De mijne zijn samen ruim 200 mm breed.Barry2001 schreef:Deze al gezien Ray, wappers 155mm groot: http://www.audiophonics.fr/en/screens-v ... -8343.html kun je vast een kaars mee uitblazen
Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Overigens heb ik door alle perikelen met de luidsprekers hier de laatste tijd niets meer aan gedaan.
Het plan is om rond de kerstdagen alle "modules" op een grote houten plank te bouwen samen met de voeding, en dan eens kijken of het werkt.
Het plan is om rond de kerstdagen alle "modules" op een grote houten plank te bouwen samen met de voeding, en dan eens kijken of het werkt.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Dat valt dan best meeray5150 schreef:Overigens heb ik door alle perikelen met de luidsprekers hier de laatste tijd niets meer aan gedaan.
Het plan is om rond de kerstdagen alle "modules" op een grote houten plank te bouwen samen met de voeding, en dan eens kijken of het werkt.
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Da's allemaal een kwestie van tijd, Anne.
Werk, gezin en allerhande sociale verplichten slokken een hoop van de beschikbare tijd op, helaas...
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Toch niet allemaal "helaas" hoop ikray5150 schreef:![]()
![]()
Da's allemaal een kwestie van tijd, Anne.
Werk, gezin en allerhande sociale verplichten slokken een hoop van de beschikbare tijd op, helaas...
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Oktober -> April... Wintertijd?
Is Ray op vakantie, als in overwinteren?
Is er nog voortgang?
Ging net 'even' het forum lezen, 75 minuten later
Ooit als kleine jongen (18) hiermee begonnen, 1 trafo (weinig geld) als start. Zou er later nog eentje bijkopen om de versterker ten volle te benutten. Daar is het nooit van gekomen. Ik ben blij dat Ray dit project af wil maken. Al kost het wel veel tijd #VU-meter-aansturing
Is Ray op vakantie, als in overwinteren?
Is er nog voortgang?
Ging net 'even' het forum lezen, 75 minuten later
Ooit als kleine jongen (18) hiermee begonnen, 1 trafo (weinig geld) als start. Zou er later nog eentje bijkopen om de versterker ten volle te benutten. Daar is het nooit van gekomen. Ik ben blij dat Ray dit project af wil maken. Al kost het wel veel tijd #VU-meter-aansturing
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ja, ik weet het. ik kan nu eenmaal ook niet alles tegelijk...
Moet wel zeggen dat ik van de week dit topic weer eens helemaal heb doorgelezen om het geheugen een beetje op te frissen.
Ook ben ik een paar dagen terug bezig geweest om de tips van Pjotr van pagina 21 met betrekking de layout van de peak-led-detector door te voeren.
Het plan is vooralsnog om een werkend systeem te laten zien op de ZBA dag in Alphen in het najaar.
Dit zal nog niet zijn in de definitieve behuizing zoals hij mij voor ogen staat, maar op de eerder genoemde plank.
(zeg maar een gestripte versie nog zonder wappers en dergelijke.)
Moet wel zeggen dat ik van de week dit topic weer eens helemaal heb doorgelezen om het geheugen een beetje op te frissen.
Ook ben ik een paar dagen terug bezig geweest om de tips van Pjotr van pagina 21 met betrekking de layout van de peak-led-detector door te voeren.
Het plan is vooralsnog om een werkend systeem te laten zien op de ZBA dag in Alphen in het najaar.
Dit zal nog niet zijn in de definitieve behuizing zoals hij mij voor ogen staat, maar op de eerder genoemde plank.
(zeg maar een gestripte versie nog zonder wappers en dergelijke.)
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
He-le-maal goed man. Ik ben al blij dat er (eindelijk) iets mee gebeurd 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Nu die powerplant nog een keer afmaken! 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Vandaag is het 19 Augustus 2016. over exact 3 maanden is de luisterdag in Alphen.
Mijn voornemen is/was om dan een werkende versterker mee te nemen.
Hoogste tijd dus om mezelf maar eens een schop onder mijn kont te verkopen, anders word het weer helemaal niks of op het laatste moment.
En aangezien het wel leuk zou zijn om eens een keertje wat langer voor de deadline klaar te zijn deze post.
