Goede versterker gezocht

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Goede versterker gezocht

Bericht door CoenvanDongen »

Hallo,

Mijn Yamaha rx-v459 receiver is ermee opgehouden.
Dus ben ik op zoek naar een nieuwe versterker, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Kan iemand mij aanraden waar ik naar kan kijken en wat een solide koop kan zijn?
Mag nieuw mag tweedehands, maar graag wel een beetje modern. geen vintage spul.

Wat heb ik:
Seas Trym 8 ohm 120 watt recomended amplifier 50-250 watt.
yamaha cdx 497 cd-speler en een bang en olufsen platendraaier.

Wat wil ik en welk budget:
Simpele stereo versterker
+/- € 500 tot € 700,-
Zilverkleurig
Phono-ingang
Graag een upgrade qua geluid op mijn huidige yamaha rx-v459

Ik vind zelf de yamaha a-s701 erg mooi, maar weet niet of dat erg "bang for de bucks" is.
Ik denk zelf dat een redelijk moderne tweedehandsje misschien meer op kan leveren.

bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door dre »

Moet er een phonosectie in zitten?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door Barry2001 »

Alleen een ingang.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door dre »

Goed gelezen! :roll:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door CoenvanDongen »

Hmmm mja Marantz...

Vervelende is dat ik hun design oerlelijk vind.
Maakt het geluid dat goed? Of zijn er in die prijsklasse goede alternatieven?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door dre »

Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door ray5150 »

Composite amp bouwen ?
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 11 mar 2016, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door John P »

Leuk filmpje van Andrew from the Netherlands over de retro lijn van Yamaha versterkers. https://www.youtube.com/watch?v=8H1JchjRRss Dit is een recensie uit het hart, niet uit het hoofd.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door CoenvanDongen »

dre schreef:
Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Snap ik.
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door sander1238 »

ray5150 schreef:
Composite amp bouwen ?
+1
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door ds23man »

Dat is een eindtrap, TS is daar niet mee geholpen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door Olaf Analogue »

Je had het over bang voor bucks:
24 kilo aan muzikaliteit


http://link.marktplaats.nl/m1029341064
Bijlagen
xa6950.jpg
222.jpg
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op vr 11 mar 2016, 17:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door bas focal m180 »

CoenvanDongen schreef:
dre schreef:
Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Snap ik.
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.
In een test, al vindt ik uitkomst persoonlijk net waar van je houd vonden ze de a-s1000 beter dan de Marantz pm15.
Mijn conclusie is dat een pm 15 net zo goed zal klinken als een a-s1000 en anders om.

Ik zou voor leoks en gevoel gaan.

Mag het zonder remote raad ik je een pioneer sa 9500mk2 en, mooi van buiten mooi van binnen.
Speel er mee vol tevreden, alleen na aankoop volledig laten reviseren.

Van reciever naar echte versterker zij de meningen meestal dat het een stap vooruit is.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door beijert »

Olaf Markus schreef:
Je had het over bang voor bucks:
24 kilo aan muzikaliteit


http://link.marktplaats.nl/m1029341064

:kwijl:

voor een habbekrats..
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door dre »

CoenvanDongen schreef:
dre schreef:
Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Snap ik.
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.
De A-s1000 is heel fraai op alle fronten! 8)
Olaf Markus schreef:
Je had het over bang voor bucks:
24 kilo aan muzikaliteit


http://link.marktplaats.nl/m1029341064
Daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar!
Hier in de woonkamer staat ook een Xindak:echt heel fraai en zeer dynamisch.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door CoenvanDongen »

Olaf Markus schreef:
Je had het over bang voor bucks:
24 kilo aan muzikaliteit


http://link.marktplaats.nl/m1029341064
Ziet er indrukwekkend uit!, maar kan nergens vinden of er een phono ingang in zit...
en.... geen bas en treble knoppen... ik weet dat het onder de hifi-jongens not done is, maar ik draai er stiekem nog wel eens aan ;)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door Olaf Analogue »

Bij deze categorie versterkers neemt de behoefte om aan de knoppen te draaien af, dus zijn ze weg gelaten :)
Overigens dus geen Phono ingang, dus dat is in dit geval erg jammer.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door dre »

Hoe minder knoppen hoe beter!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door ds23man »

Ik hou het toch graag op 2 knoppen Dre...... :kwijl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door dre »

Het maximum,want bij 3 moet je je echt zorgen gaan maken! :mrgreen:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door markbakk »

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door dre »

Leuk,maar wel wat aan de tamme kant......

Vind ik dan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door bas focal m180 »

CoenvanDongen schreef:

Ziet er indrukwekkend uit!, maar kan nergens vinden of er een phono ingang in zit...
en.... geen bas en treble knoppen... ik weet dat het onder de hifi-jongens not done is, maar ik draai er stiekem nog wel eens aan ;)
Godzei dank nog iemand die weet dat je juist wel eraan moet draaien, het gehoor is immers luidsterkte gevoeling en zal bij luid opf zacht luisteren niet liear waarnemen.

En het opgenomen matriaal wat je afspeelt mag je naar believen aanpassen naar eigen gevoel en smaak.
ds23man schreef:
Ik hou het toch graag op 2 knoppen Dre...... :kwijl: :mrgreen:
En daarmee weet je nog niet eens mee om te gaan.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goede versterker gezocht

Bericht door hannesie »

Lijkt mij een stabiele goede set, die volgens mij ook met de phonotrap aan de eisen voldoet.

Uit de laatste tijd zijn er niet zo veel meer van die apparaten met een phono ingang.
Plaats reactie