welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Moderator: Beheerdersteam
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Een scoop met een muis en/of cnt toetsen op een laptop bedienen is in de praktijk niet zo handig. En als ik naar de prijzen kijk ben je beter/goedkoper af met een instap Rigol.Wieger61 schreef:
Die Picoscoopjes zijn handig voor de service als het klein in je tas mee moet maar verder niet.
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Kun je met de Rigol DS1000 net als met de PicoScope 2000-serie ook spectrumanalyses doen? Vind ik wel handig om de ergste vervormingsbronnen.
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar als je hem niet zo heel vaak gebruikt, en je hebt geen vaste werkplek.Pjotr schreef:Een scoop met een muis en/of cnt toetsen op een laptop bedienen is in de praktijk niet zo handig. En als ik naar de prijzen kijk ben je beter/goedkoper af met een instap Rigol.Wieger61 schreef:
Die Picoscoopjes zijn handig voor de service als het klein in je tas mee moet maar verder niet.
Dan is zo'n lekker compact dingetje ook wel makkelijk. En afhankelijk van je laptop, heb je wel een lekker
groot scherm.
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Zit dacht ik wel in de math functies. Naar stel je er niet teveel van voor met 8 bits resolutie, geldt ook voor de Picoscope. Je kunt hem wel via USB of netwerk aan je PC knopen en met de bijbehorende software aan de slag gaan. Vervorming kun je beter met een geluidskaart en ARTA bekijken.Wieger61 schreef:Kun je met de Rigol DS1000 net als met de PicoScope 2000-serie ook spectrumanalyses doen? Vind ik wel handig om de ergste vervormingsbronnen.
W.b.t. dat grote scherm: De update rate van een picoscope is behoorlijk laag, het moet allemaal over USB. Bij de Rigol gaat de data rechtstreeks naar het schermgeheugen en is de update rate veel hoger. Je ziet veel meer real time wat er gebeurt.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Voor de mensen die gewoon willen leren en kijken wat je met een scoop kan:
https://www.zeitnitz.eu/scope_en
SainSmart is trouwens ook een goedkope (rebrand, geloof dat Voltcraft iets gelijks heeft)
https://www.zeitnitz.eu/scope_en
SainSmart is trouwens ook een goedkope (rebrand, geloof dat Voltcraft iets gelijks heeft)
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Bedankt B_force, das erg leuk spelen.b_force schreef:Voor de mensen die gewoon willen leren en kijken wat je met een scoop kan:
https://www.zeitnitz.eu/scope_en
SainSmart is trouwens ook een goedkope (rebrand, geloof dat Voltcraft iets gelijks heeft)
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Ik heb als beginner onlangs een Owon SDS7102E aangeschaft. Waar ik hem in eerste instantie voor heb is opsporen van mogelijke oscillaties in mijn buizenversterker in aanbouw. Het basismodel in de serie vond ik wat te magertjes qua bandbreedte en geheugen. Ik wilde 1 modelletje kleiner dan ik nu heb maar die was toen niet op voorraad en ach, die 3 tientjes extra voor de volgende in de reeks vergeet je dan ook wel weer. Daarmee heb ik dan een apparaat waar ik in de toekomst ook nog heel wat klussen aan moet kunnen. Ik geef dan persoonlijk liever wat meer uit voor een model dat meer toekomstbestendig is (met het risico dat je de mogelijkheden nooit gebruikt...). Ik ben voor Owon ipv Rigol gegaan ivm groter display met hogere resolutie. Het display gebruik je immers permanent, dus wat meer kwaliteit daar kan geen kwaad dacht ik.
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Ik gebruik een rigol1054Z
Iemand hier die weet hoe ik het 2 de kanaal kan laten triggeren
Ik heb op channel 1 een uitgang van de versterker en channel 2 het andere kanaal
Ik vind van alles maar niet hoe ik dit simpel iets kan meten
Iemand hier die weet hoe ik het 2 de kanaal kan laten triggeren
Ik heb op channel 1 een uitgang van de versterker en channel 2 het andere kanaal
Ik vind van alles maar niet hoe ik dit simpel iets kan meten
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Ik weet nog wel een opknappertje te staan.

Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
zeker altijd binnen gestaan en van een oud vrouwtje geweestds23man schreef:Ik weet nog wel een opknappertje te staan.![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Slechts 50Km op de teller.Bert61 schreef:zeker altijd binnen gestaan en van een oud vrouwtje geweestds23man schreef:Ik weet nog wel een opknappertje te staan.![]()
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Ziet er ook echt uit als een beginnersmodelletje...SSassen schreef:Agilent/Keysight DSOX4104A
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: welke betaalbare oscilloscoop voor beginnende zelfbouwer
Ja toch, twee knoppen, één ingang, sim-pelray5150 schreef:Ziet er ook echt uit als een beginnersmodelletje...SSassen schreef:Agilent/Keysight DSOX4104A
keysight-technologies-dsox4104a-e0d.jpg
