Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Die folder staat me nog heel erg bij. Het zou me niets verbazen als ik die ook nog ergens heb liggen.dre schreef:Geweldig!
Waar haal je dat vandaan?
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ik had vroeger ook zo'n soort boekje van Remo.uit de tijd dat ze op de koningin Julianalaan in Voorburg zaten. zal zo'n 25 jaar geleden zijn geweest.
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Henkjan schreef:open reelik neem m'n B77 wel mee.
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Dit is denk ik nog van de Sophiastraat in Rotterdam . Daar heb ik mijn Thorens nog gekocht.ray5150 schreef:Ik had vroeger ook zo'n soort boekje van Remo.uit de tijd dat ze op de koningin Julianalaan in Voorburg zaten. zal zo'n 25 jaar geleden zijn geweest.
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Klopt, dat was zo'n bedrijfshalletje achter een garagedeur. Ik heb daar bij hem de spullen voor de originele Rogers Monitor TL gehaald.hannesie schreef:Dit is denk ik nog van de Sophiastraat in Rotterdam .ray5150 schreef:Ik had vroeger ook zo'n soort boekje van Remo.uit de tijd dat ze op de koningin Julianalaan in Voorburg zaten. zal zo'n 25 jaar geleden zijn geweest.
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
Daar heb ik mijn Thorens nog gekocht.
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ik heb hier nog heel wat vintage speakers liggen
Philips,sony ,sonics,grundig,goodmans allerhande
Doe er verder niks mee
Gaat allemaal in de verkoop
Gaat natuurlijk niet voor noppes weg maar ook weer niet voor de max.Alles is waard wat er een gek voor geeft word wel eens gezegd.
Heb ik plaats en jullie hebben weer bouwplezier
Word vervolgd .....
Kan er natuurlijk ook een lijst van maken incl fotos en diegene die er eerst voor komt eerst .....
Bij intresse even een mailtje laten en ik laat iets weten
Lijst moet nog gemaakt worden en dat vraagd tijd.....
Verkoop het liever in lot dan per paar
Gewoon om snel plaats te maken
Philips,sony ,sonics,grundig,goodmans allerhande
Doe er verder niks mee
Gaat allemaal in de verkoop
Gaat natuurlijk niet voor noppes weg maar ook weer niet voor de max.Alles is waard wat er een gek voor geeft word wel eens gezegd.
Heb ik plaats en jullie hebben weer bouwplezier
Word vervolgd .....
Kan er natuurlijk ook een lijst van maken incl fotos en diegene die er eerst voor komt eerst .....
Bij intresse even een mailtje laten en ik laat iets weten
Lijst moet nog gemaakt worden en dat vraagd tijd.....
Verkoop het liever in lot dan per paar
Gewoon om snel plaats te maken
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Nee, daar ben ik nooit geweest. weet wel dat er toen ook op de Bergweg een zelfbouw luidspreker zaak zat, vlakbij Radio Correct.hannesie schreef:Dit is denk ik nog van de Sophiastraat in Rotterdam . Daar heb ik mijn Thorens nog gekocht.ray5150 schreef:Ik had vroeger ook zo'n soort boekje van Remo.uit de tijd dat ze op de koningin Julianalaan in Voorburg zaten. zal zo'n 25 jaar geleden zijn geweest.
De hoogtijdagen van de mooie audio-folders...
Geen idee of die er nog is, ben daar al jaren niet geweest.
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Dat was Speaker&Co, en die heet nu Speakerkits en zit in mijn woonplaats.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
op aanvraag
het complete Remo boekje, anno 1982
het complete Remo boekje, anno 1982
- Bijlagen
-
- Remo 1982.pdf
- (3.03 MiB) 273 keer gedownload
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
De regel luidt: introductiejaar 1980 of eerder.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
hoezo? dat staat toch nergens vermeld.pappaleo schreef:De regel luidt: introductiejaar 1980 of eerder.
35 jaar of ouder en de telling is eind 2016, dat is dan toch december 1981.
De speakers in het 1982 boekje waren heus in december 1981 reeds op de markt hoor!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Denk dat het boekje van 1978 hetzelfde is als in 1982, op wat prijsaanpassingen na. Maar wel heerlijke nostalgie...... We hadden in die tijd niets anders.
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Hoe is het met dat project?arjank schreef:Uhmm, zou mijn idee met de Flipse AD12100/M8 en de AD0160 (+ tractrix hoorn) mee mogen doen?
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
@ds23man, wel eens van Cetec Gauss gehoord? Dat was toen ook al verkrijgbaar, was een beetje het AT van die periode zeg maar, zeer fraai klinkende 18 inch bassers, wel duur en niet super robuust.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Op HiFi gebied Walter. En volgens mij zat jij toen nog in het puutje van je vader.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
yep, Gauss, een droom van een speaker, maar voor de meeste financieel onbereikbaar.
Goodmans was ook niet verkeerd.
Zat mooi tussen PA en Hifi.
Die documentatie moet ik ergens op zolder hebben liggen.
Goodmans was ook niet verkeerd.
Zat mooi tussen PA en Hifi.
Die documentatie moet ik ergens op zolder hebben liggen.
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Het Remo-boekje maar dan doorzoekbaar 
- Bijlagen
-
- Remo 1982.pdf
- (3.13 MiB) 1697 keer gedownload
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Heel soms komt er nog wel eens een mooi setje Gauss 18 inch voorbij op marktplaats, blijft verleidelijk... 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
op deze site staan een aantal oude Philips brochures.
http://www.eliveld.nl/themes/overigephi ... ilips.html
leuke quote over de Bombardon:
http://www.eliveld.nl/themes/overigephi ... ilips.html
leuke quote over de Bombardon:
Deze betrekkelijk kleine luidspreker (31,5cm) ....
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Deze dingen waren er toch ook al in de jaren '70 ?
http://www.parts-express.com/ess-heil-a ... r--264-600
http://www.parts-express.com/ess-heil-a ... r--264-600
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Alles onder de 12" is een tweeter?Henkjan schreef:op deze site staan een aantal oude Philips brochures.
http://www.eliveld.nl/themes/overigephi ... ilips.html
leuke quote over de Bombardon:Deze betrekkelijk kleine luidspreker (31,5cm) ....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
jaray5150 schreef:Deze dingen waren er toch ook al in de jaren '70 ?
http://www.parts-express.com/ess-heil-a ... r--264-600
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Motio ... r_products
