230 volt verdeelpunt

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

Barry2001 schreef:
Hij doet het gewoon, een spreadsheet :rofl:
:goeie:

En... het geeft toch weer nieuwe inzichten. Optie 2 zou nu niet betrouwbaar zijn.... :roll:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ds23man »

Nog een optie:

https://www.conrad.nl/nl/lappkabel-l-rc ... f=Homepage

https://www.conrad.nl/nl/te-connectivit ... 08233.html

Zie je wel eens vaker gebruikt worden in fabrieksapparaten.

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Nog een optie:

https://www.conrad.nl/nl/lappkabel-l-rc ... f=Homepage

https://www.conrad.nl/nl/te-connectivit ... 08233.html

Zie je wel eens vaker gebruikt worden in fabrieksapparaten.

:mrgreen:
Best handig maar wel een speciale tang nodig.En een keer vast nooit meer los.Als je niet heel goed knijpt komt er onverhoeds toch weer een draad los.
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door cve »

Ook goedkoop en makkelijk is deze:

http://nl.farnell.com/hylec/1195350003- ... dp/1170362

Co
Bijlagen
Hylec con.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door cve »

En anders zoiets als dit:

http://nl.farnell.com/metway-electrical ... dp/1134215
Moet je er wel minimaal 5 bestellen. :?

Co
Bijlagen
Metway.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door hannesie »

Zou Hans nu al die tijd al aan het luisteren zijn?

Het is zo stil na de storm!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door pappaleo »

Hij heeft met zijn vingers gevoeld of ie het wel deed. :?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ds23man »

Hij leeft nog wel, vanochtend even voor tienen heeft ie nog op het forum gekeken.....
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ray5150 »

Ik ben toch ook wel heel erg benieuwd hoe dit nou afgelopen is.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

Inderdaad mannen. De notificatie maakt mij nieuwsgierig wie er misschien een geniale oplossing zou hebben voor dat cruciale 230 v verdeelpunt.... ;-)

Helaas geen voortgang. :? Ik luister wel, maar nog steeds naar een 50,--versterkertje met digitale processing.... :-(
Omdat ik vanwege de volgende activiteiten geen tijd meer heb gehad om verder te solderen...
"Af en toe" wat werken.....
10 dagen skiën in Italië.
Lang weekend rugzakwandelen+kamperen in de Ardennen, incl. organisatie.
Jaarcompetitie bij tennisvereniging organiseren.
Competitie tennissen en als captain de "kikkers in de kruiwagen zien te houden".
Bij honkbalvereniging af en toe wedstrijd scheidsrechteren.
Tuin onkruidvrij maken (2x) en wat herschikken.
Vriendin naar haar cursus brengen vanwege haar knieproblemen.
Eigen zeilboot vaarklaar maken.
Nieuwe matras + dekbed etc. voor zeilboot maken (3 driehoekig)
4 daagse zeiltocht voor a.s. Hemelvaart plannen.
Mee naar optreden van popkoor waarin mijn vriendin zingt.
Enkele theaterbezoeken.
Hier en daar een verjaardagsbezoekje.
Af en toe gezellig tafelen met mijn vriendin.

En dan heb ik de klussen op mijn to-do-list nog niet eens opgenoemd.... :roll:

Kortom: eigenlijk heb ik gewoon geen tijd voor mijn zelfbouwhobby.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ray5150 »

[-X [-X [-X je moet je prioriteiten zo te zien dan ook verleggen. :lol:
Ander ben je over tien jaar nog niet klaar. :roll:

Een ware audiofiel heeft dan ook geen sociaal leven, afgezien van de ontmoetingen met gelijkgestemden. :lol:
De rest der mensheid snapt er toch geen ene jota van... :rofl:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door knuisje »

+1
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ds23man »

+2
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

Nou, dat is niet helemaal waar. Ondertussen heb ik mijn vriendin al aardig wat kennis bijgebracht.Dat is weer een bijkomend voordeel doordat ik er zo lang over doe.....
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Ah!buis »

Hans Nootdorp schreef:
Nou, dat is niet helemaal waar. Ondertussen heb ik mijn vriendin al aardig wat kennis bijgebracht.Dat is weer een bijkomend voordeel doordat ik er zo lang over doe.....
Da's mooi, kan ze hier meedoen.Eindelijk weer 's een vrouwelijke noot in 't forum :sure:
Of eh, kennis waarover eigenlijk ? :-$
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door cve »

Ah!buis schreef:
Hans Nootdorp schreef:
Nou, dat is niet helemaal waar. Ondertussen heb ik mijn vriendin al aardig wat kennis bijgebracht.Dat is weer een bijkomend voordeel doordat ik er zo lang over doe.....
Da's mooi, kan ze hier meedoen.Eindelijk weer 's een vrouwelijke noot in 't forum :sure:
Of eh, kennis waarover eigenlijk ? :-$
Anne
Ik weet het niet hoor met die vrouwelijke noot. :think: Geeft natuurlijk haantjesgedrag en voor je het weet is de magie van zelfbouwen verdwenen. :mrgreen:

Co van de rebellenclub.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ray5150 »

Zo, de werkdag zit erop, gegeten, bijgepraat met vrouw en kind, uiltje geknapt, gedouched.
En dan ga ik nu een paar uur aftekenen, metaal boren, zagen, vijlen, en misschien nog wel een beetje solderen.
Zoals het hoort. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Ah!buis »

cve schreef:
Ik weet het niet hoor met die vrouwelijke noot. :think: Geeft natuurlijk haantjesgedrag en voor je het weet is de magie van zelfbouwen verdwenen. :mrgreen:

Co van de rebellenclub.
Conocimiento de sí mismo ? Olé :lol:
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door cve »

Ah!buis schreef:
cve schreef:
Ik weet het niet hoor met die vrouwelijke noot. :think: Geeft natuurlijk haantjesgedrag en voor je het weet is de magie van zelfbouwen verdwenen. :mrgreen:

Co van de rebellenclub.
Conocimiento de sí mismo ? Olé :lol:
Anne
Zie je nu wel, Anne wil al indruk maken. Een echt haantje dus. :lol: :lol:

Co, een vreemde snoeshaan.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

En dit is het geworden.....
lasdop 230 volt b.jpg
Die lasdop werkt uitstekend met soepele draden. Gewoon even 11 mm massief stukje koperdraad (zwart installatiedraad) er aan solderen.
soldeerwerk tbv lasdop.JPG
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

Even een impressie van de vorderingen. Sorry voor de belabberde smartfoon-fotokwaliteit.
20160505_181135.jpg
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op za 07 mei 2016, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ray5150 »

OMG....:shock:
had dan tenminste nog een lasdop voor soepel draad genomen. dit is echt een "knoei en bagger" oplossing.
Als je al van een oplossing kunt spreken... :roll: :cry:
105631_Wago_5w_lasdop_1_2.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door OpaBert »

Ray met deze lasdoppen draadklemmen heb ik de ervaring dat ze opengaan staan.
Aan de onderkant bedoel ik
Waardeloze lasdoppen of ik heb er te veel draad ingedaan en dicht geklikt ,, dat kan ook :oops: bedenk ik me
Dus pas op daarmee
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
OokMaarGeknoei....:shock:
+1
Soldeer maakt wel goed elektrisch kontakt maar mechanisch knudde, is zacht spul.
Zo'n draadje tegen een koperen stift "plakken", hoogst onbetrouwbaar :(
En dat bij 230V :shock:
Anne
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door pappaleo »

Ziet er goed uit! :goedzo:
Wanneer wordt ie in gebruik genomen? 31 december om 23:59:59 ?
Plaats reactie