Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
ja, ook zoiets heeft Dre ooit gehad...FR_Aad schreef:Is dat zo'n ding als Dre had?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Nee, ik was gewoon benieuwd.dre schreef:Ja,is dat zo bijzonder dan?
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ik zal ze weer eens opzoeken en er eens aan meten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
ik dacht dat je die verkocht had toen je de trap niet meer af kwamdre schreef:Heeft Henkjan!![]()
![]()
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Zou mooi zijn. Ik heb ze gisteren gehoord die OOOB's van Henkjan. Tot aan 1000Hz prachtig, daarboven hoor je het opbreken en ga je detaillering missen. Wat wel mooi is, is dat het nooit dichtloopt ook niet bij zeer luid spelen. Zeer vergevingsgezinde speakers, vreten veel. Klassiek is wel effe wennen, dat klinkt dan echt alsof het opnames uit de oude doos zijn. Maar met pop en jazz heb je dat veel minder. Een mooie AMT erboven zal het geheel een flinke klasse hoger kunnen brengen.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Boekje heb ik ook nog ergens liggen.ds23man schreef:Denk dat het boekje van 1978 hetzelfde is als in 1982, op wat prijsaanpassingen na. Maar wel heerlijke nostalgie...... We hadden in die tijd niets anders.
Heb toen rond 1985 bij Remo aan het Julianaplein spulletjes gehaald om voor een vriend Rogers Monitor TL's te bouwen. Kort daarna voor mijzelf 3 weg systeem met o.a. Kef B200 gebouwd. Nog een jaar later 3wegsysteem met Kef B139, Kef B110 mid en Focal T120 tweeter, actief gefilterd met 3 eindtrappen in de bodem van de kast.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op za 21 mei 2016, 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Pardon, hier 2 x Bombardon
Ik heb 2 Bombardons op de marktplaats gezet.
Zodra ik tijd heb zet ik deze spullen er misschien ook nog op:
Te koop:
2 Philips AD4200M
3 Philips 8990 270 24001 7910M
2 Philips bombardon
2 Philips AD5060 sq4
6 Philips AD8067/w8
4 Philips AD7065/w8
2 Philips AD8080/m4
2 Philips AD3700AM/08
Zodra ik tijd heb zet ik deze spullen er misschien ook nog op:
Te koop:
2 Philips AD4200M
3 Philips 8990 270 24001 7910M
2 Philips bombardon
2 Philips AD5060 sq4
6 Philips AD8067/w8
4 Philips AD7065/w8
2 Philips AD8080/m4
2 Philips AD3700AM/08
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Daar gaat je spaarpot Henkjan.jeroen_d schreef:Zou mooi zijn. Ik heb ze gisteren gehoord die OOOB's van Henkjan. Tot aan 1000Hz prachtig, daarboven hoor je het opbreken en ga je detaillering missen. Wat wel mooi is, is dat het nooit dichtloopt ook niet bij zeer luid spelen. Zeer vergevingsgezinde speakers, vreten veel. Klassiek is wel effe wennen, dat klinkt dan echt alsof het opnames uit de oude doos zijn. Maar met pop en jazz heb je dat veel minder. Een mooie AMT erboven zal het geheel een flinke klasse hoger kunnen brengen.
Maar boven de 1000hz breken ze al op? Da's al vlot.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Voor mij zit er niets bij, en al helemaal niet voor die prijzen.ray5150 schreef:Kom er maar in, Olaf.
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Jaap denkt dat ie goud in handen heeft, ik moest maar stoppen met bieden. (Startbod van €50,-)
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ik loop nog te dubben wat ik met mijn AD12100 zal doen. En evt welke tweeters er boven te zetten. Misschien iets van TL met een PA drivertje met wat rendement er boven voor het hoog???
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Deze vond ik ook nog.
Staan o.a. bouwbeschrijvingen in van de KEF constructor series.
Staan o.a. bouwbeschrijvingen in van de KEF constructor series.
- Bijlagen
-
- Luidspreker special.pdf
- (538.32 KiB) 291 keer gedownload
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
En wat te denken van deze uit 1970...... Met 17 box-ontwerpen met o.a. de drivers 9710, AD7060, 5060, 3701...
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Was toch een wedstrijd met vintage drivers niet prehistorische drivers 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
deze bijvoorbeeld:FR_Aad schreef:Ik loop nog te dubben wat ik met mijn AD12100 zal doen. En evt welke tweeters er boven te zetten. Misschien iets van TL met een PA drivertje met wat rendement er boven voor het hoog???
http://www.beyma.com/products/diapharag ... s/1TPL15H8
oh nee, die is niet oud genoeg...
Niet "zomaar" een tweetertje doen, om t goed te laten matchen zou ik wel iets in een (ondiepe) hoorn doen, de AD12100 bundelt flink (zie mijn metingen).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
sommige van die kunnen (mits mss wat anders toegepast dan wat men in de 60's bedacht had) nog wel mee hoor. Die 9710 doet kwa techniek goed mee, die heeft bv al een underhung spreekspoel en een koper kortsluiting op de poolkern, iets wat je nu ook bij de duurdere chassis tegenkomt.Kappa7 schreef:Was toch een wedstrijd met vintage drivers niet prehistorische drivers![]()
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Gelukkig zijn die Beyma's te nieuw. Ze hebben 20x de waarde van de PhilipsenHenkjan schreef:deze bijvoorbeeld:FR_Aad schreef:Ik loop nog te dubben wat ik met mijn AD12100 zal doen. En evt welke tweeters er boven te zetten. Misschien iets van TL met een PA drivertje met wat rendement er boven voor het hoog???
http://www.beyma.com/products/diapharag ... s/1TPL15H8
oh nee, die is niet oud genoeg...![]()
Niet "zomaar" een tweetertje doen, om t goed te laten matchen zou ik wel iets in een (ondiepe) hoorn doen, de AD12100 bundelt flink (zie mijn metingen).
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ik denk dat het ook heel veel tussen de oren zit. Nieuw vinden een hoop mensen altijd beter.
De stand der techniek zal er wel op vooruit zijn gegaan maar dat zegt niet dat de luidsprekers beter zijn geworden, wat breedbanders betreft.
De stand der techniek zal er wel op vooruit zijn gegaan maar dat zegt niet dat de luidsprekers beter zijn geworden, wat breedbanders betreft.
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ik heb eindelijk ook geschikte drivers aangeschaft voor mijn inzending. Kan er dus niet meer onderuit om iets te gaan maken een dezer dagen
.
In mijn bezit:
National Panasonic / Matsushita 8" breedbanders, uit een set oude Onkyo's:
Luchtdoorlatende stofkap, alnico magneet, hoog rendement.
Voor het laag gisteren via marktplaats een set Goodmans audiom 100 12" aangeschaft:
Ik denk dat het gesloten laag met dipool hoog gaat worden. De audioms hebben een flink kastje nodig iig, 50l geloof ik. Het worden dus weer joekels, wat natuurlijk ook de charme is van bouwen met oude meuk
.
Mvg Reinder
In mijn bezit:
National Panasonic / Matsushita 8" breedbanders, uit een set oude Onkyo's:
Luchtdoorlatende stofkap, alnico magneet, hoog rendement.
Voor het laag gisteren via marktplaats een set Goodmans audiom 100 12" aangeschaft:
Ik denk dat het gesloten laag met dipool hoog gaat worden. De audioms hebben een flink kastje nodig iig, 50l geloof ik. Het worden dus weer joekels, wat natuurlijk ook de charme is van bouwen met oude meuk
Mvg Reinder
