Dit om een paar redenen,in de DAC's die te koop zijn mis ik wel een paar dingen.
Het eerste wat ik er aan mis zijn het aantal ingangen, bij Toslink is dat een maximum van 2.
Vaak is in het versterker gedeelte een goedkope, of niet al te geweldige IC gebruikt dikwijls om kosten te besparen.
Wel erg jammer, het analoge deel doet nogal veel voor het eind resultaat.
Er zijn wel DAC's die in de buurt komen van wat ik in gedachte heb zoals de Teac ud501 of beter ud503, helaas deze heeft te weinig ingangen en de opamps die gebruikt worden zijn MUSE8920.
Wel aan te passen allemaal, maar zou toch nog een aardige investering worden.
Ik ben wel nieuw als het gaat om digitale audio, wat natuurlijk weer lastig wordt om snel tot een eind resultaat te komen.
Mijn gedachte (even zonder tekening etc)
ingangen ic CS8416, dan komt voor het rechter kanaal 1 vertraging en voor het linker kanaal een buffer 40 bit (6X 74VHC164) ,
vervolgens per kanaal een CS8421 om te kunnen upscalen, dan eerst digitale isolatie met ISO7240CF voor dat het signaal naar de 2 dac's-ic's gaat. Voor de DAC-IS's heb ik 2 pcm1795 in gepland, de ak4490 (bijvoorbeeld)( heb ik hier nog in geen webshop gevonden helaas).
In de versterking wilde ik 6 AD8065 gaan gebruiken, de opa627 hebben wel de beste reviews, echter 6X€40,- houden me daar voorlopig nog even terug
Maar eerst maar eens beginnen bij het begin. Heeft iemand ervaring met de CS8416 in software modus?
Ik heb zelf de Pickit2 dus kan wel een IC programmeren.
Ik heb op het moment de pic30F4013 hier liggen om er iets mee te gaan doen.
Het zou ook wel in hardware modus mogelijk zijn en het aansturen van relays om de ingangen te selecteren, maar toch even uitvissen hoe dit werkt.
mvg Mas