Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door matjans »

of de rest van je eigen huis :)

(ja, ervaring)
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Raspberry Pi

Bericht door MH »

matjans schreef:
of de rest van je eigen huis :)

(ja, ervaring)
Nu maak je me wel nieuwsgierig :lol:
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door matjans »

voor het idee https://www.youtube.com/watch?v=7BYdZ_24yg0

ik heb nog ergens een site met test gegevens voorbij zien komen, geen idee hoe ze nou precies meten, maar de situatie kwam overeen bij mij thuis. de esp8266 flink laten zenden en de rest van je wifi ligt plat.

ik ga even zoeken...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Kappa7 »

Leuk een stukje antenne techniek.
Bij een vrije line of sight maakten wij in 2000 al verbindingen met wifi tot 5Km zonder problemen.
Dat zal nu niet mee kunnen om dat de 2.4GHz band teveel vervuild is.
En misschien onnodig om te zeggen maar wij hielden ons keurig aan de wet en bleven binnen de max wettelijk toegestane 100mW.
Wel leuk om te zien wat je nu met zo een klein kaartje kan verwezenlijken maar de hele buurt plat leggen gaat je echt niet lukken zo.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Barry2001 »

Line of sight en een vrije band geeft je vrijwel een oneindige reikwijdte.... het verste object door mensen in de ruimte gebracht is de Voyager satelliet. Momenteel op bijna 20 miljard km :shock: van de aarde, zenden op 2295 MHz en 8422 MHz met slechts iets meer dan 20W zendvermogen worden de signalen nog steeds ontvangen op aarde. Door reusachtige schotelantennes, dat wel, maar het komt over. Verbazingwekkend toch?
Hier beperkt door de bolling vd aardbol natuurlijk.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Kappa7 »

Voordeel is natuurlijk wel dat de genoemde frequenties gelicenseerde frequenties zijn.
Met wifi (2.4GHz) mag iedereen tot 100mW de ether vervuilen en dat gaat elkaar nogal in de weg zitten.
Andere verbindingen die wel in de licenseerde band zitten maakten we tot 45Km daar lag technisch niet de limiet maar langer was nog niet nodig geweest. wel met een schotel van 2M overigens.
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Raspberry Pi

Bericht door MH »

matjans schreef:
voor het idee https://www.youtube.com/watch?v=7BYdZ_24yg0

ik heb nog ergens een site met test gegevens voorbij zien komen, geen idee hoe ze nou precies meten, maar de situatie kwam overeen bij mij thuis. de esp8266 flink laten zenden en de rest van je wifi ligt plat.

ik ga even zoeken...
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je de ESP dan bewust de boel laat platgooien. Ik heb ondertussen een stuk of 5 van die ESP's in mijn netwerk hangen.. no problemo. Bij vrienden en kennissen hangen er nog een stuk of 10, die doen het ook probleemloos.
Je kan ze trouwens prima stand alone laten draaien, op de chip zit een 80MHz microcontroller die je kunt programmeren. Versie 2 komt er aan (ESP32) en die heeft een dual core 160 MHZ processor aan boord. 1 core handelt het volledige WIFI gebeuren af, de andere kun je helemaal benutten voor wat je maar wilt!
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Raspberry Pi

Bericht door m_cruiser »

Bestaat er een LMS android versie voor tablet?
Nu moet er altijd een blazende laptop openstaan... waar LMS op draait.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Bas Horneman »

Bestaat er een LMS android versie voor tablet?
Ik heb em draaien op raspberry pi 2...stil en zuinig

Denk niet dat er ook een android versie gaat komen.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door rjmulder »

Via een ander forum kwam ik de Pi-DigiAMP+ van http://www.iqaudio.co.uk.
Was deze hier nog niet tegen gekomen en dacht toch even delen :) ze hebben ook alleen een DAC of een versterker voor bij op de DAC
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Raspberry Pi

Bericht door Hans Nootdorp »

nxs77 schreef:
Pi2b binnen gekregen vandaag. Sd kaartje voorzien van de nieuwste openelec xbmc.

Leuk! Dat z'n klein dingetje zoveel kan voor dat geld....
Bevalt deze opzet nog steeds? Ik overweeg deze ook. Heb je muziek/video op USBdisk staan die aan de RPI is gekoppeld?
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Raspberry Pi

Bericht door Hans Nootdorp »

reddoortranscendence schreef:
Ik ben bekend met de A+ en B+.

Voor de A+ heb ik een projectje lopen. In combi met een arduino nano of uno is dat een prima bordje om je tuinkas te automatiseren.
Ik ben met de release versie bezig. De software is er al, beta web service etc. op GitHub: https://github.com/SmartDuck/MijnTuinkas

De B+ gebruik ik met Kodi en een 2TB schijf om series en films te kijken.
Ik heb zelf ook het plan om een RPI2 met Kodi en USBschijf te gaan gebruiken. Weet jij of ik dan mijn audiobestanden direct van mijn desktop over netwerk naar de USBschijf, die aan de RPI2 hangt, kan kopieren? Moet er daarvoor nog iets in de RPI of in Kodi worden geconfigureerd?
En ik weet dat Kodi via een app vanaf tablet/smartphone is te bedienen. Maar maakt het daarvoor uit op welk OS de RPI draait of maakt dat voor Kodi niet uit?
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Bas Horneman »

Weet jij of ik dan mijn audiobestanden direct van mijn desktop over netwerk naar de USBschijf, die aan de RPI2 hangt, kan kopieren? Moet er daarvoor nog iets in de RPI of in Kodi worden geconfigureerd?
Dat moet in principe kunnen. Heb het nog niet zelf gedaan omdat ik gewoon naar een NAS schijf verwijs.

