Blijkbaar lees jij bovenstaande tekst anders dan ik WaltTom Magchielse schreef:Eén en ander werd aannemelijk gemaakt met (niet dubbel-blinde) luisterproeven, na statistieken de ergste vorm van bedriegerij.![]()
Hier scheidden onze wegen, op de ontwikkel afdeling van de NOS was geen ruimte voor dergelijke ideeën.
Betrokkene vond echter gehoor bij vooral musici, die kennelijk gecharmeerd waren van zijn overtuigende verteltrant, en niet zeer bedreven in objectieve luistertests.
(...)
Maar kennelijk is zingt het idee in sommige kringen nog rond.
koolstof weerstand
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: koolstof weerstand
I.d.d., v.d. Hull is daar destijds op ingesprongen met zijn koolstofkabels. Weet niet of hij die nog steeds verkoopt. En worden sinds een jaar of wat allerlei tegeltjes en smeerseltjes verkocht met als thema het doorgeven van "Structuurinformatie". Ik dacht in eerste instantie dat het een 1-april grap was, maar daar duurt het te lang voor. Het is serieuze business.
Zeker serieus, dit zijn tweaks die je set echt naar een hoger plan tillen.
Hmm ja, geen verhaal over "stuctuurinformatie". Wel een heel BS verhaal voor als je je kamer vol met accuzuur wilt laten lopen. Je versterker en jijzelf zijn dan waarschijnlijk opgelost maar de speakerkabels zijn nog in orderay5150 schreef:
-
wouter
- Ook commercieel actief
Even in Jip en Janneke taal, het voordeel van de (speciale) koolstof in de kabel is dat het de eigenschap heeft geen microdetails in de kabel verloren te laten gaan maar met de grotere signalen MEE te sturen?!
Dit is natuurlijk erg leuk, maar als ergens dan gewoon koper zit blijft er natuurlijk zeer weinig te sturen want dan zijn die microdetails toch al grotendeels verdwenen?!

Dit is natuurlijk erg leuk, maar als ergens dan gewoon koper zit blijft er natuurlijk zeer weinig te sturen want dan zijn die microdetails toch al grotendeels verdwenen?!
Versterkt mijn idee dat deze kwaliteit op een paar plekken in je keten eigenlijk geen structuurinformatie meer kan redden, die is al hopeloos verloren gegaanSuch experience could only be repeated with pure gold or pure platinum, considerably pricier than the L. S. C.
De structuur informatie gaat opzich niet verloren, je kan hem ook opnieuw ordenen, dat is het idee achter de SW kurkjes en de bybee purifiers, hoe later in de keten, hoe beter.
Verder zou ik je willen aanraden de oude topics op audiofreaks door te spitten, met name posts van Berret lichten soms een tipje van de sluier op. Hoe het behandelen van de koolstof echter precies plaats vind, is mij ook nog steeds onduidelijk.
Groetjes Walter
Verder zou ik je willen aanraden de oude topics op audiofreaks door te spitten, met name posts van Berret lichten soms een tipje van de sluier op. Hoe het behandelen van de koolstof echter precies plaats vind, is mij ook nog steeds onduidelijk.
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Zolang de rest van de keten behandeld is met de op de juiste manier behandelde koolstof, zijn deze delen in staat de structuurinformatie, die middels modulatie wordt opgeslagen in het geheugen van de elektronen, weer uit het geheugen van die elektronen te onttrekken.
Edit:
dat zeg ik!
Edit:
Als je geheugen vervangt door energie niveau, dan klopt dat verbazend goed...
Elektronen met geheugen? En behandelde koolstof zou dan een medicijn zijn voor elektronen met Alzheimer?pappaleo schreef:Zolang de rest van de keten behandeld is met de op de juiste manier behandelde koolstof, zijn deze delen in staat de structuurinformatie, die middels modulatie wordt opgeslagen in het geheugen van de elektronen, weer uit het geheugen van die elektronen te onttrekken.
Edit:![]()
dat zeg ik!
Het lijkt mij overigens zeer onwaarschijnlijk dat de elektronen die bij de opname er aan te pas kwamen, dezelfde zijn als die jaren later naar je speakers gaan. De kans dat je de hoofdprijs in de staatsloteij wint is vele malen groter
- SSassen
- Contacteer:
Sorry Walt, zoals Tom al aangeeft is dit hele traject ingezet ergens in de jaren '80 en '90, noem 't een soort audio-religie die bepaalde fabrikanten (o.a. Van der Hul) zeker geen windeieren heeft gelegd.
Er is echter nul-komma-nul onderbouwing voor vanuit de wis- en natuurkunde en daarmee bestaat het voornamelijk tussen de oren, uiteraard wel ter meerder ere en glorie van de fabrikanten die dankbaar gebruik maken van jouw en andermans naïviteit om hun producten aan je te slijten.
Mocht die onderbouwing d'r wel zijn dan hou ik me overigens aanbevolen, ik ben altijd op zoek naar mogelijkheden of middelen om mijn horizon te verbreden.
Er is echter nul-komma-nul onderbouwing voor vanuit de wis- en natuurkunde en daarmee bestaat het voornamelijk tussen de oren, uiteraard wel ter meerder ere en glorie van de fabrikanten die dankbaar gebruik maken van jouw en andermans naïviteit om hun producten aan je te slijten.
Mocht die onderbouwing d'r wel zijn dan hou ik me overigens aanbevolen, ik ben altijd op zoek naar mogelijkheden of middelen om mijn horizon te verbreden.
