Goede versterker gezocht
Moderator: Beheerdersteam
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Goede versterker gezocht
Hallo,
Mijn Yamaha rx-v459 receiver is ermee opgehouden.
Dus ben ik op zoek naar een nieuwe versterker, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij aanraden waar ik naar kan kijken en wat een solide koop kan zijn?
Mag nieuw mag tweedehands, maar graag wel een beetje modern. geen vintage spul.
Wat heb ik:
Seas Trym 8 ohm 120 watt recomended amplifier 50-250 watt.
yamaha cdx 497 cd-speler en een bang en olufsen platendraaier.
Wat wil ik en welk budget:
Simpele stereo versterker
+/- € 500 tot € 700,-
Zilverkleurig
Phono-ingang
Graag een upgrade qua geluid op mijn huidige yamaha rx-v459
Ik vind zelf de yamaha a-s701 erg mooi, maar weet niet of dat erg "bang for de bucks" is.
Ik denk zelf dat een redelijk moderne tweedehandsje misschien meer op kan leveren.
bij voorbaat dank!
Mijn Yamaha rx-v459 receiver is ermee opgehouden.
Dus ben ik op zoek naar een nieuwe versterker, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij aanraden waar ik naar kan kijken en wat een solide koop kan zijn?
Mag nieuw mag tweedehands, maar graag wel een beetje modern. geen vintage spul.
Wat heb ik:
Seas Trym 8 ohm 120 watt recomended amplifier 50-250 watt.
yamaha cdx 497 cd-speler en een bang en olufsen platendraaier.
Wat wil ik en welk budget:
Simpele stereo versterker
+/- € 500 tot € 700,-
Zilverkleurig
Phono-ingang
Graag een upgrade qua geluid op mijn huidige yamaha rx-v459
Ik vind zelf de yamaha a-s701 erg mooi, maar weet niet of dat erg "bang for de bucks" is.
Ik denk zelf dat een redelijk moderne tweedehandsje misschien meer op kan leveren.
bij voorbaat dank!
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Goede versterker gezocht
Hmmm mja Marantz...
Vervelende is dat ik hun design oerlelijk vind.
Maakt het geluid dat goed? Of zijn er in die prijsklasse goede alternatieven?
Vervelende is dat ik hun design oerlelijk vind.
Maakt het geluid dat goed? Of zijn er in die prijsklasse goede alternatieven?
Re: Goede versterker gezocht
Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Re: Goede versterker gezocht
Leuk filmpje van Andrew from the Netherlands over de retro lijn van Yamaha versterkers. https://www.youtube.com/watch?v=8H1JchjRRss Dit is een recensie uit het hart, niet uit het hoofd.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Goede versterker gezocht
Snap ik.dre schreef:Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Goede versterker gezocht
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op vr 11 mar 2016, 17:38, 3 keer totaal gewijzigd.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Goede versterker gezocht
In een test, al vindt ik uitkomst persoonlijk net waar van je houd vonden ze de a-s1000 beter dan de Marantz pm15.CoenvanDongen schreef:Snap ik.dre schreef:Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.
Mijn conclusie is dat een pm 15 net zo goed zal klinken als een a-s1000 en anders om.
Ik zou voor leoks en gevoel gaan.
Mag het zonder remote raad ik je een pioneer sa 9500mk2 en, mooi van buiten mooi van binnen.
Speel er mee vol tevreden, alleen na aankoop volledig laten reviseren.
Van reciever naar echte versterker zij de meningen meestal dat het een stap vooruit is.
Re: Goede versterker gezocht
Olaf Markus schreef:
voor een habbekrats..
Re: Goede versterker gezocht
De A-s1000 is heel fraai op alle fronten!CoenvanDongen schreef:Snap ik.dre schreef:Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.
Daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar!Olaf Markus schreef:
Hier in de woonkamer staat ook een Xindak:echt heel fraai en zeer dynamisch.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Goede versterker gezocht
Ziet er indrukwekkend uit!, maar kan nergens vinden of er een phono ingang in zit...Olaf Markus schreef:
en.... geen bas en treble knoppen... ik weet dat het onder de hifi-jongens not done is, maar ik draai er stiekem nog wel eens aan
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Goede versterker gezocht
Bij deze categorie versterkers neemt de behoefte om aan de knoppen te draaien af, dus zijn ze weg gelaten 
Overigens dus geen Phono ingang, dus dat is in dit geval erg jammer.
Overigens dus geen Phono ingang, dus dat is in dit geval erg jammer.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Goede versterker gezocht
Godzei dank nog iemand die weet dat je juist wel eraan moet draaien, het gehoor is immers luidsterkte gevoeling en zal bij luid opf zacht luisteren niet liear waarnemen.CoenvanDongen schreef:
Ziet er indrukwekkend uit!, maar kan nergens vinden of er een phono ingang in zit...
en.... geen bas en treble knoppen... ik weet dat het onder de hifi-jongens not done is, maar ik draai er stiekem nog wel eens aan
En het opgenomen matriaal wat je afspeelt mag je naar believen aanpassen naar eigen gevoel en smaak.
En daarmee weet je nog niet eens mee om te gaan.ds23man schreef:Ik hou het toch graag op 2 knoppen Dre......![]()
Re: Goede versterker gezocht
Lijkt mij een stabiele goede set, die volgens mij ook met de phonotrap aan de eisen voldoet.markbakk schreef:
Uit de laatste tijd zijn er niet zo veel meer van die apparaten met een phono ingang.
