Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Flumphy
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 24 jan 2016, 22:24

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door Flumphy »

Heb vandaag niet zo veel tijd, maar ben even met de setup van REW bezig geweest
Tot zover werkt alles (ben ik al blij mee). Hoe dicht moet de microfoon bij de driver staan? Nu komte het input/output level niet overeen, gewoon dichterbij zetten?
REW.jpg
EDIT: Nog wat kunnen doen, ik denk dat de calibratie en setup ongeveer juist is nu (zal nog wel beter kunnen).
Even een meting gedaan van mijn 3-weg speakers die ik momenteel gebruik, ziet dit er uit als een min of meer correcte meting?
Had wel wat storing van een verbouwing.
Test.jpg

Groeten,
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door Jag »

Je moet iig de mogelijkheid hebben om een gate toe te passen op een meting. Nou ken ik REW niet zo goed, dus weet niet of het daarmee kan. Maar ik zou je Arta aanraden. Dat gebruiken de meesten hier. Het is redelijk eenvoudig in gebruik, er zijn goede tutorials voor beschikbaar en je kan er veel mee.
Flumphy
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 24 jan 2016, 22:24

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door Flumphy »

Er was allesinds iets fout, maar wat een gate is weet ik nog niet.
Test2.jpg
Dit is denk ik al wat beter.
Ben er ook nog maar een middagje mee bezig, het programma zal ook wel duidelijker worden door nog wat leeswerk te doen.

Groeten,
Flumphy
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 24 jan 2016, 22:24

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door Flumphy »

Ondertussen ben ik wel wat verder, dit is het laatste resultaat. Het is wel gewoon nog een test van mijn huidige speakers en de opstelling van speaker en mic zal ook wel beter kunnen, maar dat is nu niet zo van belang. Met €30 te betalen voor de mic ben ik toch best wel tevreden.

REW settings:

Right Window (ms): 50
20 - 20.000 Hz
Frequency dependant window of 8 samples
Test5.jpg
EDIT: Ik had in Dolby Home theater de lage tonen wat geboost voor het kijken van films en had het niet uit gezet, dus mogelijk is daardoor de SPL wat hoger bij die frequenties, zal het wel eens checken of dat het is, maar heb de mic al weg gezet.

Groeten,
Flumphy
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 24 jan 2016, 22:24

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door Flumphy »

Het project gaat momenteel wat traag door de eenvoudige reden dat ik blijf aanpassen en dus nog niet tot een finaal ontwerp kom.

Na 10+ versies te tekenen heb ik er nu weer eentje waar ik best wel tevreden over ben dus zet ik hem even hier:
Speaker3jpg2.jpg
Vergeleken met de vorige die ik hier poste:
Forumjpg2.JPG
Commentaar of mening mag je altijd laten horen

Groeten,
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door wouter »

Speaker 3 is naar mijn mening FANTASTISCH!!! Oogstrelend :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door pappaleo »

wouter schreef:
Speaker 3 is naar mijn mening FANTASTISCH!!! Oogstrelend :rock:
Ik zie er maar 2 :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door dre »

Lezenleo! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door Zweitse »

wouter schreef:
Speaker 3 is naar mijn mening FANTASTISCH!!! Oogstrelend :rock:
+1
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Lezenleo! :mrgreen:
:think:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door wouter »

is ook een beetje verdekt opgeschreven:
lezen.~png.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door pappaleo »

Ja, dát zie ik dus niet op de telefoon:
Screenshot_2016-02-15-01-13-59.~png.jpg
Maarreh.. die vinden jullie dus heel mooi?
Flumphy
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 24 jan 2016, 22:24

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door Flumphy »

Toch wel wat positieve reactie :)

Het ligt het nu min of meer vast dat het deze (de "speaker3" afbeelding) gaat worden
Ik heb nog even een paar aanzichten bij elkaar gezet. Let wel op, deze is iets minder hoog wat het een tikkeltje lomper maakt.
Onderstaande is 1000mm hoog en 400mm diep, maar ik denk dat ik terug ga naar 1100mm hoog of de diepte 370mm maak. Dit ga ik verder bezien wanneer de constructie klaar is en ik het resterende interne volume weet, 1100 hoog en 400 diep is mogelijk wat overdreven
Speaker4.jpg
Het zal nog een weekje finetunen zijn aan de verhoudingen/afrondingen en tegelijk de constructie (bracing etc.) uitwerken.
Ik heb de radius van de bovenkant nog 1000mm gemaakt ipv 1200 tijdens het maken van dit bericht, dus je ziet hoe dat gaat...

Groeten,
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door kuiperik »

Wel een mooie vormgeving, doet me qua vorm wel denken aan de Unison Research Max:
Afbeelding
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door AatV »

Ter inspiratie nog een plaatje uit de 'oertijd' van dit forum, de prachtige kast van de 'Paranello'.
paranello.jpg
groet,
Aat
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door wouter »

Of Magico Mini meets Opera Seconda :wink:
Gideon1990
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 19 aug 2015, 13:46

Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project

Bericht door Gideon1990 »

AatV schreef:
Ter inspiratie nog een plaatje uit de 'oertijd' van dit forum, de prachtige kast van de 'Paranello'.
paranello.jpg
groet,
Aat
Wow, dat is een mooi kastje
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”