Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ja hij leeft! En ja slechte foto...haha.
Vandaag hebben we naast het zoeken naar de juiste instellingen van diverse software ook diverse zaken getest. Ik heb eerder het gesprek over "de" Brom en "de" Piep hier gestaakt, echter na vandaag staan beide helaas weer op de agenda.
Er zijn zoveel combinaties van apparaten, kabels en zelfs stopcontacten/groepen voorbij gekomen dat mijn brein in ieder geval niet meer de gewenste sample rate behaald.
Ik baal enorm (niemand zijn schuld), in plaats van nu de vele mogelijkheden reproduceren had ik vandaag graag de DAC aan Ruud meegegeven.
Het houdt je van de straat...
Nu tijd voor een borrel....Proost.
Vandaag hebben we naast het zoeken naar de juiste instellingen van diverse software ook diverse zaken getest. Ik heb eerder het gesprek over "de" Brom en "de" Piep hier gestaakt, echter na vandaag staan beide helaas weer op de agenda.
Er zijn zoveel combinaties van apparaten, kabels en zelfs stopcontacten/groepen voorbij gekomen dat mijn brein in ieder geval niet meer de gewenste sample rate behaald.
Ik baal enorm (niemand zijn schuld), in plaats van nu de vele mogelijkheden reproduceren had ik vandaag graag de DAC aan Ruud meegegeven.
Het houdt je van de straat...
Nu tijd voor een borrel....Proost.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Heeft iemand al eens een 5v ttl level i2s bron aangesloten op de afdac 2?
Volgens de handleiding zou de il715 aan level conversie naar 3v3 moeten doen.
En is het dan ook zo dat je x6 voedt met 5v van de bron?
Ik wil namelijk de cronus van twistedpear icm een beaglebone black er in sleutelen.
Volgens de handleiding zou de il715 aan level conversie naar 3v3 moeten doen.
En is het dan ook zo dat je x6 voedt met 5v van de bron?
Ik wil namelijk de cronus van twistedpear icm een beaglebone black er in sleutelen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als je X6 met 5V van de bron voedt is het geen probleem.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Gisteren een Asus VivoPC aangeschaft, Foobar erop, wat aanpassingen en:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Oud draadje inmiddels. Bevallen de afdacjes nog?
Vandaag afdac 2 besteld, morgen betalen en als de onderdelen binnenkomen solderen!
Vandaag afdac 2 besteld, morgen betalen en als de onderdelen binnenkomen solderen!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Prima, goeie match ook met een composite versterker.wilco87 schreef:Oud draadje inmiddels. Bevallen de afdacjes nog?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Prima keuze. Bevalt nog voor de volle 110%wilco87 schreef:Oud draadje inmiddels. Bevallen de afdacjes nog?
Vandaag afdac 2 besteld, morgen betalen en als de onderdelen binnenkomen solderen!
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Mij beval de AFDAC ook nog prima.
Ik speel momenteel met W10 professional en Jriver en speel ook Native DSD files af. Klinkt geweldig.
Ik speel momenteel met W10 professional en Jriver en speel ook Native DSD files af. Klinkt geweldig.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Speel zelf met windows server 2012, geen idee hoe het werkt, maar dit klonk veel beter dan windows 10: vooral meer details in laag en een wat vloeiendere weergave. Bizar dat dergelijke dingen lijken uit te maken. Nog getest met m'n vrouw erbij, die hoorde het ookRNacoustics schreef:Mij beval de AFDAC ook nog prima.
Ik speel momenteel met W10 professional en Jriver en speel ook Native DSD files af. Klinkt geweldig.
Goed om positieve reacties te horen, ben erg benieuwd naar het verschil met mn ifi nano.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Inmiddels klaar met het soldeerwerk en net de stroom eraan gehangen. Trafo 1 meet keurig 11vac, maar trafo 2 doet raar. Op de linkerpen meet ik ongeveer 21vac, maar op de rechterpin tov ground slechts 4...
Wat kan dit zijn? Slechte verbinding? Transformator kapot?
Trafo twee is bij mij de 18v 8va. Heb ze niet omgekeerd hoop ik?
Wat kan dit zijn? Slechte verbinding? Transformator kapot?
Trafo twee is bij mij de 18v 8va. Heb ze niet omgekeerd hoop ik?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Soldeerwerk ziet er goed uit. zekeringen even doorpiepen met de multimeter ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zekeringen zijn goed, had daar al naar gekeken. Zal thuis zo nog een keer checken..
Voor de zekerheid: neutraal komt op de rechterpin achter de 18v travo, de plus (230v) op de linker? En 0,5a zekeringen voor de 18v trafo?
Voor de zekerheid: neutraal komt op de rechterpin achter de 18v travo, de plus (230v) op de linker? En 0,5a zekeringen voor de 18v trafo?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De positie van fase en nul maakt niet uit. Ik heb het ook eens gehad. Opamp spanning niet goed. Bedrading vervangen, spanningsregelaar vervangen maar steeds kwam de fout na een tijdje weer terug. Uiteindelijk zelfs de trafo vervangen, geen verbetering. Bleek het aan de zekering te liggen...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zijn die spanningen belast, of onbelast gemeten ?
Indien het eerste, zou er mogelijk sluiting in de achterliggende schakeling kunnen zitten.
Indien het eerste, zou er mogelijk sluiting in de achterliggende schakeling kunnen zitten.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat kan ook licht reflectie van de foto zijn, Barry.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Inderdaad, maar is wel iets om even na te kijken, zoveel kan er verder ook niet mis zijn op een relatief eenvoudig printje waarvan bekend is dat het correct hoort te werken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik tip nog steeds de zekering, die komen waarschijnlijk uit hetzelfde doosje als mijn defecte. Probeer eens voor de zekering te meten.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dank voor alle tips! Ben nu niet thuis, hoop vanmiddag of vanavond de boel nog eens door te meten.
Er zijn inderdaad een paar punten die redelijk dun in de soldeer zitten. Ga proberen te meten voor de zekering. Is voor mij wel een nieuwe hobby dat knutselen en meten, dus zal nog wel een paar vragen hebben;)
Er is gemeten zonder belasting, heb de salas nog niet durven aansluiten omdat die waarden afweken. Lag al wel allemaal klaar, maar helaas...
Er zijn inderdaad een paar punten die redelijk dun in de soldeer zitten. Ga proberen te meten voor de zekering. Is voor mij wel een nieuwe hobby dat knutselen en meten, dus zal nog wel een paar vragen hebben;)
Er is gemeten zonder belasting, heb de salas nog niet durven aansluiten omdat die waarden afweken. Lag al wel allemaal klaar, maar helaas...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De drie uitgangspinnen van de 21vac maken contact met elkaar, dus ground met de beide andere pinnen. Beide zekeringen maken ook contact met elkaar op de 18 volt transformer. Lijkt me niet de bedoeling...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Gewoon de bijgeleverde door Peter... Lijkt me wel dan toch? Myrra 44311 p49/14
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ken het schema niet, maar als je de wikkeling van een trafo Ohms meet is dit vrijwel een sluiting.
