LBVS

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: LVBS

Bericht door Henkjan »

Gideon1990
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 19 aug 2015, 13:46

Re: LVBS

Bericht door Gideon1990 »

Ik zat in dezelfde situatie en na heel lang overwegen heb ook ik besloten om voor de LBVS te gaan. alleen nog even wachten tot het weer wat warmer gaat worden want het verven en dergelijke kom ik of in mn appartementje aan het doen ofwel in een onverwarmde garagebox #-o
Rickw
Berichten: 18
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 16:58

Re: LBVS

Bericht door Rickw »

Wil graag nog wat meer meningen over de poort zag,in de bouwveerslagen dat de meeste een 73mm poort gebruiken,ipv en 96mm die in het orspronkelijke ontwerp zat. waarom hebben de meeste dat veranderd?

En ik heb nog wat vragen over de isolatie, wil daarvoor Tripex gebruiken maar hoe dik moet dat zijn?
Is het mogelijk om het vilt,voor dakbedekking bitumen te veranderen, heb dat nog liggen namelijk.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: LBVS

Bericht door SARK »

Rickw schreef:
Wil graag nog wat meer meningen over de poort zag,in de bouwveerslagen dat de meeste een 73mm poort gebruiken,ipv en 96mm die in het orspronkelijke ontwerp zat. waarom hebben de meeste dat veranderd?
Ik denk dat dit hoofdzakelijk met de verkrijgbaarheid te maken heeft.
Rickw schreef:
En ik heb nog wat vragen over de isolatie, wil daarvoor Tripex gebruiken maar hoe dik moet dat zijn?
Als je TYROTEX bedoelt (wel even je post goed nakijken voordat je op de knop "Bevestig" drukt) dan is het antwoord ja, over de dikte kan ik helaas geen advies geven.
Rickw schreef:
Is het mogelijk om het vilt,voor dakbedekking bitumen te veranderen, heb dat nog liggen namelijk.
Ja dat is heel goed mogelijk, als het bitumen is met een eigen plaklaag dan kan ik je adviseren om op zoek te gaan naar een geschikte lijm om het geheel steviger te monteren. Bitumen op de bodem zal wel blijven liggen maar tegen de wanden en het dekseltje zal na verloop van tijd loslaten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LVBS

Bericht door ray5150 »

Een kokertje montagekit van de Action voldoet uitstekend.
Ook goed om noppenschuim (tyrotex) mee te plakken.
Gideon1990
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 19 aug 2015, 13:46

Re: LVBS

Bericht door Gideon1990 »

Een tip die ik nog heb gekregen: de kopse kantjes van het MDF even instrijken met een mengsel van houtlijm en een beetje water. Het MDF zuigt zich dan veel minder vol met verf. zelf ben ik van plan over dat houtlijm laagje ook nog gewoon plamuur te doen en dat mooi op te schuren zodat ik geen enkel naadje door de lak heen zie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: LVBS

Bericht door Henkjan »

zeker onder lak zul je de naden van kopse kanten blijven zien ben ik bang
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12410
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: LVBS

Bericht door pappaleo »

Je kunt -als hij netjes gebouwd is- ook de naden juist benadrukken door er met een frees een v-groef in te frezen. Als je het helemaal hi-tech wil laten lijken, dan lak je de groef ook nog in een contrasterende kleur.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LVBS

Bericht door ray5150 »

Of rondom een laag 4 mm MDF erover...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12410
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: LVBS

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Of rondom een laag 4 mm MDF erover...
Dan heb je nog kopse kanten, weliswaar smaller, maar toch.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: LVBS

Bericht door SARK »

pappaleo schreef:
ray5150 schreef:
Of rondom een laag 4 mm MDF erover...
Dan heb je nog kopse kanten, weliswaar smaller, maar toch.
Maar als je die een beetje afrondt dan ziet het er weer prima uit :idea:
Gideon1990
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 19 aug 2015, 13:46

Re: LVBS

Bericht door Gideon1990 »

