Copying The Inimini

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Vandaag 1 van de twee kasten klaar gemaakt voor het verdere freeswerk bij pappaleo.
IMG_20160409_083821.jpg
Had er iets te vel aan de kanten afgeschuurd :oops: , dus dat moest gecorrigeerd worden.
Een dun laagje MDF-vuller er op gezet, en dat moest weer geschuurd worden.
IMG_20160409_083826.jpg
Een schuurplank gemaakt ala het schuurdinges maar dan zonder de mooie knoppen.
IMG_20160409_094741.jpg
Na het schuurwerk, ben er tevreden mee \:D/ .
IMG_20160409_165533.jpg
Na het opbrengen, van het 4mm MDF, en met een geleende kantenfrees de kantjes rechtgemaakt en de gaten er weer in gemaakt.

Op naar nr. 2.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Weer wat verder 2de kast is klaar voor het infrezen van de verzinking van de units.

Bij het laten zagen van de plankjes had ik ze al iets ruimer besteld dan volgens de tekening, maar alsnog waren ze net aan pas. Hield heel weinig over om weg te frezen/schuren.
IMG_20160418_142230.jpg
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

IMG_20160424_220933.jpg
Eerste deel van het filter, petje af hoor PappaLeo ik vind het een hele klus.
IMG_20160424_221816.jpg
De kastjes ingefreesd door PappaLeo :goedzo:

Nu wachten op fineer en de filters alvast verder afmaken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door pappaleo »

Leuk om te zien hoe dat vorm aanneemt :goedzo:

Gisteren trouwens asperges gegeten op de klassieke manier: aardappeltjes, ham, ei en botersaus erbij. En een lekkere witte wijn :sure:
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Copying The Inimini

Bericht door Aaad »

pappaleo schreef:
Leuk om te zien hoe dat vorm aanneemt :goedzo:

Gisteren trouwens asperges gegeten op de klassieke manier: aardappeltjes, ham, ei en botersaus erbij. En een lekkere witte wijn :sure:
Ik hoop niet dat je ze in Roosendaal gekocht hebt bij de streeksuper. Ik zag daar vrijdag een oud mannetje met z'n handen in de bak met water graaien om de asperges uit te zoeken. Daarbij gooide hij de asperges die niet voldeden na het beknijpen weer terug. Het enige wat je dan kan hopen is dat hij zijn handen thuis goed gewassen had, maar daar zag hij niet echt naar uit. :shock:

Aad
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Misschien een stomme vraag, maar hoe zetten jullie de draden vast aan de drivers.

Ik dacht daar kabelschoentjes voor te gebruiken, of doen jullie dat gewoon aan de drivers solderen?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door pappaleo »

Kan allebei. Ik heb ze gesoldeerd, maar als je toch kabelschoentjes hebt, dan zou ik die gebruiken.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

pappaleo schreef:
Kan allebei. Ik heb ze gesoldeerd, maar als je toch kabelschoentjes hebt, dan zou ik die gebruiken.
Dan ga ik ze maar solderen, als dat geen kwaad kan heb nl geen kabelschoentjes meer was er al naar op zoek.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Copying The Inimini

Bericht door SARK »

Let wel even op hoe zwaar de kabel is en hoeveel kracht deze op de soldeerlippen gaat uitoefenen, ik maak een zware kabel vaak eerst even met een tie-wrap vast aan de magneet zodat daar het meeste gewicht aan komt te hangen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door pappaleo »

Nou dat wordt een stukje van 20cm. Ik denk dat daar geen AudioQuest Oak voor gebruikt gaat worden.
Stukje tweelingsnoer. :mrgreen:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

pappaleo schreef:
Nou dat wordt een stukje van 20cm. Ik denk dat daar geen AudioQuest Oak voor gebruikt gaat worden.
Stukje tweelingsnoer. :mrgreen:
Nee dat denk ik ook niet het word een stukje van 1,5mm² OFC Speaker cable, heb ik toch genoeg van.
IMG_20160427_162049.jpg
IMG_20160427_162104.jpg
1 klaar nog 1 te gaan :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Copying The Inimini

Bericht door ray5150 »

Bestaat er ook koperkabel waar wel zuurstof in zit ?
Heeft waarschijnlijk wel een luchtiger geluid...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

Even zoeken Ray!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Copying The Inimini

Bericht door FR_Aad »

ray5150 schreef:
Bestaat er ook koperkabel waar wel zuurstof in zit ?
Heeft waarschijnlijk wel een luchtiger geluid...
Zoiets?
Bijlagen
image.jpeg
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

FR_Aad schreef:
ray5150 schreef:
Bestaat er ook koperkabel waar wel zuurstof in zit ?
Heeft waarschijnlijk wel een luchtiger geluid...
Zoiets?
Is dat een microscopische opname van die kabel, vet :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Copying The Inimini

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
Even zoeken Ray!
Gevonden !
http://www.breem.nl/TechThemas/OFC.htm
Of het antwoord in je straatje past, is weer een heel ander verhaal... 8-[
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Ow hahaha betekent OFC dat, nooit geweten :lagge:

Ik heb het er ook niet op uitgekozen.
Gewoon een paar meter van dat spul gekocht bij Rumoh.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

ray5150 schreef:
dre schreef:
Even zoeken Ray!
Gevonden !
http://www.breem.nl/TechThemas/OFC.htm
Of het antwoord in je straatje past, is weer een heel ander verhaal... 8-[
Ach,in ieder geval geen fabeltje. :mrgreen:

Ik luister zelf wel of ik het wat vind.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Copying The Inimini

Bericht door SARK »

[troll modus]Ze kunnen er beter helium instoppen .... dan heeft de zwaartekracht minder invloed op de kabel en trekt 'ie niet zo aan de aansluitlippen van de units :mrgreen: [/troll modus]
[serieuze modus]Ik heb wel eens te zware kabels aan een (ik dacht een Visaton FRS 8 ) breedbandertje zien hangen waardoor de lip werd vervormd, het zal idd over het algemeen wel loslopen maar een tiewrappie kost ook bijna niets[/serieuze modus]
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

filter.gif
In de tussentijd het tweede filter gemaakt.
Fineer is intussen ook binnen, helaas met een klein scheurtje maar er is gelukkig nog genoeg over.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Copying The Inimini

Bericht door richard »

SARK schreef:
[troll modus]Ze kunnen er beter helium instoppen .... dan heeft de zwaartekracht minder invloed op de kabel en trekt 'ie niet zo aan de aansluitlippen van de units :mrgreen: [/troll modus]
Misschien ook je schoolgeld terug vragen. Archimedes.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

IMG_20160507_140052.jpg
Vandaag de tweede kast van fineer voorzien.
De eerste kast is goed gelukt. Twee kleine hoekjes uit gebroken, weer op de plek gelijmd. Als je het niet weet zie je het niet, kan 1 van de hoekjes zelf niet eens meer terugvinden.
Als de tweede uit de pers is schuren en lakken, bijna klaar.
Laatst gewijzigd door A3Baak op za 07 mei 2016, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

Goed bezig dus! 8)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Copying The Inimini

Bericht door ray5150 »

Gelukkig ben ik niet de enige wiens hobbyhoek vrij rommelig is... :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door pappaleo »

Nou Ray, dit ziet er best opgeruimd uit :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”