Daarom wil ik dus een kistradio/audiokist bouwen die niet te groot is, maar wel lekker geluid laat horen, evt. ook voor een feestje (dus zowel op hoog als laag volume fijn geluid). We hebben een tijd terug een IKEA TV meubel gekocht welke lijkt op: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49062765/. Omdat ik een plank in die grijsbruine houtkleur teveel had meegenomen hebben we die dus over. Die plank wil ik als basis gebruiken voor de kist (voorkant). De rest wil ik dezelfde kleur wit maken als het TV meubel. Dan past e.e.a. lekker bij de rest van het interieur.
Op zich heb ik weinig eisen, want zoals ik al in mijn voorsteltopic zeg: ik ben totaal geen audiofiel. Natuurlijk hoor ik wel verschil tussen TV speakers, een computerspeakersetje en de segmenten erboven, maar vergelijkbaar met mijn kistradio (JBL full-range autospeakers en Dayton DVC sub) is meer dan prima. De eisen die ik wél heb:
- Compact en mooi afgewerkt
- Zowel op laag als hoog volume "acceptabel" geluid
- Niet té duur (speakers/filter: max. €100)
- Versterker ingebouwd, heb zelf nog een 2.1 TPA3116 en enkele TA2024's liggen
- Chromecast Audio (of vergelijkbaar, maar géén RPi - alleen maar groundloop-problemen mee gehad) voor Spotify
- Laag is fijn

- Niet te complex en zeker niet op gehoor filters maken, etc. (daar ben ik gewoonweg niet voor geschikt
)
Of zijn er andere mooiere/betere/goedkopere opties? Zoals één subwoofer (die presteert in een kleine behuizing) en twee mid/hoog? Kan iemand me verder helpen, want ik weet echt niet waar ik moet beginnen anders...
