Front frezen en anodiseren in kleur
Moderator: Beheerdersteam
- Dalojan
- In memoriam †
- Berichten: 555
- Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
- Locatie: Oosterwolde
- Contacteer:
Front frezen en anodiseren in kleur
Wie weet er een goed en betaalbaar adres waar ik een versterker frontplaat kan laten frezen en daarna in kleur kan laten anodiseren?
Groeten,
(dalo)Jan
Groeten,
(dalo)Jan
Re: Front frezen en anodiseren in kleur
http://www.epor.nl/
Hier heb ik de onderdelen voor mijn dT arm laten maken.
Hij heeft ook adressen om het te laten anodiseren.
Ik heb dat toen compleet uitbesteed juist om kleur verschillen uit te sluiten tussen de verschillende onderdelen.
Hier heb ik de onderdelen voor mijn dT arm laten maken.
Hij heeft ook adressen om het te laten anodiseren.
Ik heb dat toen compleet uitbesteed juist om kleur verschillen uit te sluiten tussen de verschillende onderdelen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Front frezen en anodiseren in kleur
Wat Jan bedoelt volgens mij, is het frezen en dan laten anodiseren. Zodat de uitsnedes dus ook mee in kleur komen....dacht dat Schaeffer dat in elk geval al niet kan, weet ik niet helemaal zeker trouwens.
Re: Front frezen en anodiseren in kleur
Stel je vraag is op CNCZONE.NL
daar zitten vast en zeker hobbyisten en beroeps welke graag zoiets doen en kunnen
daar zitten vast en zeker hobbyisten en beroeps welke graag zoiets doen en kunnen
Re: Front frezen en anodiseren in kleur
Ook anodiseren in kleur???
Dat is wel een erg gevoelig proces hoor.
Als je maar iets niet goed doet loop je de kans op vlekken en kleur verschillen zeker als je een bepaalde kleur voor ogen hebt dan zou ik hier voor toch naar een professional gaan.
Gewoon zwart kan iedereen en is niet spannen maar gewoon grijs is voor veel bedrijven al erg lastig om die goed op kleur te krijgen.
Ik heb zo wel eens onderdelen terug gekregen die een goud geel oppervlakte hadden gekregen in plaats van grijs.
Bleek uit een ander stuk aluminium gehaald te zijn dan de rest.
Ongeveer 5 jaar geleden moest ik nog ongeveer €80,- betalen voor een anodiseer klus.
Maakt dan niet uit of het een of 10 onderdelen zijn.
De prijs was voor 1 tray.
Dat is wel een erg gevoelig proces hoor.
Als je maar iets niet goed doet loop je de kans op vlekken en kleur verschillen zeker als je een bepaalde kleur voor ogen hebt dan zou ik hier voor toch naar een professional gaan.
Gewoon zwart kan iedereen en is niet spannen maar gewoon grijs is voor veel bedrijven al erg lastig om die goed op kleur te krijgen.
Ik heb zo wel eens onderdelen terug gekregen die een goud geel oppervlakte hadden gekregen in plaats van grijs.
Bleek uit een ander stuk aluminium gehaald te zijn dan de rest.
Ongeveer 5 jaar geleden moest ik nog ongeveer €80,- betalen voor een anodiseer klus.
Maakt dan niet uit of het een of 10 onderdelen zijn.
De prijs was voor 1 tray.
- Dalojan
- In memoriam †
- Berichten: 555
- Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
- Locatie: Oosterwolde
- Contacteer:
Re: Front frezen en anodiseren in kleur
Barry, klopt ik wil frontplaten laten maken met uitfrezingen voor een display en knoppen en daarna de zaak in kleur laten anodiseren, ook mot ik nog knoppen laten maken. Ook niet zo voor het oprapen. Wat mij handig lijkt is een knop met een as van een paar centimeter er aan vast van een stuk gedraaid. Dan een aslager in het front, knop er door steken en een 6mm as koppel stuk er op zetten, dan is de axiale speling ook makkelijk op te lossen met plaatsing van de 6mm koppeling. En. . . . geen zichtbare boutjes in de knop om die vast te zetten. Zal ook wel weer een dure oplossing zijn denk ik zo.Barry2001 schreef:Wat Jan bedoelt volgens mij, is het frezen en dan laten anodiseren. Zodat de uitsnedes dus ook mee in kleur komen....dacht dat Schaeffer dat in elk geval al niet kan, weet ik niet helemaal zeker trouwens.
Berlijn doet wel frezen uit geanodiseerde plaat maar de randen worden blank, valt af. De afhaal italiaan doet het wel in zwart maar dat kost ook niet weinig, frezen en anodiseren maakt de kast ruim 2 maal zo duur. en dan hen je standaard zwart. En ik heb liever een kleurtje.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Front frezen en anodiseren in kleur
Ik ken wel iemand die heel goedkoop kan vrezen voor je, maar niet anodiseren.
Hoewel het al een stukje dichterbij is als je al een kant-en-klaar gefreesde front hebt?
Hoewel het al een stukje dichterbij is als je al een kant-en-klaar gefreesde front hebt?
Re: Front frezen en anodiseren in kleur
anodiseren is geen probleem.
(mits in zwart, rood, blauw, goud, titaan of naturel)
stuur maar een PB bij interesse.
als je alles overigens in dezelfde kleur wilt hebben, moet je het uit hetzelfde materiaal halen.
(mits in zwart, rood, blauw, goud, titaan of naturel)
stuur maar een PB bij interesse.
als je alles overigens in dezelfde kleur wilt hebben, moet je het uit hetzelfde materiaal halen.
Re: Front frezen en anodiseren in kleur
Dit is een professioneel bedrijf. Wilde voor mij meerdere panelen zwart anodiseren voor 30 euro
Een aparte kleur zal wel duurder zijn maar je kan het natuurlijk gewoon even vragen.
http://www.atmheerhugowaard.nl/index.ph ... anodiseren
Een aparte kleur zal wel duurder zijn maar je kan het natuurlijk gewoon even vragen.
http://www.atmheerhugowaard.nl/index.ph ... anodiseren
