Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Misschien horen de beide zekeringen wel met elkaar in contact te staan: zie foto van 'schema'. S1 en S2 worden gekoppeld, en daarmee dus waarschijnlijk ook de zekeringen? Het hoort dus blijkbaar zo, of toch niet?
Nog een keer in elkaar zetten en weer meten.
Nog een keer in elkaar zetten en weer meten.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Klopt wel hoor, de twee windingen zijn doorverbonden. De doorverbinding wordt de massa.wilco87 schreef:De drie uitgangspinnen van de 21vac maken contact met elkaar, dus ground met de beide andere pinnen. Beide zekeringen maken ook contact met elkaar op de 18 volt transformer. Lijkt me niet de bedoeling...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Veel simpeler dan dit wordt een print niet (niet lullig bedoelt). Heb je voor de zekeringen gemeten? Als het daar al niet klopt aan 1 kant is of de trafo naar de eeuwige jachtvelden of niet goed gesoldeerd. Er vanuit gaande dat de trafo's gelijk zijn natuurlijk.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Effe voor de zekerheid : je multimeter staat toch wel op AC (wisselspanning) ingesteld ? 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Oké... Geen idee wat er mis was, maar nu gaat het goed! Twee keer 21vac op x3!!!
De hele trafo en zekering opnieuw gesoldeerd. Zekeringen waren goed, zou het een slecht contact zijn geweest?
Ennuh, alle lampjes branden! Spanning is nabij de 3 volt, maar heb even een stel extra handen en ogen nodig om de boel veilig in te stellen.
De hele trafo en zekering opnieuw gesoldeerd. Zekeringen waren goed, zou het een slecht contact zijn geweest?
Ennuh, alle lampjes branden! Spanning is nabij de 3 volt, maar heb even een stel extra handen en ogen nodig om de boel veilig in te stellen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Gefeliciteerd!
Waarschijnlijk iets te voorzichtig gesoldeerd.
Waarschijnlijk iets te voorzichtig gesoldeerd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Mooi Wilco! Moet inderdaad een slechte soldering zijn geweest.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Haha, ja hoor Ray. Had dat al driedubbel nagekeken.ray5150 schreef:Effe voor de zekerheid : je multimeter staat toch wel op AC (wisselspanning) ingesteld ?
Maar weer druk verder met de kabeltjes... Pfff, wat een werk zeg. Bloed zweet en tranen, letterlijk:)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Wat denken jullie van deze indeling? Kan die ringkern daar, of gaat dat problemen opleveren?
Moet nog ergens een USB bordje komen, waarschijnlijk zwevend boven de DAC. Of is een iets grotere kast kopen op Koningsdag een goed idee?
Moet nog ergens een USB bordje komen, waarschijnlijk zwevend boven de DAC. Of is een iets grotere kast kopen op Koningsdag een goed idee?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ringkern zo ver mogelijk bij de dacprint vandaan. De USB-print zo dicht mogelijk bij de I2S ingang van de dacprint zodat de verbindingen zo kort mogelijk zijn.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ringkern past niet verder weg dan dit ivm snoertjes. Iets diepere kast zou wel schelen dus. USB kan praktisch boven de i2s ingang gehangen worden, dus korter kan haast niet.knuisje schreef:Ringkern zo ver mogelijk bij de dacprint vandaan. De USB-print zo dicht mogelijk bij de I2S ingang van de dacprint zodat de verbindingen zo kort mogelijk zijn.
Peter: de x6 aansluiting op de dacprint moet aangesloten worden op de i2s bron (USB bordje), staat op die x6 ook maar 100mA zoals de andere 5v aansluitingen? Of levert die wel meer ampère (0,5)? Want dan heb ik die ringkern niet nodig...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zo'n mooie DAC, is zo'n slap kastje van de sloop ?
Dat vind ik toch wel een beetje een domper op de feestvreugde...
(en ja, dat zeg ik, Ray, de recyclekoning van ZBA.
