Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Bij de Dynaudio datasheets had ik al gezien dat de meetdatum geen introductiedatum kon zijn, aangezien die uit '84 zijn met de 21W54 terwijl die in 1980 al in de Translator Reference zat. Waarschijnlijk bij destijds nieuw folder materiaal nieuwe metingen inderdaad...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Zat daar de D28AF in (de vlakke) of de D28 met waveguide?wouter schreef:Bij de Dynaudio datasheets had ik al gezien dat de meetdatum geen introductiedatum kon zijn, aangezien die uit '84 zijn met de 21W54 terwijl die in 1980 al in de Translator Reference zat. Waarschijnlijk bij destijds nieuw folder materiaal nieuwe metingen inderdaad...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Alle drie de domes waren met waveguide: http://www.translator-info.nl/reference.html
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Je hebt gelijk. even nagezocht en het blijkt ongeveer 1986 te zijn.ds23man schreef:Die zijn van na 1981 Ray.ray5150 schreef:Straks komt Gehard met een stel SA Bleu Box'en aanzetten.
(http://www.sa-vintage.com/computercontr ... uebox.html)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Kan me de introductie op de beurs in Frankfurt nog levendig herinneren: op onze vraag of de bediening via de pc niet te ingewikkeld werd antwoorde Edje Wijnker met de opmerking dat niet elke flightcaseduwer moest denken dat ie een geluidstechnicus was......ray5150 schreef:Je hebt gelijk. even nagezocht en het blijkt ongeveer 1986 te zijn.ds23man schreef:Die zijn van na 1981 Ray.ray5150 schreef:Straks komt Gehard met een stel SA Bleu Box'en aanzetten.![]()
(http://www.sa-vintage.com/computercontr ... uebox.html)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
hint: er is nog steeds een steje Kef B200 te koop
http://forum.zelfbouwaudio.nl/albert/
http://forum.zelfbouwaudio.nl/albert/
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
pappaleo schreef:Als ik dit had aan zien komen, dan had ik wel iets aangeschaft uit jouw grote opruiming.Olaf Markus schreef:leuk initiatief
Nu moet ik gaan zoeken.
Niet dus.pappaleo schreef:Het dreigt een Philips wedstrijd te worden.
Ik heb het afgelopen halfjaar heel wat handel in oudere Philips units voorbij zien komen, maar misschien worden die alleen maar gebruikt als wandversiering.
Waar blijven die leuke ontwerpjes?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Oh ja, en het hoeft niet klein te zijn. De term WAF is ook niet vintage:
Wikipedia schreef:De term "Wife Acceptance Factor" werd in september 1983 voor het eerst gebruikt door Larry Greenhill in een artikel over de Quad ESL-63
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Een stevig Philips ontwerpje borrelt hier wel in de gedachten 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
hier zelfs 2Chris_T schreef:Een stevig Philips ontwerpje borrelt hier wel in de gedachten![]()
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Het moet natuurlijk geen "luidspreker bouwen met alleen maar Phillips units" gaan worden. 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
ray5150 schreef:Het moet natuurlijk geen "luidspreker bouwen met alleen maar Phillips units" gaan worden.
Henkjan schreef:hint: er is nog steeds een steje Kef B200 te koop
http://forum.zelfbouwaudio.nl/albert/
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
1984? http://accuton.com/company/Walt schreef:Setje speakers met de Accuton C11+C77 lijkt mij ook intressant en voldoet ook wel aan de leeftijd eis denk ik,...
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ja, die partner is er volgens het verhaaltje in 1992 bij gekomen.dre schreef:Thiel &partner was het toch?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Hier hangt hier niets aan de wand, in tegendeel, hier staat wel een HEEL leuk Philips ontwerp.pappaleo schreef:
Niet dus.
Ik heb het afgelopen halfjaar heel wat handel in oudere Philips units voorbij zien komen, maar misschien worden die alleen maar gebruikt als wandversiering.
Waar blijven die leuke ontwerpjes?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ja, jij handelde er wel in maar bouwt ook. Dat hebben we gezien. Mijn opmerking was ook duidelijk niet aan jou geadresseerd 
Als ik gewoon het aantal philips units bekijk dat hier (en op mp) voorbij komt en het aantal ontwerpen met philips units dat hier gemaakt wordt, dan is dat niet in verhouding, lijkt me. Maar ik kan het mis hebben, hoor.
Als ik gewoon het aantal philips units bekijk dat hier (en op mp) voorbij komt en het aantal ontwerpen met philips units dat hier gemaakt wordt, dan is dat niet in verhouding, lijkt me. Maar ik kan het mis hebben, hoor.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Nee, het klopt wat je zegt hoor, ik denk dat er misschien mensen zijn die er een keer wat mee experimenteren maar dan toch een andere keuze maken en de Philips units misschien weer op marktplaats zetten.
Ik blijf dit topic overigens wel volgen, ik wil even kijken of een eventuele luisterdag van de grond komt, indien dit op een voor mij gunstige datum en locatie is dan zit ik er toch aan te denken om ook te komen, dit mede om wat mensen te leren kennen die ook met vintage werken, dat lijkt me wel leuk.
Ik blijf dit topic overigens wel volgen, ik wil even kijken of een eventuele luisterdag van de grond komt, indien dit op een voor mij gunstige datum en locatie is dan zit ik er toch aan te denken om ook te komen, dit mede om wat mensen te leren kennen die ook met vintage werken, dat lijkt me wel leuk.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ik speel ook nog met een idee voor een 9710 met een tweeter in een soort Onken behuizing. Als ik de tijd er voor vind, dan start ik een topic. Luisteren gaan we later dit jaar in Alphen doen, Olaf.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Is daar dan ook een mogelijkheid om mijn gehele set neer te zetten? Moet ik mezelf dan ergens opgeven?RobertD schreef:Ik speel ook nog met een idee voor een 9710 met een tweeter in een soort Onken behuizing. Als ik de tijd er voor vind, dan start ik een topic. Luisteren gaan we later dit jaar in Alphen doen, Olaf.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Ik heb ook nog de nodige Philips spullen liggen.
En lijkt mij wel leuk om een fraaie luidspreker mee te bouwen.
Wanneer staat Alphen dan op de planning
En lijkt mij wel leuk om een fraaie luidspreker mee te bouwen.
Wanneer staat Alphen dan op de planning
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Leuk, doen !RNacoustics schreef:Ik heb ook nog de nodige Philips spullen liggen.
En lijkt mij wel leuk om een fraaie luidspreker mee te bouwen.
Wanneer staat Alphen dan op de planning
Exacte datum is nog niet vastgesteld.RNacoustics schreef:Dus ik heb nog wel even tijd om de Maestoso luidsprekers luisterklaar te maken.RobertD schreef:In verband met Hengelo en Breda in het begin van het jaar (voor de zomervakantie) gaat Alphen waarschijnlijk naar het najaar.
We zullen nog overleggen met de organisatie van Beetsterzwaag om e.e.a. genoeg ruimte op de kalender te geven.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
reken op november, als het zeker is lees je dat hierRNacoustics schreef:Wanneer staat Alphen dan op de planning![]()
