Ik heb nog een 1600w (4x 400w) auto versterker liggen. Deze wil ik inbouwen in een boot.
De boot heeft 4x 120W Kenwood Marine speakers aangesloten op een autoradio die 4x 45w geeft.
Het lijkt mij dat het geluid een stuk beter zal worden met een versterker ertussen, correct?
Ik zal de master volume op de versterker uiteraard flink laag moeten zetten, aangezien de versterker nogal een 'overkill' is voor de speakers.
Klopt het dat als ik het master volume op ongeveer een kwart zet, hij dus ook veel minder dan 1600Watt trekt?
Er ligt een hele dikke stroomtoevoer kabel voor de electrische boegschroef voor in de boot, zou ik de versterker daar direct op aan kunnen sluiten of is het echt noodzakelijk om een aparte stroomtoevoer naar de accu (achter in de boot) te leggen?
Vergeef mijn onwetendheid, ik probeer enkel wat wijzer te worden
Met vriendelijke groet,
Max