)
Dat vind ik toch wel een beetje een domper op de feestvreugde...
(en ja, dat zeg ik, Ray, de recyclekoning van ZBA.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Er is meer hoor dan dit kastje. Kon alleen niet veilig meten zonder dat de rest van de kast eraf gesloopt moest worden.
Ben helaas geen held in metaalbewerking, dus voor mij is dit helaas de enige manier
M'n broertje doet productdesign, als de DAC werkt en goed speelt gaat hij er iets moois voor/van maken... Tot die tijd moet ie idd in een dun kastje. Plankjespraktijken zoals ik hier vaak zie is met een kleine van 3 een beetje gevaarlijk.
Ben helaas geen held in metaalbewerking, dus voor mij is dit helaas de enige manier
M'n broertje doet productdesign, als de DAC werkt en goed speelt gaat hij er iets moois voor/van maken... Tot die tijd moet ie idd in een dun kastje. Plankjespraktijken zoals ik hier vaak zie is met een kleine van 3 een beetje gevaarlijk.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Loos alarm dus...Ik schrok al.
Ben benieuwd wat voor moois je broer ervan gaat maken.

Ben benieuwd wat voor moois je broer ervan gaat maken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zal nog wel even duren ben ik bang... De beste jongen is een perfectionist eerste klas en heeft heel erg veel projecten van school.
Maar tegen zijn kennis en de mooie apparatuur en materialen kan ik niet op. Lekker uitbesteden dus.
Maar tegen zijn kennis en de mooie apparatuur en materialen kan ik niet op. Lekker uitbesteden dus.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
x6 levert geen spanning maar vraagt spanning van de i2s-bron. Je dient een punt op te zoeken op de i2s-bron met hetzelfde spanningsniveau.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ah, nu ik m herlees snap ik het. Wishful Reading...knuisje schreef:x6 levert geen spanning maar vraagt spanning van de i2s-bron. Je dient een punt op te zoeken op de i2s-bron met hetzelfde spanningsniveau.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ook hier witte rook! Cd speler aangesloten op coax via normale dropveters en er komt zowaar geluid uit... Geen ruis, brom, piep of rondvliegende tweeters.
Nu nog wachten op m'n USB print. En het koekblik vervangen door een afdac2 waardig kastje...
Nu nog wachten op m'n USB print. En het koekblik vervangen door een afdac2 waardig kastje...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Gefeliciteerd, een hele mooie DAC, die eigenlijk alles kan, en ook qua klank een topper.wilco87 schreef:Ook hier witte rook! Cd speler aangesloten op coax via normale dropveters en er komt zowaar geluid uit... Geen ruis, brom, piep of rondvliegende tweeters.
Nu nog wachten op m'n USB print. En het koekblik vervangen door een afdac2 waardig kastje...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Gefeliciteerd! Hoe beter de rest van je set hoe meer je hem zal gaan waarderen.
-
audiofreak10
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 18:34
- Locatie: Almelo
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hierbij wat foto's hoe mijn AFDAC er uit is komen te zien, is wel wat uitgebreider geworden dan de standaard AFDAC.
Klinkt in ieder geval super, hoewel ik nu weer met een nieuw project bezig ben om DSD512 te gaan streamen wat helaas deze dac niet aankan.
Klinkt in ieder geval super, hoewel ik nu weer met een nieuw project bezig ben om DSD512 te gaan streamen wat helaas deze dac niet aankan.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik vind het een plaatje. Misschien dat als ik straks wat verder ben,
dat ik mij er toch ook eens aan ga wagen. Hij kan toch wel met dsd
overweg?
dat ik mij er toch ook eens aan ga wagen. Hij kan toch wel met dsd
overweg?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De kast ziet er keurig uit, bij de bedrading zijn nog wel wat verbeterpuntjes aan te stippen.
m.a.w. het kan iets netter.
m.a.w. het kan iets netter.
