Reparatie Monitor Audio RS6

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
rjg
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 14:19

Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door rjg »

Zoonlief (2) had een driftbui en heeft een van de boxen omvergeduwd... Gevolg: de middelste speaker is ontzet (een deel is losgescheurd en het membraam zit vast) en de tweeter doet het niet meer. Heb 'm losgehaald en daarbij per ongeluk ook nog een deukje in die tweeter gedrukt :oops: .

Ben er achter gekomen dat de tweeter uit de andere box het ook niet doet in de omvergeduwde box en dat de tweeter uit de omvergeduwde box het wel doet in de andere. Oftewel: er is dus nog iets anders defect...

Heb gezocht op serienummer (mid range:BRS28-6P en tweeter:TRS-025) maar vind deze nergens online te koop.

Ik hoop dat er op dit forum mensen zitten de me verder kunnen helpen met mijn vragen:
  • hoe erg is het dat er een deukje zit in de tweeter?
  • Waar zou ik deze onderdelen kunnen aanschaffen?
  • Wat zou er verder kapot kunnen zijn dat die tweeter het niet doet
  • Het lijkt mij zo simpel als: uit elkaar halen, onderdelen vervangen, weer in elkaar zetten. Is het dat ook? Heb geen verstand van electronica, maar dat lijkt mij voor alleen vervangen door hetzelfde ook niet nodig...
Heb al zitten denken aan tweedehands dezelfde speakers kopen, en onderdelen overzetten, maar kom die zo gauw niet tegen.

Besef me trouwens dat ik op een zelfbouwforum zit. Zien jullie mogelijkheden om, als ik toch bezig moet, deze boxen een stukje te verbeteren?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door dre »

-Plaatjes van de twweter?
-prijzen bij de dealer opvragen?
-draadje los?
-Ja,maar kijk ook de behuizing ook eens goed na! :wink:
rjg
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 14:19

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door rjg »

dre schreef:
-Plaatjes van de twweter?
-prijzen bij de dealer opvragen?
-draadje los?
-Ja,maar kijk ook de behuizing ook eens goed na! :wink:
Tnx voor je reactie! Ik zal proberen later vandaag een foto te posten, ook van die mid rabge trouwens. Voor de duidelijkheid: daarvan is het hard plastic frame gescheurd. Wat bedoel je het het laatste?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door dre »

Of er geen scheur in de kast zelf zit........

Ik heb toevallig laatst ook een plastic korf gerepareerd,dus meer plaatjes a.u.b. :wink:
rjg
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 14:19

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door rjg »

Hierbij een aantal foto's. Ik hoop dat de scheuren in de constructie zichtbaar zijn, als je goed kijkt zie je er twee schroeven doorheen komen. Ik kom er met geen mogelijkheid achter hoe ik dit geheel uit elkaar zou kunnen halen. Het is alleen de lichtgrijze hardplastic constructie die gescheurd is, verder is er op het oog niets kapot.

Ook een foto van de tweeter er bij gedaan. Zoals gezegd: deze doet het nog wel, de schade moet dus ergens anders in de box zitten.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door ds23man »

Die woofer kan de kliko in. Plastic meuk van tegenwoordig.......
rjg
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 14:19

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door rjg »

En hierbij ook nog de voorkant van de tweeter, was ik vergeten. Is er een manier om m weer teruggedeukt te krijgen? Is dit (erg goed) te horen?
Bijlagen
image.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door ds23man »

Project hopeloos.

Maar gezien de prijzen:

http://www.kieskeurig.nl/speaker/produc ... s6/prijzen

zou ik er geen energie in steken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door dre »

rjg schreef:
En hierbij ook nog de voorkant van de tweeter, was ik vergeten. Is er een manier om m weer teruggedeukt te krijgen? Is dit (erg goed) te horen?
Met de stofzuiger?
Maar ik denk dat het niet meer zal lukken.

De woofer zou ik weleen poging aan willen wagen.
Stuur maar een pm. :wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door ds23man »

Dat gaat je niet lukken Dre zonder de conus eruit te halen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door dre »

Ik kan altijd even kijken toch?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door ds23man »

Gezien de plek van de breuk op de foto's zal kijken niet veel effect hebben. Ze zitten op een plek waar je niet bij kan en lopen onder de spider door. En met een beetje pech is de poolkern ook los gekomen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door dre »

dre schreef:
Ik kan altijd even kijken toch?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door ds23man »

Kijken kan altijd, maar ik geef je heeeeeeeeel weinig kans.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door dre »

dre schreef:
Ik kan altijd even kijken toch?
:mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door ds23man »

Doe je wel je handschoenen aan? :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door dre »

Ik geloof dat Loek nog een setje heeft liggen. :sure:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door Barry2001 »

Bewaren die foto's. Voor als je zoon de leeftijd heeft bereikt dat íe ziet wat hij z'n arme vader heeft aangedaan....
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door richard »

dre schreef:
Ik kan altijd even kijken toch?
Daar mag je alleen maar naar kijken, maar aankomen niet.
rjg
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 14:19

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door rjg »

Bedankt voor alle reacties! Eerst morgen de importeur maar eens bellen, kijken wat ik daar van wijzer word.
rjg
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 14:19

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door rjg »

Tweeter 60 euro, die mid range 70. Is te overzien vind ik...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door dre »

Daar zou ik ook niet voor klooien inderdaad!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door ray5150 »

Nu alleen nog maar even het defect in het filter oplossen.... :-"
rjg
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 14:19

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door rjg »

ray5150 schreef:
Nu alleen nog maar even het defect in het filter oplossen.... :-"
Idd :oops: ...

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws:
  • die tweeter heb ik weer uitgedeukt met de stofzuiger, zie foto. Benieuwd wat ik daarvan hoor...
  • zowel tweeter als mid range doen het niet op dit filter (mid range uit die andere even overgezet). De aardige meneer van Monitor Audio die ik aan de lijn had zei dat als dat het geval was hij eea wel door wilde meten e.d. en repareren indien nodig en mogelijk. Morgen nog maar eens bellen met Ma.
Bijlagen
image.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Reparatie Monitor Audio RS6

Bericht door wouter »

Netjes gelukt. Heb ook wel eens zo'n golddome uitgedeukt (Seas tweeters) en meettechnisch was die beter dan de andere die ongedeukt was. Ik zou me daarover dus maar geen zorgen maken, mocht het zo zijn dat alleen de dome gedeukt was. Als de spreekspoel een opdonder gehad heeft zou het wel eens minder kunnen zijn, maar wie zegt dat zoonlief niet volgende maand weer zo'n bui heeft :mrgreen:

Een plastic korf repareren is wel te doen maar het is heel lastig om de hele conus, spider en rubberen rolrand er uit te halen. Dus voor die woofer zeg ik (ook): vervangen :goedzo:
Plaats reactie