Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door wouter »

Bij de Dynaudio datasheets had ik al gezien dat de meetdatum geen introductiedatum kon zijn, aangezien die uit '84 zijn met de 21W54 terwijl die in 1980 al in de Translator Reference zat. Waarschijnlijk bij destijds nieuw folder materiaal nieuwe metingen inderdaad...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

wouter schreef:
Bij de Dynaudio datasheets had ik al gezien dat de meetdatum geen introductiedatum kon zijn, aangezien die uit '84 zijn met de 21W54 terwijl die in 1980 al in de Translator Reference zat. Waarschijnlijk bij destijds nieuw folder materiaal nieuwe metingen inderdaad...
Zat daar de D28AF in (de vlakke) of de D28 met waveguide?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door wouter »

Alle drie de domes waren met waveguide: http://www.translator-info.nl/reference.html
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
ray5150 schreef:
Straks komt Gehard met een stel SA Bleu Box'en aanzetten. :lol:
Die zijn van na 1981 Ray.
Je hebt gelijk. even nagezocht en het blijkt ongeveer 1986 te zijn. :dank:
(http://www.sa-vintage.com/computercontr ... uebox.html)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
ray5150 schreef:
Straks komt Gehard met een stel SA Bleu Box'en aanzetten. :lol:
Die zijn van na 1981 Ray.
Je hebt gelijk. even nagezocht en het blijkt ongeveer 1986 te zijn. :dank:
(http://www.sa-vintage.com/computercontr ... uebox.html)
Kan me de introductie op de beurs in Frankfurt nog levendig herinneren: op onze vraag of de bediening via de pc niet te ingewikkeld werd antwoorde Edje Wijnker met de opmerking dat niet elke flightcaseduwer moest denken dat ie een geluidstechnicus was......
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

hint: er is nog steeds een steje Kef B200 te koop
http://forum.zelfbouwaudio.nl/albert/
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

pappaleo schreef:
Olaf Markus schreef:
leuk initiatief :goeie:
Als ik dit had aan zien komen, dan had ik wel iets aangeschaft uit jouw grote opruiming.

Nu moet ik gaan zoeken.
pappaleo schreef:
Het dreigt een Philips wedstrijd te worden.
Niet dus. :(

Ik heb het afgelopen halfjaar heel wat handel in oudere Philips units voorbij zien komen, maar misschien worden die alleen maar gebruikt als wandversiering.

Waar blijven die leuke ontwerpjes?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

Oh ja, en het hoeft niet klein te zijn. De term WAF is ook niet vintage:
Wikipedia schreef:
De term "Wife Acceptance Factor" werd in september 1983 voor het eerst gebruikt door Larry Greenhill in een artikel over de Quad ESL-63
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Chris_T »

Een stevig Philips ontwerpje borrelt hier wel in de gedachten :-$
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

Chris_T schreef:
Een stevig Philips ontwerpje borrelt hier wel in de gedachten :-$
hier zelfs 2 :hide:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ray5150 »

Het moet natuurlijk geen "luidspreker bouwen met alleen maar Phillips units" gaan worden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

Daarom zei ik......
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door ray5150 »

Weet ik. :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Het moet natuurlijk geen "luidspreker bouwen met alleen maar Phillips units" gaan worden. :mrgreen:
Henkjan schreef:
hint: er is nog steeds een steje Kef B200 te koop
http://forum.zelfbouwaudio.nl/albert/
:relax:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door richard »

Walt schreef:
Setje speakers met de Accuton C11+C77 lijkt mij ook intressant en voldoet ook wel aan de leeftijd eis denk ik,...
1984? http://accuton.com/company/
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door dre »

Thiel &partner was het toch?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door richard »

dre schreef:
Thiel &partner was het toch?
Ja, die partner is er volgens het verhaaltje in 1992 bij gekomen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Olaf Analogue »

pappaleo schreef:

Niet dus. :(

Ik heb het afgelopen halfjaar heel wat handel in oudere Philips units voorbij zien komen, maar misschien worden die alleen maar gebruikt als wandversiering.

Waar blijven die leuke ontwerpjes?
Hier hangt hier niets aan de wand, in tegendeel, hier staat wel een HEEL leuk Philips ontwerp. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

Ja, jij handelde er wel in maar bouwt ook. Dat hebben we gezien. Mijn opmerking was ook duidelijk niet aan jou geadresseerd :mrgreen:

Als ik gewoon het aantal philips units bekijk dat hier (en op mp) voorbij komt en het aantal ontwerpen met philips units dat hier gemaakt wordt, dan is dat niet in verhouding, lijkt me. Maar ik kan het mis hebben, hoor.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Olaf Analogue »

Nee, het klopt wat je zegt hoor, ik denk dat er misschien mensen zijn die er een keer wat mee experimenteren maar dan toch een andere keuze maken en de Philips units misschien weer op marktplaats zetten.
Ik blijf dit topic overigens wel volgen, ik wil even kijken of een eventuele luisterdag van de grond komt, indien dit op een voor mij gunstige datum en locatie is dan zit ik er toch aan te denken om ook te komen, dit mede om wat mensen te leren kennen die ook met vintage werken, dat lijkt me wel leuk.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door RobertD »

Ik speel ook nog met een idee voor een 9710 met een tweeter in een soort Onken behuizing. Als ik de tijd er voor vind, dan start ik een topic. Luisteren gaan we later dit jaar in Alphen doen, Olaf.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Olaf Analogue »

RobertD schreef:
Ik speel ook nog met een idee voor een 9710 met een tweeter in een soort Onken behuizing. Als ik de tijd er voor vind, dan start ik een topic. Luisteren gaan we later dit jaar in Alphen doen, Olaf.
Is daar dan ook een mogelijkheid om mijn gehele set neer te zetten? Moet ik mezelf dan ergens opgeven?
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door RNacoustics »

Ik heb ook nog de nodige Philips spullen liggen.
En lijkt mij wel leuk om een fraaie luidspreker mee te bouwen.
Wanneer staat Alphen dan op de planning :?:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

RNacoustics schreef:
Ik heb ook nog de nodige Philips spullen liggen.
En lijkt mij wel leuk om een fraaie luidspreker mee te bouwen.
Wanneer staat Alphen dan op de planning :?:
Leuk, doen ! :goedzo:
RNacoustics schreef:
RobertD schreef:
In verband met Hengelo en Breda in het begin van het jaar (voor de zomervakantie) gaat Alphen waarschijnlijk naar het najaar.

We zullen nog overleggen met de organisatie van Beetsterzwaag om e.e.a. genoeg ruimte op de kalender te geven.
Dus ik heb nog wel even tijd om de Maestoso luidsprekers luisterklaar te maken. :relax:
Exacte datum is nog niet vastgesteld.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

RNacoustics schreef:
Wanneer staat Alphen dan op de planning :?:
reken op november, als het zeker is lees je dat hier
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”