Henkjan schreef:
zeker onder lak zul je de naden van kopse kanten blijven zien ben ik bang
ook nadat je alles helemaal dichtplamuurt? :think: Als dat het geval is dan smeer ik de hele boel in met epoxy hars, hoewel het schuurwerk dat daar in gaat zitten waarschijnlijk niet mee wil maken

EDIT: papier maché is misschien nog een optie :lol:
EDIT: aangezien ik in een appartementje woon en niet al teveel gereedschap heb denk ik dat ik de houtzagerij gewoon vraag om me alles op maat en met 45 graden hoeken te zagen, die paar euro zijn de ellende denk ik niet waard. misschien ook nog een idee voor Rickw :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LVBS

Bericht door ray5150 »

SARK schreef:
pappaleo schreef:
ray5150 schreef:
Of rondom een laag 4 mm MDF erover...
Dan heb je nog kopse kanten, weliswaar smaller, maar toch.
Maar als je die een beetje afrondt dan ziet het er weer prima uit :idea:
Bijvoorbeeld, of die in verstek (laten) zagen/schaven.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: LVBS

Bericht door richard »

Als je de radius van de afronding gelijk maakt met de plaatdikte zie je de naad niet omdat die dan samenvalt met de lichtbreking.

En verder helpt plamuren niet, zelfs niet met epoxy. Het gaat om het verschil in absolute vochtigheid, die is in de winter aanmerkelijk lager dan in de zomer, MDF reageert daar op, een laklaag is daarvoor onvoldoende dampdicht.
Laatst gewijzigd door richard op wo 17 feb 2016, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: LVBS

Bericht door FR_Aad »

Of juist een v-groefje op de naad frezen. Dan ben je zeker van de problemen af.
Gideon1990
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 19 aug 2015, 13:46

Re: LVBS

Bericht door Gideon1990 »

Ik heb zojuist even een vriend gevraagd die me kan helpen alles verstek te frezen, dat zou het hele kopse kanten probleem moeten omzeilen (v-groefjes enzo vind ik niet zo mooi). maar ik ga er even mijn mond houden over mijn ideetjes anders pleeg ik dadelijk nog een onbewuste topic kaping :)
Rickw
Berichten: 18
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 16:58

Re: LVBS

Bericht door Rickw »

Bedankt voor de antwoorden.

Ik ga het hout in verstek zagen, en daarna het mdf schilderen.

Zijn er meer mensen die negatieve ervaringen hebben met Europa audio? Aangezien vandaag alles daar met 10procent korting is?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: LVBS

Bericht door ds23man »

Daar zou ik met een grote boog omheen lopen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: LVBS

Bericht door Zweitse »

Rickw schreef:
Zijn er meer mensen die negatieve ervaringen hebben met Europa audio? Aangezien vandaag alles daar met 10procent korting is?
Misschien eerst even dit topic doorlezen
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: LVBS

Bericht door ds23man »

Dan moet ie wel de kantine geactiveerd hebben.
tearitup
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 21:51

Re: LVBS

Bericht door tearitup »

Bestelling van Europe audio (loudspeakerfreaks.com tegenwoordig) is hier netjes bezorgd binnen de geschatte tijd. Heb overigens wel bewust alleen snel leverbare onderdelen gekozen (groene of donkergroene status), mogelijk dat dat meegespeeld heeft.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: LVBS

Bericht door Douwe84 »

Ik ken de verhalen, echter vorige week een setje w5-1611 besteld en keurig verpakt 2 dagen later in huis
Rickw
Berichten: 18
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 16:58

Re: LVBS

Bericht door Rickw »

Zweitse, dat topic kan ik niet openen, heb daar geen rechten voor.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: LVBS

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Dan moet ie wel de kantine geactiveerd hebben.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LVBS

Bericht door ray5150 »

Gewoon bij Rudy bestellen...
http://www.rumoh.eu

De spullen die ik besteld had bij Europe-Audio werden ook keurig op tijd geleverd.
Maar dat was in 2008. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 18 feb 2016, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”