Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door dre »

Geweldig!

Waar haal je dat vandaan?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Geweldig!

Waar haal je dat vandaan?
Die folder staat me nog heel erg bij. Het zou me niets verbazen als ik die ook nog ergens heb liggen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ray5150 »

Ik had vroeger ook zo'n soort boekje van Remo.uit de tijd dat ze op de koningin Julianalaan in Voorburg zaten. zal zo'n 25 jaar geleden zijn geweest.
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Walt »

Fane! :rock: :rock: :rock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ds23man »

Kermistoeters.......
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
open reel :rock: ik neem m'n B77 wel mee.
:yeah: :yeah:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
Ik had vroeger ook zo'n soort boekje van Remo.uit de tijd dat ze op de koningin Julianalaan in Voorburg zaten. zal zo'n 25 jaar geleden zijn geweest.
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
Dit is denk ik nog van de Sophiastraat in Rotterdam .
Sophia.JPG
Daar heb ik mijn Thorens nog gekocht. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

hannesie schreef:
ray5150 schreef:
Ik had vroeger ook zo'n soort boekje van Remo.uit de tijd dat ze op de koningin Julianalaan in Voorburg zaten. zal zo'n 25 jaar geleden zijn geweest.
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
Dit is denk ik nog van de Sophiastraat in Rotterdam .

Daar heb ik mijn Thorens nog gekocht. :lol:
Klopt, dat was zo'n bedrijfshalletje achter een garagedeur. Ik heb daar bij hem de spullen voor de originele Rogers Monitor TL gehaald.
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door edje »

Ik heb hier nog heel wat vintage speakers liggen
Philips,sony ,sonics,grundig,goodmans allerhande
Doe er verder niks mee
Gaat allemaal in de verkoop
Gaat natuurlijk niet voor noppes weg maar ook weer niet voor de max.Alles is waard wat er een gek voor geeft word wel eens gezegd.
Heb ik plaats en jullie hebben weer bouwplezier
Word vervolgd .....
Kan er natuurlijk ook een lijst van maken incl fotos en diegene die er eerst voor komt eerst .....
Bij intresse even een mailtje laten en ik laat iets weten
Lijst moet nog gemaakt worden en dat vraagd tijd.....
Verkoop het liever in lot dan per paar
Gewoon om snel plaats te maken
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ray5150 »

hannesie schreef:
ray5150 schreef:
Ik had vroeger ook zo'n soort boekje van Remo.uit de tijd dat ze op de koningin Julianalaan in Voorburg zaten. zal zo'n 25 jaar geleden zijn geweest.
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
Dit is denk ik nog van de Sophiastraat in Rotterdam .
Sophia.JPG
Daar heb ik mijn Thorens nog gekocht. :lol:
Nee, daar ben ik nooit geweest. weet wel dat er toen ook op de Bergweg een zelfbouw luidspreker zaak zat, vlakbij Radio Correct.
Geen idee of die er nog is, ben daar al jaren niet geweest.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door hannesie »

Dat was Speaker&Co, en die heet nu Speakerkits en zit in mijn woonplaats.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door asterduc »

op aanvraag
het complete Remo boekje, anno 1982
Bijlagen
Remo 1982.pdf
(3.03 MiB) 273 keer gedownload
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

De regel luidt: introductiejaar 1980 of eerder.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door asterduc »

pappaleo schreef:
De regel luidt: introductiejaar 1980 of eerder.
hoezo? dat staat toch nergens vermeld.
35 jaar of ouder en de telling is eind 2016, dat is dan toch december 1981.
De speakers in het 1982 boekje waren heus in december 1981 reeds op de markt hoor!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ds23man »

Denk dat het boekje van 1978 hetzelfde is als in 1982, op wat prijsaanpassingen na. Maar wel heerlijke nostalgie...... We hadden in die tijd niets anders.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door FR_Aad »

arjank schreef:
Uhmm, zou mijn idee met de Flipse AD12100/M8 en de AD0160 (+ tractrix hoorn) mee mogen doen? O:)
Hoe is het met dat project?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Walt »

@ds23man, wel eens van Cetec Gauss gehoord? Dat was toen ook al verkrijgbaar, was een beetje het AT van die periode zeg maar, zeer fraai klinkende 18 inch bassers, wel duur en niet super robuust.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ds23man »

Op HiFi gebied Walter. En volgens mij zat jij toen nog in het puutje van je vader.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door asterduc »

yep, Gauss, een droom van een speaker, maar voor de meeste financieel onbereikbaar.
Goodmans was ook niet verkeerd.
Zat mooi tussen PA en Hifi.
Die documentatie moet ik ergens op zolder hebben liggen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door SARK »

Het Remo-boekje maar dan doorzoekbaar :idea:
Bijlagen
Remo 1982.pdf
(3.13 MiB) 1697 keer gedownload
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Walt »

Heel soms komt er nog wel eens een mooi setje Gauss 18 inch voorbij op marktplaats, blijft verleidelijk... :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

op deze site staan een aantal oude Philips brochures.
http://www.eliveld.nl/themes/overigephi ... ilips.html

leuke quote over de Bombardon:
Deze betrekkelijk kleine luidspreker (31,5cm) ....
:mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ray5150 »

Deze dingen waren er toch ook al in de jaren '70 ?
http://www.parts-express.com/ess-heil-a ... r--264-600
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door FR_Aad »

Henkjan schreef:
op deze site staan een aantal oude Philips brochures.
http://www.eliveld.nl/themes/overigephi ... ilips.html

leuke quote over de Bombardon:
Deze betrekkelijk kleine luidspreker (31,5cm) ....
:mrgreen:
Alles onder de 12" is een tweeter? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”