Er is een instelling in KODI dat alle schijven welke aan de rpi gehangen worden gedeeld worden in het netwerk.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Raspberry Pi

Bericht door Hans Nootdorp »

Ah!
Dat is mooi.
Ik lees in deze link http://www.htpcbeginner.com/configure-o ... pberry-pi/
dat met OpenElec ook Samba wordt geïnstalleerd en dat met Samba USBdevices (sticks/harddisk), die aan de RPI hangen, kunnen worden gedeeld, waarna ze bereikbaar zijn voor een andere PC.
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Raspberry Pi

Bericht door m_cruiser »

Gisteren nog maar een keer heeeeeeeel lang gezocht van 18 tot 02 uur 's nachts jawel :boos: waarom op een nieuwe laptop met W10, Spotify niet meer draaide op LMS.
Ik vermoed dat McAfee de boosdoener is.
Vorige keer was dat ook wanneer McAfee uit zijn proefperiode ging... toeval?
Ik heb ook heel wat gezocht op internet en daar werd aangeraden McAfee te verwijderen. Verder heel wat discussie over poorten openzetten, maar dat heb ik ook vorige keer niet moeten doen.
Via Windows Firewall Spotifyd proberen te vinden in de lijst (zoals de vorige keer, zie onder) maar die stond er nu niet tussen.
Soit, na vele uurtjes proberen kwam ik op de link C:\ProgramData\Squeezebox\Cache\InstalledPlugins\Plugins\Spotify\Bin\MSWin32-x86-multi-thread\spotifyd.exe
Toen ik dit programma uitvoerde werd mij de keuze gegeven om spotifyd toegang te geven? En ja hoor, het werkte weer.
Het is steeds de Spotify plug-in die problemen geeft, de rest blijft ongemoeid verder draaien.
Ik hoop dat het nu weer wat lekkerloopt voor een tijdje, carpe diem!
LP11.jpg
m_cruiser schreef:
LP12.jpg
jammie jammie het draait terug, maar ik begrijp niet waarom sommige spotifyd op blokkeren stond?
iemand meer uitleg hierover? pfff Windows, tijdverslinder!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Ik heb hier al meer dan een week ruzie met de zoekfunctie van Spotify in LMS. Ik krijg bij iedere zoekopdracht een error. Daardoor kan ik vrijwel alleen mijn playlist afspelen.

Edit: En nu werkt het ineens weer. :?
lachgiraffe
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:30
Locatie: Lingewaard

Re: Raspberry Pi

Bericht door lachgiraffe »

Ruzie was niet nodig O:) , frustrerend was het wel: linkje
De triode plugin (die je denk ik gebruikte) is gebaseerd op die metadata-api.
Blijkbaar ergens iets aangepast dat de plugin weer werkt, kan daar eigenlijk niet direct iets over terug vinden.

Wellicht is dit iets voor je: Spotify-Protocol-Handler.
Eerst even de huidige triode plugin uitzetten en deze nieuwe aanzetten (die laatste is gebaseerd op die triode plugin en zitten elkaar in de weg).
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

En er is alweer een nieuwe Pi
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Klopt, al heb ik al wel wat anders, en zeker zo snel in bestelling. :lol:

En dan is het wel even afwachten wanneer het komt maar ook dan nog voor € 19,- +bez. = € 29,--

https://www.pine64.com/product#intro
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door matjans »

Geinig spul. Verbazingwekkend hoeveel je voor zo weinig geld kan halen. Je hebt er wel meer, ook de orange pi is leuk. Probleem is vaak de ondersteuning (China!).

Ik houd het voorlopig hier even bij. Niet de 5euro versie ;) maar ik had nog iets tegoed.
Photo 26-03-16 23 28 25.jpg
Draait nu met moode audio, draait prima. Had liever Volumio gehad, maar de dac is niet helemaal 1 op 2 compatible met de digiberry. Uiteindelijk wordt het toch een digitale uitgang, maar de voeding van de classe ligt er nog steeds uit, dus nu even zo.

Draait als een dolle, niks te klagen!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi

Bericht door satefan »

Kwam deze vandaag tegen:
Screen Shot 2016-05-10 at 14.39.10.jpg
http://nl.hardware.info/nieuws/47908/ra ... -gebruiken

Wellicht een geinige optie voor de uurtjes die onder de koptelefoon worden doorgebracht? Even een hippe behuizing er omheen en genieten maar?

Stefan
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Raspberry Pi

Bericht door toetertje »

Persoonlijk ben ik helemaal gek van dit soort gadgets.

sinds ik met de Pi aan het spelen ben is er toch een wereld
voor me open gegaan. Ik vind het een goede streamer, en
er zijn genoeg leuke dacjes voor te scoren. :goedzo:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi

Bericht door satefan »

Helemaal eens. Ik heb m nu ook n tijd in gebruik met de hifiberry en ben erg tevreden. Af en toe wat hickups en de library is soms n beetje de weg kwijt...maar so far so good.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Raspberry Pi

Bericht door toetertje »

Hickups heb ik gelukkig nooit, en ik gebruik Jriver als player, ik gebruik
dus de library van moode niet.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Bas Horneman »

Persoonlijk ben ik helemaal gek van dit soort gadgets.
Ik ook. Heb duriosound, hifiberry en hifiberry pro.

Maar dit dingetje...trekt me niet....ookal ben ik buizenfanaat....

Zal eerder gewoon een koptelefoon versterker achter 1 van de berries hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”