We beginnen maar eens met een flink stuk betonmultiplex :
Mijn voornemen is/was om dan een werkende versterker mee te nemen.
Hoogste tijd dus om mezelf maar eens een schop onder mijn kont te verkopen, anders word het weer helemaal niks of op het laatste moment.
En aangezien het wel leuk zou zijn om eens een keertje wat langer voor de deadline klaar te zijn deze post.
We beginnen maar eens met een flink stuk betonmultiplex :
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
al op de vrijdagmiddag voor de luisterdagray5150 schreef:.... om eens een keertje wat langer voor de deadline klaar te zijn ...
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Stel dat ik ooit nog eens naar het noorden verhuis. moet ie wel een beetje stevig gefundeerd zijn...ds23man schreef:Ga je dat ding in beton storten?
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Kan je hem beter op veren monteren.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Als eerste eens de grote ringkerntrafo gemonteerd, er zaten aan de secundaire kant Faston's op geperst, maar omdat deze nogal geoxideerd waren (niet zo vreemd na een jaar of 20...) heb ik deze gelijk vervangen door nieuwe.
Ik heb ze niet geperst, maar gesoldeerd.
Omdat die gekleurde plastic busjes dan wegsmelten, haal ik die er bij voorbaat al af, en na het solderen dubbel krimpkous erover.
Vervolgens de dubbele gelijkrichter :
Verbindingen tussen gelijkrichter en voeding maak ik van het dikste draad dat ik in huis had, 4 mm²
En bevestigingsgaten voor de voedings PCB geboord.
Ik heb ze niet geperst, maar gesoldeerd.
Omdat die gekleurde plastic busjes dan wegsmelten, haal ik die er bij voorbaat al af, en na het solderen dubbel krimpkous erover.
Vervolgens de dubbele gelijkrichter :
Verbindingen tussen gelijkrichter en voeding maak ik van het dikste draad dat ik in huis had, 4 mm²
En bevestigingsgaten voor de voedings PCB geboord.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
De voeding erop gemonteerd en aangesloten.
6 x M3 en 4 x M4. ik denk dat het wel aardig vast zit...
6 x M3 en 4 x M4. ik denk dat het wel aardig vast zit...
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Volgende stap is de microcontroller die de opstart procedure van de versterker regelt.
Deze vormt tevens de DC bewaking op de uitgangen en een thermische beveiliging met uitlezing.
Inmiddels is deze geetst en grotendeels opgebouwd.
En ook de behorende programmer voor de controller. deze word niet in de versterker ingebouwd, maar na gebruik afgekoppeld.
Deze vormt tevens de DC bewaking op de uitgangen en een thermische beveiliging met uitlezing.
Inmiddels is deze geetst en grotendeels opgebouwd.
En ook de behorende programmer voor de controller. deze word niet in de versterker ingebouwd, maar na gebruik afgekoppeld.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Neen, Martin, dan had ik wel de tijd om lekker gas te geven.
Vakantie is juist weer voorbij, dus arbeiden, en dientengevolge veel te weinig tijd voor de hobby...
Vakantie is juist weer voorbij, dus arbeiden, en dientengevolge veel te weinig tijd voor de hobby...
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Langzaam maar zeker vordert het geheel. De eindtrappen zelf zijn nu in elektronisch opzicht helemaal klaar.
Om wat ruimte te creëren voor het DC-servo printje zijn er alsnog enkele componenten naar de onderzijde verhuisd.
(hoop dat dit de goedkeuring van P. van Lingen kan wegdragen....
)
Inmiddels is ook na wat PB contact met Knuisje de software voor de controller beschikbaar, de uitdaging is nu om de controller te programmeren.
Om wat ruimte te creëren voor het DC-servo printje zijn er alsnog enkele componenten naar de onderzijde verhuisd.
(hoop dat dit de goedkeuring van P. van Lingen kan wegdragen....
Inmiddels is ook na wat PB contact met Knuisje de software voor de controller beschikbaar, de uitdaging is nu om de controller te programmeren.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Je had die TO3's wel eens mogen poetsen joh 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
mwah, had gekund maar ik was bang dat ik dan de typnummers ook zou eraf boenen, met de nodige risico's van dien...
Die op het andere kanaal zien er wel wat beter uit.
Die op het andere kanaal zien er wel wat beter uit.
