I.v.m. de bouw van de aanstaande composiet versterkers, ben ik in mijn zoektocht naar mooie (ingegoten) ringkernen op een veel belovende fabrikant/website gestuit.
Namelijk Toroidy uit Polen, met wel heel schappelijke prijzen!
In het programma zitten o.a. speciale audio ringkernen waarbij een magnetisch scherm en aardscherm in verwerkt zitten.
Alleen is de informatie over de trafo's zelf wel erg summier.
Zo ver ik kan zien zitten er ook geen keurmerken op.
Op zich hoeft er dan niets te mankeren, maar het roept toch wel twijfels op over de kwaliteit/veiligheid/consistentie.
Ik zat zelf te denken aan een audiograde trafo + trafokap van ebay.
Ze hebben ook een supreme audiograde versie, met als extra's dat het volledig ingegoten is in een gepolijste stalen behuizing.
Ik kan mij voorstellen dat buizen liefhebbers er hun vingers bij af likken
Om een idee te geven van de prijzen met de huidige valuta:
2x25V 200VA ringkern
standard: €22 + €2 voor de montageringen
audiograde: €41
supreme audiograde: €88 + €8 voor de monteerflens Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken, is het de gok waard?
