kiezen als waar ik in HornResp mee gesimuleerd heb lijkt me Maar stel dat ik een TL voor het laag wil hebben? Wat moet ik dan doen? Als ik daar integrated enclosure kies, komt het frequentieverloop en impedantie verloop wel overeen met wat HornResp heeft gezegd, ook al staat er tussen haakjes 'tweeters' achter
Doe ik dit nou op de goede manier of klopt er weinig van?
