CEC 340cd

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CEC 340cd

Bericht door hannesie »

Olaf Markus schreef:
Nu een mediacenter in een silverstone behuizing, met 16 GB ram, Intel I5 en 8 terabyte opslag, fluisterstil.
Al mijn cd’s ingelezen en opgeslagen als AIFF. Een betaalde versie van Jriver via ASIO naar mijn TDA1541 dac (toch nog een stukje nostalgie)
En een Tablet om lekker door je cd’s te kunnen jagen en nummertjes te kunnen spelen. Geen gezoek meer tussen de cd’s en het verwisselen van schijfjes.
Dan heb je ook niet meer dat er naar een paar uur luisteren 20 open doosjes en 20 losse schijfjes om je cd speler heen liggen.
Dat is ongeveer een F1 wagen om een landweggetje te berijden, en ontspannen naar de zonsondergang of opkomst te kijken/luisteren.

8 Tb om te indexeren, maar ik vermoed dat je die niet vol hebt staan met muziek.

Dan zou je wel heel oud moeten worden om dat te beluisteren. :D :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CEC 340cd

Bericht door pappaleo »

Olaf Markus schreef:
Dan heb je ook niet meer dat er naar een paar uur luisteren 20 open doosjes en 20 losse schijfjes om je cd speler heen liggen.
Bij het uittesten van een nieuwe speaker of filter is dat bij mij juist het teken dat ik een grote stap voorwaarts gemaakt heb :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CEC 340cd

Bericht door ray5150 »

Of je ruimt gewoon je spullen op als je klaar bent...anders doet SWMBO dat wel voor je. Met een vuilniszak. :roll:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CEC 340cd

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Of je ruimt gewoon je spullen op als je klaar bent...anders doet SWMBO dat wel voor je. Met een vuilniszak. :roll:
Dat is sterk SWMBO afhankelijk. Die van mij gebiedt dan om David Gilmour nog een keer op te zetten. En ik gehoorzaam dan maar weer............

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: CEC 340cd

Bericht door Olaf Analogue »

Of SWMBO er uit en audio spullen er in, lekker doen en laten wat je wilt ..
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CEC 340cd

Bericht door pappaleo »

Olaf Markus schreef:
Of SWMBO er uit en audio spullen er in, lekker doen en laten wat je wilt ..
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Re: CEC 340cd

Bericht door carbon »

Olaf Markus schreef:
Hmmmm. wat een nostalgie......cd spelers.....heb ik ook ooit gehad, maar toen was ik nog jong.....
cd speler is juist in, de lp gaat eruit..let maar op mijn woorden :yeah:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: CEC 340cd

Bericht door Olaf Analogue »

LP's ........... helemaal giga nostalgie.
Geloof het of niet, ik heb nooit een platenspeler gehad.
Gaat er ook niet komen ook.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CEC 340cd

Bericht door pappaleo »

carbon schreef:
cd speler is juist in, de lp gaat eruit..let maar op mijn woorden :yeah:
Vaak gehoord, deze uitspraak....... :relax:

....... 33 jaar geleden :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Re: CEC 340cd

Bericht door carbon »

pappaleo schreef:
carbon schreef:
cd speler is juist in, de lp gaat eruit..let maar op mijn woorden :yeah:
Vaak gehoord, deze uitspraak....... :relax:

....... 33 jaar geleden :rofl: :rofl:
:rock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CEC 340cd

Bericht door ds23man »

Ook de Nas is al uit, streamen via internet is helemaal hot! :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CEC 340cd

Bericht door ray5150 »

Willi Studer draait zich om in zijn graf...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CEC 340cd

Bericht door Henkjan »

flauwe woordspeling hoor
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CEC 340cd

Bericht door ray5150 »

Ik zie er anders geen woordspeling in.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: CEC 340cd

Bericht door richard »

Olaf Markus schreef:
LP's ........... helemaal giga nostalgie.
Geloof het of niet, ik heb nooit een platenspeler gehad.
Gaat er ook niet komen ook.
Ik ook niet. Als kind van de cd generatie ben ik ook niet van plan om analoog te gaan. Toch houd ik wel van verzamelen van tastbare dingen. Bier, modelautootjes maar ook cd's.

Met een cd heb je ook nog een beetje het ritueel, misschien iets minder dan met een platenspeler, maar je moet nog steeds een album uit de kast kiezen en fysieke handelingen uitvoeren om het album naar keuze te beluisteren. Het geeft een bepaalde waarde, die ik bij digitale content via het internet toch als minder ervaar.

En CEC, de eerste cd-speler die mijn zusje en ik als cadeau aan onze ouders hebben gegeven was ook een CEC. Ik meen me te herinneren dat het typenummer iets met 660 had, hij koste toen 600 gulden; voor ons een heel bedrag.

Toen kwam ik er ook achter dat BZN ooit was begonnen als rockband.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: CEC 340cd

Bericht door AatV »

richard schreef:
Toen kwam ik er ook achter dat BZN ooit was begonnen als rockband.
Dat was duidelijk voor Annie Schilder!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Re: CEC 340cd

Bericht door carbon »

hannesie schreef:
ds23man schreef:
Op een aantal andere fora heb je deze vraag ook al gesteld. :mrgreen:
En nu komt tie naar het meest slimme forum. :rofl:
.
Valt tegen.. !! niemand weet welke dac erin zit ;-)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CEC 340cd

Bericht door pappaleo »

LC7881. Is al een paar keer gezegd.
En je hebt een goede tip gehad: Schroef het dak eraf en je ziet de dac er in.
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Re: CEC 340cd

Bericht door carbon »

Olaf Markus schreef:
Nu een mediacenter in een silverstone behuizing, met 16 GB ram, Intel I5 en 8 terabyte opslag, fluisterstil.
Al mijn cd’s ingelezen en opgeslagen als AIFF. Een betaalde versie van Jriver via ASIO naar mijn TDA1541 dac (toch nog een stukje nostalgie)
En een Tablet om lekker door je cd’s te kunnen jagen en nummertjes te kunnen spelen. Geen gezoek meer tussen de cd’s en het verwisselen van schijfjes.
Dan heb je ook niet meer dat er naar een paar uur luisteren 20 open doosjes en 20 losse schijfjes om je cd speler heen liggen.
die liggen altijd op de grond, kan ik zo snel de juiste cd pakken, weet welk stapeltje ze liggen. Het is maar een luisterhonk.
Edward1972
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 10 apr 2020, 14:49

Re: CEC 340cd

Bericht door Edward1972 »

Sanyo LC6523H heb deze speler in 't zilver.. Idd speelt als 'n Meridian..
Edward1972
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 10 apr 2020, 14:49

Re: CEC 340cd

Bericht door Edward1972 »

carbon schreef:
Heej mensjes vraagje..

Ik heb een CEC 340cd gescoord van de kringloop, deze speeld alle Philipsen de deur uit.
Zou graag willen weten welke dac in deze speler it..nergens op internet te vinden..

Weet iemnd hier welke dac chip er in de 340cd it?
Het is de speler op de film in mijn hardschrift..

Ik zou enorm geholpen zijn ..

Carbon.
Sanyo LC6523H Mvg..
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CEC 340cd

Bericht door hannesie »

Plaats reactie