Deze hele discussie doet mij denken aan:
De eerste 40 seconden dan
De eerste 40 seconden dan
Laatst gewijzigd door Chris_T op ma 18 apr 2016, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het idee dat jullie 5 jaar achter lopen... hebben jullie de laatste jaren echt nooit de topics m.b.t. Structuurinformatie op audiofreaks gevolgd? Een aantal tweaks die hiermee samenhangen zijn zelfs meerdere malen op de X-fi aan het publiek getoond.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Meer onzin kon ik niet verzinnen op dit moment.Pjotr schreef:Elektronen met geheugen? En behandelde koolstof zou dan een medicijn zijn voor elektronen met Alzheimer?![]()
Nu blijkt dat ik spijker op den kop sla.
- SSassen
- Contacteer:
Oude wijn, nieuwe zakken Walt, en wat ons betreft; een ezel stoot zich niet twee maal aan dezelfde steen, om d'r nog wat spreekwoorden tegenaan te gooien.Walt schreef:Ik heb het idee dat jullie 5 jaar achter lopen... hebben jullie de laatste jaren echt nooit de topics m.b.t. Structuurinformatie op audiofreaks gevolgd? Een aantal tweaks die hiermee samenhangen zijn zelfs meerdere malen op de X-fi aan het publiek getoond.
Groetjes Walter
Jawel Walter, zeker heb ik dat allemaal doorgespit. Heel veel woorden maar geen touw aan vast knopen. Ze kunnen het daar volstrekt niet uitleggen wat structuurinformatie is maar hangen er wel een hele cultus aan op.Walt schreef:Ik heb het idee dat jullie 5 jaar achter lopen... hebben jullie de laatste jaren echt nooit de topics m.b.t. Structuurinformatie op audiofreaks gevolgd? Een aantal tweaks die hiermee samenhangen zijn zelfs meerdere malen op de X-fi aan het publiek getoond.
Groetjes Walter
Net als jij geloofde ik er niet in, en ook ik had alle topics doorgespit, zo kom je er niet uit. Uiteindelijk contact opgenomen met 1 van de mannen achter de SW kurkjes en deze besteld. De effecten zijn gelijksoortig als de bybee tweaks. Uitleggen is lastig, het is vooral de beleving van de muziek door de luisteraar, die wordt intenser. Met meten en ABX testen heeft het niks van doen, ik heb het wel eens met hypnose vergeleken... De tweaks doen veel meer met de luisteraar, dan met de set... Als je er niet in gelooft, dan werkt het ook niet. Het is en blijft wazige materie.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- SSassen
- Contacteer:
@Walt,
Als ik onderstaande doorlees wordt bij mij een ding heel snel duidelijk, deze mensen zijn compleet losgezongen van de realiteit en hun claims missen elk raakvlak met hoe al sinds jaar en dag aantoonbaar electronentransport in geleiders plaatsvindt.
Ik krijg haast medelijden met degenen die hier met open ogen intuinen, aan de andere kant weet ik ook dat veel mensen zich graag een rad voor de ogen laten draaien met de belofte op iets beters in 't verschiet.
Dat deze 'zoektocht' eindeloos is en alleen tot doel heeft de zakken van deze valse profeten te vullen gaat kennelijk aan je voorbij? Jammer.
http://www.audiofreaks.nl/index.php?pag ... icleid=207
Als ik onderstaande doorlees wordt bij mij een ding heel snel duidelijk, deze mensen zijn compleet losgezongen van de realiteit en hun claims missen elk raakvlak met hoe al sinds jaar en dag aantoonbaar electronentransport in geleiders plaatsvindt.
Ik krijg haast medelijden met degenen die hier met open ogen intuinen, aan de andere kant weet ik ook dat veel mensen zich graag een rad voor de ogen laten draaien met de belofte op iets beters in 't verschiet.
Dat deze 'zoektocht' eindeloos is en alleen tot doel heeft de zakken van deze valse profeten te vullen gaat kennelijk aan je voorbij? Jammer.
http://www.audiofreaks.nl/index.php?pag ... icleid=207
- SSassen
- Contacteer:
= tekstboek definitie van het placebo effect.Walt schreef:De tweaks doen veel meer met de luisteraar, dan met de set... Als je er niet in gelooft, dan werkt het ook niet. Het is en blijft wazige materie.
Ik zal het aanstaande woensdag eens aan de neurochirurg voorleggen, nieuwe methode, misschien kan hij bij mij ook gelijk wat van de structuur controleren, als de boel dan toch open ligt.pappaleo schreef:Meer onzin kon ik niet verzinnen op dit moment.Pjotr schreef:Elektronen met geheugen? En behandelde koolstof zou dan een medicijn zijn voor elektronen met Alzheimer?![]()
Nu blijkt dat ik spijker op den kop sla.![]()
Een Suzy onder mijn schedeldak doet het ook wel denk ik.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 18 apr 2016, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor 100 euro heb je 4 SW kurkjes en kun je zelf testen of ze wat doen in je setup, achterop de magneet van de mid en tweeter plakken met bison tix. Kleine investering voor jou zou ik zeggen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Walt Google eens op "geïnduceerde waan"... Kost niks 
Placebo effect: het helpt wel maar het werkt niet
Laatst gewijzigd door nanko op ma 18 apr 2016, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb al zat kurkjes, nu jullie nog!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Er komt geen bison tix op de magneten van mijn drivers, dat beïnvloed de weergave namelijk nadelig!
Of zou dit een Placebo effect kunnen zijn?
Of zou dit een Placebo effect kunnen zijn?