vifa basis 2.0

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: vifa basis 2.0

Bericht door ds23man »

Maar wel ongekleurd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: vifa basis 2.0

Bericht door pappaleo »

Vandaar dat ie naar de spuiterij is gebracht :mrgreen:
brian schreef:
de kasten staan nu te droger bij de spuiter
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: vifa basis 2.0

Bericht door markbakk »

Kleurrijke vogels hier op dit forum :hide:

[Yes! Topic gekaapt...]
brian
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 28 feb 2016, 2:01

Re: vifa basis 2.0

Bericht door brian »

wouter schreef:
brian schreef:
heb vandaag 2 andere 25wn250 units op de kop kunnen tikken en inderdaad blijkt dat het geluid nu wel goed is :yeah:
Mooi! Hoe ben je zo snel aan die woofers gekomen dan? Ben erg benieuwd, zag maar weinig mogelijkheden op MP e.d.
wouter

er reageerde iemand op mijn advertentie dat ik er 1 0f 2 zocht
dus zodoende ben ik eraan gekomen
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: vifa basis 2.0

Bericht door wouter »

Leuk dat zoiets ook goed kan gaan!
Ik kreeg in het verleden op deze wijze meerdere keren een reactie van iemand die geen foto's kon maken maar het wel wilde verkopen. Moest ik even geld overmaken :mrgreen:

Leuk om te lezen dat het nu naar tevredenheid speelt. Heb je wellicht nog een foto van het resultaat met het nieuwe spuitwerk enzo?

Groetjes
brian
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 28 feb 2016, 2:01

Re: vifa basis 2.0

Bericht door brian »

wouter bedankt voor je reactie als het goed is staat er al een foto op op pagina 1 van dit forum

maar ik zal er nog 1 maken van het eindresultaat
ze spelen echt fantasties alleen denk ik wel dat er ik nog meer uit kan halen kwa geluid

ja klopt dat heb ik ook wel eens gehad dat mensen reageren en geen foto sturen maar wel geld willen haha
maar ik zoek alsnog 2 25wn250 basspeakers voor mijn volgende project

dus als iemand nog een keertje 2 vifa 25wn250 tegenkomt laat het me weten

groetjes brian
Bijlagen
dit waren ze
dit waren ze
dit zijn ze nu ;)
dit zijn ze nu ;)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: vifa basis 2.0

Bericht door pappaleo »

brian schreef:
ze spelen echt fantasties alleen denk ik wel dat er ik nog meer uit kan halen kwa geluid
Hoe bedoel je dit?
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: vifa basis 2.0

Bericht door kuiperik »

Is een mooie speaker geworden, de witte kleur staat hem goed :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: vifa basis 2.0

Bericht door ray5150 »

Ziet er inderdaad keurig afgewerkt uit.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: vifa basis 2.0

Bericht door richard »

pappaleo schreef:
brian schreef:
ze spelen echt fantasties alleen denk ik wel dat er ik nog meer uit kan halen kwa geluid
Hoe bedoel je dit?
Iets met gras en een heuvel?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: vifa basis 2.0

Bericht door pappaleo »

Dan had hij ze groen moeten laten spuiten, toch?
brian
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 28 feb 2016, 2:01

Re: vifa basis 2.0

Bericht door brian »

goedenacht mensen

bedankt voor de complimenten

kwa geluid kan ik er denk nog net iets meer uithalen en dat bedoel ik voornamelijk in het hoog en mid
bas zal namelijk wat moeilijker worden ivm dat de 2 speakers apart hangen en gescheiden van elkaar staan aangesloten zijn

is het eventueel een aanrader om er doeken voor te maken omdat ik namelijk gehoord heb dat door middel van de zon de rubbere randen kunnen uitdrogen en hard worden en dit voornamelijk voorkomt op de mid boven in?

gr brian
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: vifa basis 2.0

Bericht door richard »

Je zet ze toch niet buiten?

Het verpulveren van foam houd je niet tegen met een doekje. En zo'n rand van een frame is nadelig voor reflecties. Bovendien zonde van je speakers.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: vifa basis 2.0

Bericht door pappaleo »

brian schreef:
kwa geluid kan ik er denk nog net iets meer uithalen en dat bedoel ik voornamelijk in het hoog en mid
Ik begrijp nog steeds niet helemaal wat je bedoelt. Kwalitatief (vlakkere respons, meer detail) of kwantitatief (meer lawaai)?

En hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
brian
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 28 feb 2016, 2:01

Re: vifa basis 2.0

Bericht door brian »

ik bedoel er mee dat ik ze kwa detail beter wil laten klinken
alleen dan moet ik het filter aan gaan pakken
maar voorlopig hou ik ze zo maak er nog wel even stof doeken voor ;)

ik ga beginnen met een ander project en zal hiervoor binnenkort een andere onder maken

gr brian
Sebastian
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 jan 2021, 19:09

Re: vifa basis 2.0

Bericht door Sebastian »

brian schreef:
zo heb ik ze gekocht met die speaker aan vlarden
Ja het kan om een nieuwe filter in te leggen heb tijde terug zelf ook de basis 2.0 gekocht helemaal netjes metallic Mercedes zwart de vifas hadden toen een filter en scheiding upgrade gekregen en dan klinken ze stuk zuiver en bass klinkt dan ook beter dus je is mogelijk groetjes sebastiaan
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: vifa basis 2.0

Bericht door dre »

Welkom Sebastiaan! :goedzo:
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: vifa basis 2.0

Bericht door p_vervoort »

IK heb ze ook gehad....ook 1 woofer kapot... kon geen andere aankomen en toen laten repareren....vlg mij bij Total speaker repair, zit ergens in het noorden.
Na reparatie weer 100% en was ook niet zichtbaar.

Daarna heb ik ze verkocht.....


mvg

P.V.
Plaats reactie