Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ultrazooom 3.0
Wel even die witte nylon ringen vervangen voor zwarte, dit lijkt natuurlijk nergens op 
Re: Ultrazooom 3.0
En wat zijn je eerste indrukken, Gerhard.
Ik neem aan dat je toch wel een luistertest gedaan hebt ?
Ik neem aan dat je toch wel een luistertest gedaan hebt ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0
Gister even een snel opzetje gedaan in mono, kom 2 eindtrappen tekort. Klinkt niet verkeerd! Vanavond eens wat serieuze metingen doen in de meetzaal. Verder nog wat eindtrappen lenen van een niet nader te noemen bedrijf.
Re: Ultrazooom 3.0
ds23man schreef:Verder nog wat eindtrappen lenen van een niet nader te noemen bedrijf.
Re: Ultrazooom 3.0
met die gebogen lijn geïnspireerd op linkwitz orionds23man schreef:Oh ja, zo klinken ze een stuk beter:
Re: .
ray5150 schreef:Moet je ook even uitleggen wat het is, Jan Geert
Niet zó moeilijk te zien toch? Ik zal er dan ook maar geen 'mystery' speaker van maken.
Davis 20klv8 in transmissielijn behuizing, van Medevoort electrostaat paneel er bovenop.
Ik heb een (zeldzame) vM XO220 2-weg cross over en gebrukte hem dan met 2 vM PA-222 eindversterkers.
Goed systeem maar het uitvogelen van de demping van de lijn was een.......uitdaging.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Even een update:
De ticc meet niet recht, wat ik ook niet verwacht had. Krijg je niet voorelkaar met dit soort grote drivers maar gelukkig bestaat er dsp.
Hoe klinkt het nu? Schiet mij maar 1 woord binnen: Geniaal!
Maar wel met een hoop demping aan de achterzijde, zonder smeerde de ruimte elke opname dicht ondanks de grote en een afstand van 4 meter van de achtermuur. De ruimtelijke informatie van de opname was gewoon weg ( en daarmee de diepte), alles kreeg hetzelfde akoestische sausje. Bij opnames met Qsound was dit effect (Qsound) totaal verdwenen.
De ticc meet niet recht, wat ik ook niet verwacht had. Krijg je niet voorelkaar met dit soort grote drivers maar gelukkig bestaat er dsp.
Hoe klinkt het nu? Schiet mij maar 1 woord binnen: Geniaal!
Maar wel met een hoop demping aan de achterzijde, zonder smeerde de ruimte elke opname dicht ondanks de grote en een afstand van 4 meter van de achtermuur. De ruimtelijke informatie van de opname was gewoon weg ( en daarmee de diepte), alles kreeg hetzelfde akoestische sausje. Bij opnames met Qsound was dit effect (Qsound) totaal verdwenen.
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 27 mar 2016, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Schiet mij nog een woord binnen:
Alsof er een engeltje in je oor piest.
Alsof er een engeltje in je oor piest.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Even een noob vraag, valt hij nou na 20.000 hertz geheel af of is dit het eind van je meetbereik?
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Even voor mijn beeldvorming, is de gele lijn het frequentie verloop van het laag?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Yep, en voordat iedereen zich afvraagt waarom die laagbult: ik heb hier geen roomgain. Zonder die bult klinkt het vreselijk dun.
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Is het een beetje goed te transporteren naar Breda?
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Maar is de zwarte lijn dan die van de AMT?ds23man schreef:Yep, en voordat iedereen zich afvraagt waarom die laagbult: ik heb hier geen roomgain. Zonder die bult klinkt het vreselijk dun.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Je moet de oranje en zwarte lijn doortrekken, omdat dat plaatje in het laagkanaal is gemaakt wordt het zwarte gedeelte oranje.
